خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئله زیارت همراه با صدور فرهنگ و سیاست اسلامی باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئله زیارت همراه با صدور فرهنگ و سیاست اسلامی باشد

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی گفت: امروز مسئله زیارت تنها یک عباد محض نیست باید همراه با سیاست، فرهنگ و تبیین اسلام باشد از این جهت باید برای صدور فرهنگ و سیاست دینی تلاش شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز شنبه(۷ آبان) در دیدار با مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با تسلیت شهادت زائران حرم حضرت شاهچراغ و اعلام بیزاری از استکبار جهانی و امریکا و اروپایی خبیث که فرهنگ و سیاست آنان از اول تاریخی که اینها نشان داده می شود همین بوده است، اظهار کرد: انیشتین می گفت که من برای پروفسور حسابی داشمند ایرانی معاصر خیلی احترام قائل هستیم چون وقتی ما اروپایی ها آدم می خوردیم ایرانی ها متمدن بودند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با ابراز تأسف نسبت به جهالت برخی از افراد و پیروی آنان از مستکبران جهانی، تصریح کرد: بعد از هزاران سال از دوران گذشته تا امروز اروپایی ها هنوز خوی استکباری و وحشی‌گری دارند و هر جا فتنه ای هست برای همین هاست.

 

وی در ادامه بیان کرد: زمان ما با همه دوران های دیگر تفاوت دارد، امروز مسئله زیارت تنها یک عباد محض نیست باید همراه با سیاست، فرهنگ و تبیین اسلام باشد از این جهت باید برای صدور فرهنگ و سیاست دینی تلاش شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه در سفر معنوی حج باید فرهنگ و سیاست اسلامی به حجاج کشورهای مختلف منتقل شود، افزود: امروز اربعین یک مسئله بین المللی و بسیار تاثیرگذار شده است اما تمام نیست؛ در همین جریان اربعین گروه های مختلفی می آیند و در مسیر زوار سم‌پاشی فکری می کنند.

 

امام جمعه بیرجند با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربیات دیگران برای تاثیرگذاری بر روی مردم جهان در زیارت اربعین برای رساندن پیام انقلاب اسلامی، گفت: آنچه که شایسته و بایسته است اقدام کنید و با همه صاحبنظران و استان های دیگر صحبت کرده و هماهنگ شوید و در این جهت کم نگذارید و به گونه ای این مسائل مقدس را تنظیم کنید که هم برای داخل و خارج کشور و هم برای آینده انقلاب باشد که مهمترین مسئله ما ارائه ارزش های اسلام و انقلاب به ملت های دیگر است.

 

وی در پایان عنوان کرد: امروز ایران اسلامی الگوی مبارزه با استکبار و در جهت فرهنگ و قداست است که باید شرایطی فراهم شود که هم خودتان و همه آنهایی که وابسته به شما هستند بهره مند شوند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *