خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شهدا راه حیات انسانی و الهی را پیمودند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شهدا راه حیات انسانی و الهی را پیمودند

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه شهدا راه حیات انسانی و الهی را رفتند، گفت: شهدا از جمله شهید سلیمانی‌، شهید چمران و شهید صیاد شیرازی نماد مقاومت و ایثار هستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز دوشنبه (۱۶ آبان) در سومین یادواره شهدای خانواده اداره کل فنی و حرفه ای استان، اظهار کرد: از پیچیده ترین مسائل جهان هستی شناخت حیات است؛ به صورت شرح الاسم یا آثار و نشانه های خاص تعریف می شود، اما حقیقت حیات چیست؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: پیامبر عظم الشان اسلام(ص) و خدای متعال ما را به حیات دعوت می کند. مگر حیات نداریم و این نمی شود تحصیل حاصل؟ بله حیات داریم اما حیات یک ماهیت دارای مراحل و مراتب است، کدام حیات؟

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی افزود: جمادات و نباتات و حیوانات هم یک نوع حیات دارند انسان با اینها مشترکاتی دارد اما بحث آثار حیات انسانی تفاوت دارد.

وی بیان کرد: انسان دارای حیات انسانی، عقلانی، علمی، عرفانی، حیات طیبه و حیات الهی است.

امام جمعه بیرجند به حیات طیبه اشاره کرد که انسان تا حیات الهی اوج می گیرد، عنوان کرد: انسان اگر مثل آینه خدایی شود و صفات خداوند در او منعکس می شود و به حیات الهی می‌رسد که شهدا این گونه بودند و براساس آیات قرآن زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

وی با اشاره به اینکه شهدا راه حیات انسانی و الهی را رفتند، گفت: شهدا از جمله شهید سلیمانی‌، شهید چمران و شهید صیاد شیرازی نماد مقاومت و ایثار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: امروز در بین مردم، مسئولان و جوانان ما نیز از این افراد ناشناخته هستند که وقتی آزمایشی به وجود می‌آید، همه آنها در صحنه حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا در جامعه یک خواسته انسانی، فطری و الهی است، در ادامه افزود: امیدواریم که خداوند نوع بشر را از این پلشتی، پستی و ننگ اقدامات استکبار جهانی نجات دهد.

وی با بیان اینکه در اربعین حسینی از کشورهای مختلف جهان، شیعه و سنی و سایر ادیان به‌خصوص افرادی از کشورهای غربی راهی کربلا معلی می‌شوند خواستار عدل، عقل و مصلح هستند، افزود: اگر شرایط فراهم شود آنها از ما جلوتر هستند و از اربعین حسینی، انتظار ظهور حضرت مهدی (عج) و نجات بشر را دارند تا بشر از دست ستمگران نجات پیدا کند، زنده شود و به حیات طیبه و الهی برسد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *