خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آزادی قلم و بیان در چارچوب قانون باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آزادی قلم و بیان در چارچوب قانون باشد

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با تأکید بر اینکه باید آزادی قلم و بیان قانونمند باشد، گفت: باید آنچه که مفید است آزاد آزاد باشد اما آنچه که مضر است باید جلوی آن گرفته شود چون مسئله حقوقی مطرح است که دیگران را آزار می دهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز شنبه (۲۱ آبان) در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی و جمعی از کتابداران استان اظهار کرد: کار شما از نوع کارهای ویژه است و همه خدمتگزاران به جامعه بشریت در قالب های گوناگون، اقدامات آنان قابل تشکر است اما همه آنها مقدمه ای برای انسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان موجودی فرهنگی است، افزود: تلاش برای ظهور و بروز فرهنگ انسانی و مسلمانی و الهی ارزش دارد. انسان در تعریف شایسته خودش نیاز به نیروی سازنده دارد و هیچ کسی از پیش خودش به جایگاهی نمی رسد.

وی با اشاره به آیه «إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا؛ چشم و گوش و دل همه مسئولند»، تصریح کرد: چشم و گوش دو دستگاه گیرنده هستند که مواد خام را وارد می کند و بعد می تواند خوب و بد را با اندیشه از هم جدا کند و آنچه را که ارزش صحیح دارد در دل جایگزین کند و بماند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی از زبان و قلم به عنوان ابزار صادراتی یاد کرد و گفت: باید در کنار خدمت رسانی، امانتداری هم مورد توجه قرار گیرد چون دشمنان برای رسیدن به مقاصد پلید خود از الفاظ بسیار پرجاذبه به عنوان ابزار استفاده می کنند و فعال بوده و در این شرایط فعال تر هستند و متاسفانه در بسیاری از موارد ما حالت انفعالی به خود می گیریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما قرن ها در جهان بشریت پیشوای علم و فرهنگ سالم بودیم، یادآور شد: اما نوبت به غربی ها که رسیده ببینید چه می کنند.

وی با تأکید بر اینکه آزادی باید در چارچوب قانون باشد، گفت: اما آنها در مواردی که آزادی را بیان می کنند برای خودشان لجام گسیختگی را و برای جامعه مقابل همه هستی آنان را تضییع می کنند. امروز کسانی حرف از آزادی می زنند که به هر جایی رسیدند فساد، تباهی، قتل و ویرانی و اختلاف ایجاد کردند و بلای جان بشریت شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی به جنایات و دزدی های آمریکای مدعی آزادی اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور هرزه فرانسه در اهانت به ساحت قدس انبیاء الهی می گوید آزادی قلم است اما پس از مدتی یک تبعه فرانسوی به او اهانت کرد اما از او شکایت و تحت تعقیبش قرار دادند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به قلم قانونمند، تصریح کرد: باید آنچه را که مفید است آزاد آزاد باشد اما آنچه که مضر است باید جلوی آن گرفته شود چون مسئله حقوقی مطرح است که دیگران را آزار می دهد.

وی به انتشار ۳۸ هزار دروغ درباره حوادث اخیر ایران طی ۴۶ روز در پنج رسانه ضدایرانی اشاره کرد و گفت: حالا اینها برای ما آزادی قلم و بیان را مطرح می کنند!

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی متذکر شد: ما باید رعایت حقوق انسان را داشته باشیم اگر سخن ما ایجاد اختلاف و برهم زدن آرامش مردم می شود نباید حرف بزنیم، یعنی چه آزادی؛ باید قانونمند حرف بزنیم تا مردم از شر زبان ما راحت باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تفاوت اعتراض و اغتشاش، بیان کرد: متاسفانه به کسی که مشکل را ایجاد کرده که اعتراضی نیست و اعتراض به کسی که می خواهد مشکل را حل کند درست نیست.

به گفته وی اگر آزادی برای قلم و بیان مفید نباشد که جامعه رشد نمی کند، بنابراین آزادی قلم و بیان باید قانونمند باشد و در آنچه که مفید برای جامعه است باید آزاد آزاد باشد اما نمی شود که هر چه دلمان خواست بگوییم و انتظار پاسخگویی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی پیشنهاد کرد در هر بخشی افراد کارشناس به عنوان فیلتر انتخاب شوند تا کسانی که پاسخ می خواهند اول سوال خود را به این کارشناسان بدهند تا ابتدا نادرستی و درستی اصل این سئوال ها را بررسی کنند و در صورتی که درست است منتقل کنند تا پاسخ بدهند و تعقیب کنند تا عمل شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *