خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مودت اهل‌بیت (علیه السلام) به سود بشریت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مودت اهل‌بیت (علیه السلام) به سود بشریت است

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: سود مودت اهل بیت(علیه السلام) برای نوع بشر است و خوش بحال آن بشری که در ظاهر و باطن تبعیت کند و خلق و خوی امام صادق (علیه السلام) و امام باقر(علیه السلام) را داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز پنج‌شنبه (۲۶ آبان) در دیدار با اعضای شورای هماهنگی فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه های استان گفت: جایگاه اهل بیت در متن قرآن است.

امام جمعه بیرجند افزود: بهترین تفسیر قرآن است به قرآن، در قرآن کریم نسبت به جایگاه خود قرآن آمده است که اگر انسان مطهر نباشد، هر عضو به نوشته قرآن حرام است که بزند، پس برداشت می شود که تنها سخن در جلد و خط قرآن نیست، حقیقت قرآن که فقط خط نیست، منظور خود قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی اظهار کرد: مطهرون نیز در خود قرآن آمده است که مطهر امام معصوم است؛ لذا در عین حالی که قرآن برکتی دارد که هیچ کس از آن محروم نیست.

وی ادامه داد: رسیدن به حقیقت قرآن غیر از بحث های علم و تفسیر که مهم است اما آن آثاری که باید بار شود بر انسان مطهر، هدایت است، که خداوند در قرآن نیز آورده است به میزانی که تطهیر از تقوا حاصل می شود هر کسی از هدایت قرآن بهره مند می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: آثار هدایتی قرآن نیز شامل کسانی می شود که به هر نسبتی آن تطهیر تقوا را داشته باشند، در مقابل نیز پرتگاه است، پرتگاه آن این است که مذل واقع شود، ممکن است که یک خوراک روزمره ای که انسان دارد بدنش طوری شود که اگر همان غذای روزمره را بخورد مشکل ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ماجرای کربلایی کاظم ساروقی کشاورز بی سوادی که بخاطر تقوای دقیقی که داشت یکباره حافظ کل قرآن شد، بیان کرد: پیامبر خاتم(ص) هیچ اجری از امت خویش و امم پس از خود در قبال تلاش های فراوان و سختی‌های امر رسالت و آوردن دین کامل الهی نمی طلبد مگر مودت اهل بیتش(علیه السلام).

وی به شعری که امام شافعی درباره پیامبر (ص) و اهل بیت (علیه السلام) سرود اشاره کرد و افزود: شافعى مى گويد: اى اهل بيت رسول خدا، خداوند دوستى شما را در قرآنى كه فرو فرستاده واجب ساخته است. در عظمت مقام شما همين بس كه هر كس بر شما صلوات نفرستد نمازش درست نيست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی تأکید کرد: سود مودت اهل بیت(علیه السلام) برای نوع بشر است و خوشبحال آن بشری که در ظاهر و باطن تبعیت کند و خلق و خوی امام صادق و امام باقر(علیه السلام) را داشته باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *