خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جهاد تبیین برای نجات بشریت کارساز است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جهاد تبیین برای نجات بشریت کارساز است

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی گفت: جهاد تبیین برای نجات بشریت کارساز است و اگر این مسئله حل نشود هیچ چیزی به ثمر نخواهد رسید.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز چهارشنبه (۲ آذر) در دیدار با جمعی از اعضای بسیج طلبه و دانشجو استان که به مناسبت سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۷ مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه برگزار شد، اظهار کرد: شرط اول این است که چارچوبه فطری او به عنوان انسان سالم نگه داشته شود و باقی مبانی را باید حتما متکی به فطرت کنید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بر مبنای فطرت رشد عقلانی، برهان و استدلال دارد، افزود: همچنین از علم که در دین، «طَلَبُ‏ الْعِلْمِ‏ فَرِیضَهٌ» است، آن هم علمی که بر نهاد پاک انسانی مبتنی باشد والا ابزار خطرناکی در دست کسی است که انسانیتش فاسد شده است.

 

وی با بیان حضور بسیجیان در انواع و اقسام مسائلی که در جامعه پیش می آید، ادامه داد: بسیجی صادق همواره دنبال سختی و حل مشکلات است و دیگران را بر خود مقدم بدارد و به مردم خدمت رسانی کند و در همه اینها هم براساس مبانی انبیاء، به دنبال کسب رضایت خداوند است.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: بسیجی صادق اهل طمع، ترس، سازش و ریا نیست و در همه برنامه ها از جمله دوران دفاع مقدس، زلزله، سیل و توزیع کمک های مومنانه نقش آفرینی می کنند و این از آثار وجود بسیجیان است.

 

وی با اشاره به احساس مسئولیت بسیجیان در جهاد تبیین، گفت: انسان باید نجات پیدا کند و اگر مسئله تبیین حل شد راه برای نجات انسان باز می شود اما اگر مبهم ماند و هر کسی هر چه خواست پارازیت داد مشکل بشریت حل نخواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اکنون جهاد تبیین کارساز است و اگر این مسئله حل نشود هیچ چیزی به ثمر نخواهد رسید.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی کار بسیار بزرگی انجام داده است، گفت: این غرب وحشی که بعد از جنگ جهانی اول و دوم که به وسیله خود اینها ایجاد شد در یک مقطعی که ترس و فقر همه مردم را زمین گیر کرده بود جای پای خود را به صورت های غلط انداز محکم کردند و بدترین عناصر را بر ملت ها مسلط و فرهنگ مردم را از بین بردند و در حالی که این غرب وحشی سلطه بر جهان را تمام شده می دانست اما انقلاب اسلامی مانع سلطه آنان بر جهان شد.

 

وی عنوان کرد: جهاد تبیین و پرده برداری از مکر و وحشی گری غربی ها، وظیفه حوزه و دانشگاه است که باید در این زمینه طرح و برنامه داشته باشند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به فتنه و توطئه غربی ها در حوادث اخیر کشور، گفت: زمینه ساز امر دشمن در کشور افراد خائن و منافق هستند که به وسیله همین ها ۱۷ هزار نفر از بهترین های ملت ایران اسلامی را ترور و شهید کردند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *