خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پرستاران با تفکر بسیجی به مردم و بیماران خدمت می کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پرستاران با تفکر بسیجی به مردم و بیماران خدمت می کنند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با تأکید بر اینکه پرستاری ممکن است شغل باشد اما منزل سیر الی الله است، گفت: پرستاران در ایفای نقش و مسئولیت خود با تفکر بسیجی عمل می کنند و تمام هدف آنان خوب پرستاری کردن از بیماران است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز (۷ آذر) در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از پرستاران شهر بیرجند در آستانه میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار اظهار کرد: بشر دو نوع نیاز دارد زیرا گاهی در معنی عام تعریف حیوان، نیازهای ما غریزی است و گاهی در تعریف حقیقت انسان، خواسته و انگیزه های ما فطری است که هر دو مانند ماشین خودکار عمل می کنند اما از اختیار ما خارج نیستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از مواقع اشباع مشتهیات نفسانی بر اساس مشروعیت با فطرت که براساس ارزش ها، خواست انسان است هر دو با هم همسو هستند، گفت: مثل بسیاری از شما مردم که نیازهای مشروع جسمانی خود را اشباع می کنید براساس آنچه که دین خدا تنظیم کرده است و تمام آن خیر و برکت و لذت است و غریزه و فطرت با هم همسو هستند.

 

وی ادامه داد: اما در بسیاری از موارد هم می شود که غریزه و فطرت باهم ناهمسو هستند و خواسته های حیوانی مطالبه ای دارد که خواسته های عقلانی و فطری با آن همسو نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه انسان با آمپر یک نوع لذت تشخیص می دهد که به این خواسته رسید یا نرسید، شیرین بود یا تلخ بود، تصریح کرد: وقتی غریزه و فطرت با هم ناهمسو هستند افراد با همدیگر متفاوتند و هر کدام یک چیز را انتخاب می کنند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه لذت پایدار برای اشباع فطرت انسانی است، افزود: از بهترین عبادات و در سیر سلوک از بهترین سیر عرفانی، ترک لذت های نامشروع است.

 

وی ادامه داد: در فطرت الهی به عنوان سمبل باید فطرت مادر را در نظر بگیریم که پرستار طفلی است که نمی تواند خواسته اش را مطرح کند اما رحمت الهی در قلب مادر به گونه ای است که علی رغم خستگی، ضعف، درد و … اما پرستار طفلی است که قادر نیست خواسته هایش را بیان کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه رحمت الهی در دل افراد اهل ایمان، فطرت، دین و در فرهنگ بسیج معنا پیدا کرده و تفاوتش با دیگران همین است، گفت: دشمن حمله کرده است تا امنیت جامعه را از بین ببرد پس باید کسی با تفکر بسیجی از همه آنچه دارد دل بکند تا بتواند امنیت جامعه را حفظ کند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه تفکر بسیجی محصول ایمان است، ادامه داد: پرستاران در ایفای نقش و مسئولیت خود با تفکر بسیجی عمل می کنند و تمام هدف آنان خوب پرستاری کردن از بیماران است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه پرستاری ممکن است شغل باشد اما منزل سیر الی الله است، خطاب به پرستاران تصریح کرد: خیلی قدر خودتان را بدانید چون پرستاری خیلی ارزشمند و یک نوع ایثار است.

 

وی در پایان با اشاره به جانفشانی پرستاران در دوران همه گیری کرونا، گفت: شغل پرستاران و پلیس بالاتر از هر نوع عبادت است چون به امنیت جامعه و حفظ انسان ها کمک می کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *