خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید بیش از جانمان، از حوزه های علمیه محافظت کنیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید بیش از جانمان، از حوزه های علمیه محافظت کنیم

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه در زمان رضاخان تمام تلاش برای بسته شدن حوزه های علمیه و مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) میشد، گفت: این طرح و برنامه غرب برای برچیده شدن اسلام و علمای دین است که از دیرباز بوده و هم اکنون نیز بر آن اصرار دارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  امروز یکشنبه(۲۲ آبان) در دیدار با مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت:  امروز حوزه های علمیه از سویی با ضرورت اجتناب ناپذیر تربیت عالم دین و از سویی با انواع مشکلات روبه رو است که باید بیش از جانمان از حوزه های علمیه حفاظت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه افزود: آنچه که در تاریخ و تا به امروز در صحنه میدانی صورت می گیرد، اتفاق نیست بلکه طرح و برنامه است که از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمار به کشورهای اسلامی باز شده، طرح و برنامه ی آنها از بین بردن اسلام و مسلمین و علمای دین است .

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: این موضوع بعد از فتوای مشهور میرزای شیرازی بزرگ تشدید شد، بعد از تجزیه کشورهای اسلامی با حضور مستقیم بیگانه از جمله در خود ایران، همه امور دست استعمارگر پیر انگلیس بود و جریان رضاخان بی سواد معتاد برای از بین بردن اسلام و مخصوصاً حوزه های علمیه و تبلیغات دینی و جلسات امام حسین(ع) و از بین بردن اوقاف، طرح برنامه ی دشمنان را اجرا کرد.

وی ادامه داد: امروز که بحث بازسازی ظرفیت‌های دینی است در انواع رشته های دانشگاهی بر اساس نیاز مردم نیروی اضافی داریم که حتی برخی به خارج از کشور نیز می روند، اما آنچه که کمبود است فارغ التحصیلان حوزوی است.

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: طلبه باید از سویی همراه جامعه و مشکلات جامعه باشد، از سویی قناعت و عزت نفس داشته و از طرفی مشکلات اقتصادی او را زمین گیر نکند.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: باید به گونه ای باشد که حداکثر همکاری با طلبه ها بشود، همینطور دقت شود که روحیه طلبه ها روحیه رفاه طلبی نشود و از جنبه های کیفی علم و دین باز نمانند، لذا هم باید برای نیاز های مادی طلبه سعی شود و هم طلبه یک فرد بی تفاوت و غیر دردمند و دور از نیاز های جامعه قرار نگیرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *