خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عیب و نقص های دریافت مالیات در هنگام اجرا گزارش شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عیب و نقص های دریافت مالیات در هنگام اجرا گزارش شود

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه هر دولتی که بخواهد کار کند و خدمت رسانی کند باید امکانات داشته باشد، گفت: مالیات حق مشارکتی است بین صاحب سرمایه و انواع امکانات و نهادهایی که در راستای افزایش سرمایه فرد امکان پذیر است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز یکشنبه (۱۳ آذرماه) در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونین ستادی اداره کل امور مالیاتی استان، گفت: هر دولتی که بخواهد کار کند و خدمت رسانی کند باید امکانات داشته باشد.

 

وی افزود: مالیات تحت قوانین موضوعه، این شرایط فراهم شده است اما دو مورد هست که لازم به یادآوری است؛ اول اینکه برابر گزارشاتی که در رسانه ها مطرح می شود، افراد ثروتمند به کیفیت های مختلف شانه از زیر بار خالی می کنند و افراد درمانده ای مشمول قوانین مالیاتی می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: البته دستور همان قانون است اما در هنگام اجرا اگر ضعف و قدرتی در قانون است باید مجریان در این هنگام به مسائلی که قابل نقد و تبصره تکمیلی نیاز است، این عیب و نقص ها به رده بالا منتقل شود تا در آینده افراد ثروتمند از ادای مالیات فرار کنند و یا گاهی افراد مشمول می شوند اما شرایط خاصی دارند که رقّت بار است لذا لازم است راه حلی برای آنها نیز باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی عنوان کرد: کاملا واضح است که اصحاب صنایع و اصناف و انواع تولیدات و کلیه کسانی که به نحوی سرمایه گذاری می کنند و از این راه درآمد حلال بدست می آورند، شرایط درهم تنیده حقوق فردی و اجتماعی به گونه ای است که صاحب سرمایه تنها یک بخش آن را عمل می کند و بخش های دیگر در مدیریت های اجتماعی صورت می گیرد.

 

وی اظهار کرد: کسب درآمد نمی شود صرفاً تفکیک کرد که او فقط شخصی کار خود را انجام می دهد، لذا در کنار حق محفوظ افراد سرمایه گذار اما اینهمه امکانات اجتماعی که در تجارت این افراد صورت می گیرد دیگر شخصی نیست لذا کامل مشهود است که هم سرمایه گذار باید سود خود را ببرد و هم جامعه ای که به صورت های مختلف و نهادهای مختلف قانونی او را کمک می کنند تا درآمد را داشته باشد.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: آنچه در خصوص شناخت حقوق مالیاتی مطرح است این است که مالیات جزئی از درآمد زایی برای شرکت ها و افراد است؛ مهمترین مسئله آن هم امنیت است، اگر امنیت نباشد کل اموال افراد به تاراج می رود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی عنوان کرد: مالیات حق مشارکتی است بین صاحب سرمایه و انواع امکانات و نهادهایی که در راستای افزایش سرمایه فرد امکان پذیر است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *