خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آموزش و پرورش ملجأ مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آموزش و پرورش ملجأ مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی با توجه به رسالت آن باید در آموزش و پرورش تعریف شود، گفت: حوزه فرهنگ نیازمند تحولات بنیادین است که این مساله و نیاز باید به‌صورت کشوری و با استفاده از ظرفیت متخصصان مجرب دنبال شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز شنبه(۳۰ مهر) در نشست شورای فرهنگی عمومی استان خراسان جنوبی که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، افزود: امروز تاوان سال‌های بی‌تفاوتی به فرهنگ را تحمل می‌کنیم اما توجه خاصی که در حال حاضر به این مقوله شده، مایه امیدواری است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی ادامه داد: انجام فعالیت فرهنگی یک طلسم نیست و مشابه بقیه قضایایی است که در زندگی با آن روبه‌رو هستیم همچنین زمینه برای رشد، دفع و رفع آفات نیز وجود دارد که باید شناسایی، زمان‌بندی و با نظارت اجرایی شود و این کار شدنی است، در این مقوله مسایل فرهنگی و غیرفرهنگی با هم مشترک است اما مسائل فرهنگی اهمیت خاصی دارد چرا که تعریف هویت انسانی انسان، با فرهنگ صحیح است.

 

وی با تاکید بر اینکه در مقوله فرهنگی ابتدا آنچه هست باید تثبیت شود گفت: در مرحله دوم وضع موجود را تعریف و وضع مطلوب را ترسیم کنیم و در این بین فاصله‌ای داریم که باید برای کاهش این فاصله به‌صورت فراگیر هرچه علت تقویت یک فرهنگ صحیح انسانی و اسلامی هست، اجرا شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی خاطرنشان کرد: در هر مجموعه‌ای، سران آن مجموعه تاثیرگذار مستقیم هستند که باید خودشان اصول فرهنگ اسلامی را در زوایای مختلف رعایت کنند و بارتاب آن در بین مردم تقویت این فرهنگ است، یک شجره برای رشد نیاز به تغذیه مطلوب دارد مردم ما به‌خصوص خانواده را به عنوان یک اصل چگونه باید تغذیم کنیم، رسانه عمومی و مکتوب چه وظایفی و رسالتی برعهده دارند که برنامه و تولیدات اینها برای رسیدن به اهداف هم باید مشخص شود.

 

امام جمعه بیرجند گفت: شایسته آن است در این مساله کشوری، عالی‌ترین متخصصانی که در حوزه و دانشگاه هستند از طرفی علم و تجربه دارند در قالب یک هیات اندیشه‌ورز نظرات آنان گرفته و بعد ابلاغ شود، در این زمینه باید تصمیم صحیح، تعریف صحیح و پیگیری صحیح داشته باشیم، مساله ما آفات‌ است و برای اینها چه برنامه سازنده‌ای داریم؟ به عنوان مثال متولیان فرهنگی وقتی گردشگر وارد استان می‌شود به‌صورت کارشناسی وقت او را مثبت، مفید، موثر با احترام و حفظ شخصیت پر کنند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه مهمترین برنامه‌های فرهنگی با توجه به رسالت آن باید در آموزش و پرورش تعریف شود گفت: باید برنامه‌های سازنده و کارشناسی طراحی شود و آموزش باید همراه با مسائل علمی و هنری باشد چون مطابق با فطرت انسان است و جاذبه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن در زمینه فضای مجازی به‌صورت تخصصی وارد شده و اخیرا بیش از ۱۷ هزار دروغ را منتشر کردند در حالی که ما راست مطلب را هم نمی‌توانیم به فرزندان خود ارائه دهیم، در یک برنامه‌ریزی کارشناسی و منسجم با زمان‌بندی مشخص باید تکلیف همه مسوولان و دستگاه‌ها مشخص شود و اینکه هر یک از برنامه‌ها در چه برنامه زمان‌بندی قابل اجراست.

 

وی افزود: دشمن به وسیله ایجاد فساد خود را تثبیت می‌کند اما شما با منطق جلو بروید و همان کاری را انجام دهید که انبیا کردند، در بیدار کردن فطرت و عقل باید حسن استفاده را داشته باشیم و اگر بتوانیم این کار انجام دهیم و حق در برابر باطل قرار گیرد، باطل نابود می‌شود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن به وسیله تهدید و تطمیع در مقابل ما قرار گرفته و این شیوه دشمن است لذا ما باید بر پایه اصول ایمانی در برابر دشمن و اهداف آن قرار بگیریم.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *