خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید در خصوص تربیت انسان استاندارد اقدام شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید در خصوص تربیت انسان استاندارد اقدام شود

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه استاندارد سازی تنها به محصولات مادی برنمی گردد بلکه در مسائل معنوی نیز باید استاندارد باشد، گفت: در خصوص تربیت انسان استاندارد نیز باید اقدام شود، اگر انسان استاندارد نباشد، مهر استاندارد را روی کالای بنجل هم می زند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز یکشنبه (۲۹ آبان) در دیدار با آقای بابایی، رئیس مرکز اطلاع رسانی  و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گفت: آنچه که بر آن اصرار است، محصول استاندارد است که قطعا باید بر یک روش دانش بنیان عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: علم و تجربه گواه بر این است که استاندارد سازی تنها به محصولات مادی برنمی گردد بلکه در مسائل معنوی نیز باید استاندارد باشد، باید در خصوص تربیت انسان استاندارد نیز اقدام شود، اگر انسان استاندارد نباشد، مهر استاندارد را روی کالای بنجل هم می زند.

وی افزود: همانگونه که در علوم کشاورزی، دامپروری و عمرانی نیاز به متخصص و مهندس داریم در خصوص انسان سازی نیز نیاز به متخصص این امر است؛ در طول این مدت زحمت کشیده شده، انرژی مصرف شده اما در برخی قسمت ها برای انگلیس، پیاده نظام تربیت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در ادامه عنوان کرد: انسان حواس دارد که باید برای این حواس پاسخگو باشد، انسان احساس دارد، برای احساس و روان پاسخگو باشد، عقل انسان باید اشباع شود، انسان دچار وجدان اخلاقی است باید کاری کرد این وجدان رشد کند، در این باره دین خدا و آثار انبیاء مانده است اما باید این موارد انتقال داده شود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دشمن به وسیله های مختلف علما و بزرگان دینی و دانشمندان را شهید می کند و از بین می برد، یادآور شد: باید در خصوص انسان صالح و با صداقت و مفید به جامعه تلاش کرد، در حالی که این مسئله تنها به آموزش و پرورش برنمی گردد، در خانه برای فرزندان برنامه ای نداشتیم.

وی افزود: لذا انداختن مشکلات به گردن یکدیگر موردی را حل نمی کند، همه باید در پیشگاه خدا استغفار کنیم چرا که به نحو شایسته کار نکردیم؛ عده ای بنا به دیکته ای که از خارج القا می شود و در بسیاری حتی اصل موضوع دروغ است اما بیش از ۷۰ نفر از بهترین های این کشور را شهید کردند و هیچ کس نگفت که اینهایی که شهید کردید چه گناهی داشتند، در حالی که دروغ بیگانگان را می پذیرد و حرف راست هم وطنان خود را نمی پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: نسل آینده نسبت به اندازه کاری که امروز ما مسئولین انجام می دهد، رشد خواهد کرد، امیدواریم برنامه های دولت سیزدهم به گونه ای باشد که نسل بعدی که تربیت می کنند جامعه اسلامی را پی ریزی کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *