خانه / متن بیانات / بسیج / متن بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار دست اندرکاران و اعضای ستاد بزرگداشت هفته بسیج

متن بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار دست اندرکاران و اعضای ستاد بزرگداشت هفته بسیج

متن بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار دست اندرکاران و اعضای ستاد بزرگداشت هفته بسیج که در تاریخ ۲۸/۰۸/۱۴۰۱ برگزار شد جهت استفاده و بهره برداری علاقه مندان منتشر گردید.

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه بسیجیان سرشار از ایمان، فرا رسیدن هفته بسج را تبریک عرض می‌کنم.

 بسیج که بر نوع حرکت اطلاق می‌شود اصل تکوّنش در طول تاریخ بوده است یعنی همواره ‌‌أنبیاء مرسلین و اولیاء جانشین آنها که برای  نجات بشر نیاز به نیرو داشتند، آن نیرو با هر اسمی، با هر عنوانی، در واقع تکوّن این اندیشه است، که در پای عقیده و اندیشه خودش و برای نجات نوع انسان و برای تحکیم داعیه ‌‌أنبیاء با تمام وجود به میدان می‌آمدند؛ که صحنه‌های تاریخ از این پر است.

این انقلاب عظیم که به دنباله‌ دعوت ‌‌أنبیاء برای تجدید اسلام صورت گرفت، عنایت دارید نیروی مسلحی که بود در عین حال که پیکره آن بچه‌‌‌های مردم بودند؛ ارتش، اما اُمرای وابسته به آنها به دنبال بیگانه بودند و یا به اربابانشان ملحق شدند و یا هم دستگیر شدند، سپاه پاسداران تازه مشکل می‌شد درحالیکه استکبار جهانی پیش‌بینی کرده بود و دنیا را به جنگ ما وا داشت، پیداست نه در ارتش در آن شرایط این توان بود و نه در سپاه، اما آنان که انقلاب کرده، پیکره مردم هستند، مردم انقلاب کردند، مردم نه ارتش را تنها گذاشتند و نه سپاه را تنها گذاشتند، مردم آمدند به میدان لذاست که حرکت ارتش که در ذات خودش یک فرهنگ هست برای نجات کشور، برای نجات ناموس، برای نجات دین، برای نجات مردم، خودشان به صحنه آمدند ولذاست که بسیج منحصر در قشر خاصی نیست، بسیج این حرکت در قالب این فرهنگ است، می‌خواهد کارگر باشد، کشاورز باشد، کارمند باشد، دانشگاه باشد، حوزه باشد فرقی نمی‌کند، « إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا»[۱]

بنابراین در هر زمانی اولویتِ نیاز برای جامعه چیست؟ همانجا بسیج هست، آن روزی که متکوّن شد و دنیا به صورت نظامی از شرق و غرب بر سر ما ریخته بود، مسلم رنگ نظامی داشت و بر خلاف آنچه که آنها تصور می‌کردند که بالاخره یک کشوری با این شرایط با آن جگ نابرابر، چقدر می‌تواند دوام پیدا کند؟ از گذشته هم پیدا بود بحث ۵ روز و ۶ روز و ۱ ماه نیست، ۸ سال ایستاد و برگ پیروزی را رقم زد و بعد از آن همه جریانات استکباری، برای اولین بار طعم تلخ شکست را به کام دشمن ریخت و بینی او را به خاک مالید و بعد از آن روز تا امروز هرچه نیاز جامعه بوده، هرچه نیاز کشور بوده، هرچه نیاز نظام بوده همانجا بسیج حضور داشته است، آمارش، ارقامش، حضورش ثبت هست، در بعضی از مراحل از جهت کمک به حرکت‌‌‌های بهداشتی، چیزی که در دنیا سابقه ندارد، کاری عظیم و سنگین را ظرف چند شبانه روز انجام داد.

 به هرحال هرچه نیاز روز هست؛ حالْ مردم در محاصره سیل قرار می‌گیرند، در کنار انواع مسئولین و شخصیت‌‌‌های متعهد اما بسیجی می‌درخشد، اگر زلزله می‌آید اول بسیجی حضور دارد، اگر مسائل بهداشت یا درمان  پیش می‌آید، اگر مسائل علمی پیش می‌آید، اگر مسائل دفاعی پیش می‌آید، بالاخره این ذخیره الهی این است، در این خلاصه نمی‌شود، این هم نه نسخه‌‌ای هست که برای اولین بار در جامعه مسلمان ما و انقلابی ما، چیزی که گفتم پیغمبران در طول تاریخ از این شیوه استفاده کردند برای إعلای حق و ابطال باطل  و این نسخه هم ملاحظه فرمودید حرکت‌‌‌های وحشیانه استکبار جهانی در منطقه، و در سطح بین الملل، با نسخه بسیج طعم شکست را چشیدند، در منطقه، اینها چه می‌کردند، چه حکمرانی داشتند، چه نفوذی داشتند، اصلاً غیر قابل باور بود که خواسته‌‌ای جز خواسته آنها تقریبا در سطح جهان برای دونیم کره [انجام شود]، اما بسیج همه اینها را تغییر داد، از این جهت باید دید که نیاز روز چیست تا با این سابقه کار، با این گزارش برنامه، نیاز الآن جامعه چیست؟ نیاز الآن نظام چیست؟ نیاز الآن مردم و اسلام چیست؟

بارها از  زبان دشمن و با اقرار دشمن شنیدیم که گفتند:«ما همه گزینه‌ها را روی میز داریم» خیر، روی میز تنها نبوده، از میز به صحنه‌‌‌های میدان آمده، همه گزینه‌ها آمده، تنها چه گزینه‌‌ای نیامده؟ فقط گزینه‌‌ای که نمی‌توانتسند[انجام بدهند] نیامده، در همه آنها هم با رسوایی زمینگیر شدند، البته نه این اولش بوده و نه آخرش خواهد بود، هم قبل بوده و هم بعدها خواهد بود، تاریخ هم برای ما عبرت است، در توطئه‌ها علیه اسلام، و تا می‌رسد به صفین کاملا مشهود بود، در تمام برنامه هایش در جریان صفین فرزند ابوسفیان با شکست مواجه بود، در تمام برنامه‌ها وقتی در همه گزینه‌ها نا موفق شد، حتی آن اول که رسید آب را به روی لشکر علی(ع) بست، با یک فرمان آنها را تار و مار کردند و مانند دو پهلوانی که ابتدا یک زورآزمایی می‌کنند تا آخرش معلوم بود که وجود دارد بعد از آنکه آنها شکست خوردند عده‌‌ای بسیار ناراحت شدند و گفتند: «حال اگر علی(ع) با قدرتی که دارد این آب را ببندد چه می‌کنید؟» خودشان گفتند: «علی این کار را نمی‌کند» و لذاست که دستور داد آب مربوط به همه است، اما پس از همه شکست‌ها به چه روی آوردند؟ به دروغ و تزویر که پایان شکست همه گزینه‌ها بود، بحث قرآن روی نیزه کردن، تبلیغات دروغ را  به شکلی به این جبهه منتقل کردند، قرآن سر نیزه کردند.

امروز دشمن ما که در نهایت ضعف است و دلیلش هم این است که ملت‌ها از آنها بدشان می‌آید حتی ملت‌‌‌های خودشان از آنها بیزارند، امروز دروغ و تزویر آخرین ابزار آن هاست و یک طرح حساب شده است، وقتی در ۱۰-۱۲ روز ۱۷ هزار دروغ ثبت می‌شود، تا برسد به… اینها ثبت شده هست، در سایت‌ها هست در صدا و سیما و سایت‌‌‌های برخی روزنامه‌‌‌های متعهد و مستند هست مانند کیهان و…، او از آن سوی دنیا فرزندان ما را با دروغ و تزویر گمراه می‌کند، آیا ما نمی‌توانیم؟ آیا بسیج با آن صداقت و قدرتی که دارد نمی‌تواند این جوانی را که گمراه شده است به راه بیاورد؟ می‌تواند ولی دست خالی نه، بالاخره برای هر بعدی افرادی هستند که یک عده کسانی که این دروغ‌ها و تزویر‌ها را در ظرف همین ۴۰-۵۰ روز تنظیم کنند [را شناسایی] و به اطلاع افراد کم تجربه برسانند که با چه کسانی روبرو هستند.

 این درحالی است که من می‌گویم ۴۰-۵۰ روز، خیر بر می‌گررد به ۴۰-۵۰ سال، به ۲۰۰ سالی که پای استعمار غرب به اینجا باز شده است، اصلا بنایشان بر این است، از آن دروغ هایی که برای کشف آمریکا ساختند و تا انواع و اقسام طرح هایی که پیاده کردند و تا دورانی که مستقیما انگلیس در آن روز به عنوان سرکرده استکبار جهانی بر خیلی از کشور‌ها و از جمله این کشور به وسیله یک عنصر بی سواد معتاد تریاکی و ستمگر، اصلا کارشان برپایه دروغ هست و جالب اینجاست که در جهت دروغ پردازی و تبلیغات و جنگ‌‌‌های روانی چون کارشان هست، اینقدر اینها مهارت دارند، که واقعا از جهت تبلیغاتی اصلا قابل مقایسه نست و آنقدر اینها براساس نوع تبلیغاتشان و با تکبری که دراند مغرورند که عمداً به عنوان سمبل تفوّقشان در جهت تبلیغاتی، روی این حساب کنید، آن وقت دروغ رسمی آن هم چه دروغی!؟ بگویم دروغ شاخدار؟! دروغی که اگر شما نمونه آن را بیاورید جایزه می‌دهد.

 آنها مثلا در ۸۰ سال قبل در خیانتی که کردند و براساس ادعاهای واهی، یعنی کار خودشان را که در اروپا ایجاد کردند و جنگ جهانی اول را و دوم را راه انداختند و بالاخره ده‌ها و صدها میلیون انسان را کشتند و نابود کردند و ضایع کردند، افسانه دروغی ساختند که یهودی‌ها در کوره‌ها سوخته شدند، چه کسی سوخته؟ می‌گویند آلمان نازی که مربوط به خودشان هست، خوب حال باید چه کنند؟ حال باید مُعوّضی به آنها بدهند یعنی چه؟ یعنی باید سرزمینی به آنها بدهند که این جمعیت به جبران ظلم دروغی که ساخته‌اند. بسیار عجیب است آن وقت در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه قانون ساختند که اگر کسی در این تردید کند هم مجرم شناخته شده و هم باید مجازات شده و شکنجه شده و هم باید زندان شود، حتی آقای روژه گارودی دانشمند خودشان، ببینید حال اصل این برنامه دروغ است و آنهایی هم که نسبت به این دروغ اظهار کردند شکنجه شدند، زندان شدند و آسیب دیدند اما حال می‌خواهند این دروغ را جبران کنند، چه کنند؟ سرزمینی را به یهودی‌ها بدهند که دولت صهیونیسمی تشکیل شود، از کجا بدهند؟ از خاک آمریکا بدهند؟ تازه خاک آمریکا هم که با دروغ‌هایی که ساختند و بعد برای خودشان مشروعیت ایجاد کردند وارد شدند به کشوری که جمعیت داشته و تمدن داشته است، بیش از ۱۰۰ میلیون جمعیت داشته و تمدن داشته است، ۶۰ میلیون تا ۸۰ میلیون نفر از آنها را کشته و ایالات متحده را تشکیل دادند، اینها کار اروپایی‌ها هست.

حال می‌خواهند به آنها زمین بدهند، چه حرف عادلانه‌ای؟! چه دروغ ماهرانه‌ای؟! می‌گویند:«سرزمین بدون جمعیت برای جمعیت بدون سرزمین» سرزمین بدون جمعیت کجای دنیاست؟ فلسطین، عجیب هست، فلسطین جزو نقاطی هست که در تاریخ بدون جمعیت نبوده است، اما رسما به دروغ می‌گویند و پای آن می‌ایستند و الان هم همین حرف را می‌گوید، بعد از این‌همه قتل و کشتار و آوارگی باز هم جمعیت فلسطین بیشتر از آنها است، می‌گوید: «جمعیت بدون سرزمین و زمین بدون جمعیت را به آنها بدهیم» که آن جا کجاست؟ فلسطین است، این را بر چه اساس می‌گوید؟ بر این اساس می‌گوید که مخاطب خود را  که بعضی در همین مردم ما هم هستند، مخاطب خود را آنقدر احمق و نادان و تحت تاثیر با تکبری که دارد می‌گوید:«من دروغی را می‌گویم و تو می‌توانی آن را جمع کن»، ۸۰ سال است. حال می‌گویید این ۴۰-۵۰ روز چه شده است؟

یا مثلا می‌گوید:«عنصری به نام یمنی که در اخبار آخرالزمان آمده است» شما اخبار آخرالزمان را ببینید، اینها روی آن مسئله کار می‌کنند؛ سپس یک عنصر پلید شناخته شده‌‌ای اهل بصره را یمانی مطرح می‌کنند، یعنی چه؟ شما اخبار آخرالزمان را ببینید اینکه در آن مقطع سفیانی از شام ظهور خواهد کرد، یمانی از یمن قیام خواهد کرد، بصره را از کجا آورد؟ از ساده لوحی و به عبارتی از حماقت مخاطبش، با کمال تکبر دروغ را می‌گوید و بیان می‌کند که شما آن را جمع کنید، این در حالی است که ما راست را به فرزندمان نتوانستیم تفهیم کنیم ببینیم چقدر ضعف داریم، او از آن سوی دریا‌ها دروغ را می‌گوید، یعنی کفه‌‌‌های تبلیغات متاسفانه به این شکل هست، منحصر در این هاست؟ نه ابزارش  این است، از دنیا بپرسید.

 این برنامه‌‌ای که در زمان بوش ملعون و دیوانه به عنوان برج‌‌‌های دو قلو و القاعده این راست بود یا دروغ؟ چطور شد با یک دروغ دو کشور هم افغانستان و هم عراق، تحت سلطه قرار گرفت، این همه قتل و کشتار و بی رحمی و بی ناموسی و… براساس یک دروغ، هیچ کس در دنیا نپرسید که این حرف راست بود یا دروغ! این دشمن شماست، امروز با این دروغ ها، حال فضای مجازی است، فضای حقیقی هست همه مستند است، گفتم تاریخ را بگذارید،جریانات را بگذارید، تحلیل‌ها را بگذارید، افسانه هایی که برای سرزمین امریکا ساختند را بگذارید همه بگذارید کنار همین ۴۰-۵۰ روز آمار دروغ هایشان را جمع کرده و به فرزندانتان نشان دهید، چرا نمی‌کنیم؟ چون عرضه آن را نداریم، او دروغ‌ها از آن سو آنقدر این دروغ‌ها را بیان می‌کند که فرزند و برادر من و شما بدون اینکه بفهمد جامعه را به هم می‌ریزد، دانشگاه را به هم می‌ریزد، چرا؟ چون دشمن کارشناسی می‌کند، ۴۰۰۰ اتاق فکر! کوچکترین مساله را کارشناسی می‌کند، وقتی می‌بیند که در وضع فعلی ایران در جهان و وضع داخلی و هماهنگی‌‌‌های قوای سه‌گانه و مردم و قدم‌‌‌های موثر برای پیشرفت برداشته شده، بعد از بازی‌‌‌های کرونا که ما را به تعطیلی کشاندند و حال آنکه کشورهایی در عین حال دانشگاه‌هایشان را تعطیل نکردند، این چه نفوذی بود در ایران که آن را تعطیل کرد؟! فرقی نمی‌کند بر هر کشوری که مسلط بشوند اولین کارشان چیست؟ این است که زیرساخت‌ها را خراب می‌کنند، نیروهای موثر را از بین می‌برند.

به هرحال دشمن کارشناسی شده کار می‌کند یعنی از هرکشوری که ۲۴ ساعت تحت اختیارش قرار بگیرد او را برگشت می‌دهد به ۵۰ سال قبل، زیرساخت‌‌‌های او را خراب می‌کند، نیروهای کارآمد را از بین می‌برد زیرا به وسیله نیرو انسانی است که هرکاری می‌شود، اساس کار او این است، ترورهایی که انجام می‌دهد، ۱۷ هزار تروری که منافقین انجام داده و امروز برگشتند و کارشان را ادامه می‌دهند، بهترین نیروها را از بین می‌برند، جنگ تحمیلی برای چیست؟ داعش را راه می‌اندازند برای چیست؟ اینها کارشناسی شده است، بعد برای انواع و اقسام نفوذ و سلطه و ایجاد اختلاف، … اینها کارشناسی شده است، تحت هر عنوانی به زبانش باشد به مذهبش باشد، به مسلکش باشد، به رنگش باشد، ایجاد اختلاف می‌کند.

 ما باید بدانیم که هر روزی نیاز جامعه در چیست؟ نیاز انقلاب در چیست؟ حال نیاز امروز ما چیست؟ راهکار آن چیست؟ طرح خنثی کردنش چیست؟ نجات فرزندان خودمان از تاثیرات دشمن چگونه می‌شود؟ اینها همه هم آسان است مشکل نیست، منتهی آنها ۴۰۰۰ اتاق فکر دارد و کوچکترین مساله را بالاخره بالترین با بالاترین حد آگاهی طراحی می‌کند، ما برای این زرگترین مسائل باید حداقل را بگذاریم، سرمایه گذاری کنیم، او سر هیچ، وسائل عقب ماندگی را بعد از دو سه سال دانشگاه ما می‌خواه دایر شود در دانشگاه که باید این فرصت‌ها را برای رشد کشور گرفت چه می‌کند؟ جنگ ایجاد می‌کند، در جامعه برای اینکه جلوی رشد اقتصادی ما و قدم‌‌‌های موثری که عدالت برداشته شده است را بگیرد ایجاد اختلاف می‌کند، تمام عده‌‌ای که از سر تا تهشان مگر چند نفر هستند؟ این درحالی است که این جمعیت عظیم ۸۵ میلیونی کشور، اینها خواسته شان آرامش و پیشرفت و رشد علمی و اقتصادی هست.

 اگر در گذشته بعضی از دولتمردها مشکلی برای کشور ایجاد کردند، آن موقع باید داد می‌زدند یا الان که در حال درست کردن آن هستند؟ آن موقع که داد نمی‌زدند، وقتی که عناصر آنها حاکمند که آنها داد نمی‌زدند آنها همان را می‌خواهند.در دو دوره‌‌ای که هشت سال طی می‌شود خانه‌‌ای که مردم ساختند کدام بود؟ آنها که بحران ایجاد کردند اما کسی که می‌خواهد کارش را انجام دهد نمی‌گذارند، دانشگاهی که می‌خواهد درس بخوانند نمی‌گذارند درس بخواند و…،

 ما باید هوشیار باشیم، همانطور که در همه امور آقا تاکید می‌کند باید دانش بنیان باشد، در نوع اقدامات ما باید بنشینیم و طرح بریزیم و دانش بنیان، دشمن که چیزی ندارد، او با مهارت از هیچ چیز چیز می‌سازد، ما همه چیز داریم فقط می‌خواهد برای خودمان یک باور براساس صداقت بسازیم، عرضه آن را نداریم فرزند ما را او گمراه می‌کند و حال آنکه اگر ما کارمان را درست انجام دهیم او باید بسیجی بار بیاید، نه بی نماز یا فاسد غرب پرست.

 اما آن چیزی که بالقوه الحمدلله خداوند متعال داده است و در این تجربه، که بالاخره تجربه‌‌ای است در این تجربه که تلخ هم هست میوه‌‌‌های شیرین بالاستعداد هست چرا؟ چون دشمن در این حیله و تزویرش گرچه کارشناسی کرده بود اما هرچه داشت سوخت و از بین برد، و اگر ما یک حرکت عالمانه موثر انجام بدهیم برای همیشه او را از صحنه خارج می‌کنیم، و لذاست که این را در پایان عرضم به صورت درخواست که برای این با همه آن هایی که صاحب نظر هستند در سطح کشور، طرحی، برنامه‌‌ای ریخته شود و راهکارش برای روشنگری و نجات جامعه ما آن هایی که اهل ابهام هستند از ابهامات کاذب دشمن که بعد کارآمدترین نیرو علیه بیگانه همانی است که بعد متوجه شود که دشمن او را گول زده است، چون او می‌خندد به این ساده لوحی یا حماقت، همان کسی که او را تحریک می‌کند به او می‌خندد که کار او، نقشه او از بین بردن همین هاست.

 آن عامل سرسپرده کثیفشان صدام لعنت الله علیه، شما بهتر از بنده شاید این را شنیده باشید که وقتی از مجموعه خودش پرسید که عراقی‌ها که با ایران می‌جنگند درصد کشتارشان به نسبتشان چطور هست، بنده آن عددش را کم حافظه هستم مثلا گفت:«عراقی‌ها سه برابر تلفات می‌دهند  و عراقی‌ها یک چهارم» او با کمال خرسندی لبخند زد و گفت:«خوب هست» گفتند:«شاید متوجه نشده و تکرار کردند عراقی سه برابر کشته می‌دهد»، گفت:«من متوجه شدم غرض همین هست» یعنی چه؟ یعنی آنچه که ارباب می‌خواهد این است که آنها کشته شوند، از عراق یا غیر عراق باشد برای او فرقی نمی‌کند، سنی باشد یا شیعه باشد برای او فرقی نمی‌کند، تمام این حرفهایی که آنها القاء می‌کنند کلک هست مگر او طرفدار اهل سنت هست؟ اصلا چنینی چیزی نیست، وقتی داعش را تنظیم کردند و بعد بالاخره یورش کرد، آیا کسی را استثناء کرد که مثلا بگوید او شیعه هست یا سنی؟ ابداً.

 گذشته آنها هم همینطور بوده آن موقعی که محمد بن عبدالوهاب و تشکیلات او در حجاز قتل عام راه می‌انداختند در روستا و شهرک هایی که در ابتدا حمله می‌کردند در آنجا اصلا شیعه نبود، به همین عنوان شرک حمله می‌کردند و آنها را می‌کشتند و پولهایشان را بر می‌داشتند به همین عنوان، سنی‌ها را می‌کشتند، وقتی به طائف حمله کردند آنجا شیعه بود؟ بحث شیعه نیست او گول زده و دروغ می‌گوید اما وقتی که مسلط شد برایش فرقی نمی‌کند چرا؟ چون اربابش صهیونیسم است، اربابش آمریکاست، اربابش انگلیس است، او به شیعه و سنی کاری ندارد  او می‌خواهد مسلمان را از بین ببرد و بعد بر جهان تسلط پیدا کند، تمام شالوده وجودشان دروغ است منتهی ما هستیم که باید به جامعه عزیزمان مخصوصا جوان‌ها و نوجوان‌‌‌های کم تجربه دشمن را معرفی کردیم و اگر معرفی کردیم خود او بهتر از من و شما دفاع می‌کند، خداوند روح امام را شاد کند و بر طول عمر و عزت رهبر فرزانه انقلاب فرمانده کل قوا بیفزاید که اگر این انقلاب نبود آنها بارها بر کل دنیا سلطه پیدا می‌کردند و هیچ قدرتی هم وجود نداشت که جهان را از این جهانخواران نجات دهد ثبتکم الله بالقول الثابت فی الحیاۀ الدنیا و فی الآخره، صلوات

واژگان کلیدی:
بسیج،بسیجی، آمریکا، دروغ، غرب، محمد بن عبدالوهاب، نفوذ، سلطه، امروز ما، برج‌‌‌های دو قلو، صفین، ابوسفیان، بصری، بصره،

[۱] سوره مبارکه فصلت آیه ۳۰

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *