خانه / نمازجمعه / خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه های نماز جمعه بیرجند: باید مراقب بود اسیر دروغ و تحریف های رسانه ای استکبار جهانی نشویم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه های نماز جمعه بیرجند: باید مراقب بود اسیر دروغ و تحریف های رسانه ای استکبار جهانی نشویم

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی به اشاره به اینکه در حوادث اخیر بیش از ۱۷ هزار دروغ؛ رسانه های استکبار جهانی منتشر کرده اند، گفت: باید مراقب خودمان و فرزندانمان باشیم تا شکار دروغ ها و تحریف های استکبار جهانی نشویم.

 

خطبه اول

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در خطبه اول نماز جمعه بیرجند، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی اظهار کرد: انسان اشرف مخلوقات است اما این به تنهایی کفایت نمی کند چون انسان مثل سنگی است که از معدن استخراج می شود و باید تجزیه شود تا عیار آن مشخص شود.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: ارزش انسان در امتحان و آزمایش و فتنه ها به دست می آید و خداوند اینها را جزو زندگی قرار داده و همه انسان ها را آزمایش می کند، انسان به همان اندازه ای که عیار انسانیت داشته باشد ارزش دارد، حق گرایی از ملاک های انسانیت است و اگر گرایش های ما در این عبودیت با خداوند و حق پیوند دارند این نشانه انسانیت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی عنوان داشت: عبودیت وسیله رشد انسانیت است و پیامبران و ائمه اطهار(ع) اسوه و الگوهای راه حق و عبودیت خداوند هستند.

 

خطیب نماز جمعه بیرجند در پایان خطبه اول بیان کرد:  هر چه دارید در راه خداوند که کمال انسان است به کار بگیرد که اینجا خسران ندارد و شما ملت ایران اسلامی سالک این راه هستید که فریب دشمن را نمی خورید.

 

خطبه دوم

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در خطبه ی دوم نماز جمعه بیرجند گفت: هر کسی راه او خداوند باشد به او بصیرت می دهد، سلامت و تربیت روح صدها برابر سلامت و تربیت جسم ارزشمند است، ملاک ما حق باشد و هرچه حق است بپذیریم، کفر به معنای پوشاندن و ندیده گرفتن و پایمال کردن است؛ سر دو راهی ایمان و کفر همین جاست که در آنجا در همه امور خود را با حق تطبیق می دهد اما در کفر دیگر فرد حق را نمی بیند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: کفر به عنوان یک بیماری بر انسان عارض می شود، حرص یکی از صفات ناپسند و بیمارهای خطرناک است که با آن دیگر حق را نمی بیند و نمی شنود و تمام این پستی ها و دزدی ها و خیانت ها به خاطر داشتن حرص است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه حرص یکی از اصول کفر است، بیان کرد: منافقین از اسرائیل پول می گیرد و ۱۷ هزار نفر از بهترین های این ملت را ترور می کنند.

 

وی متذکر شد: انسانی که از دست دشمن پول می گیرد و خودی را ترور می کند و اموال عمومی و خصوصی را به آتش می کشد از حیوان پست تر است، حسد یکی دیگر از اصول کفر است که دیگر به انسان اجازه نمی دهد حق را ببیند و  مسئله حسد و ویرانی هایش آمار عجیبی در تاریخ و زندگی ما دارد.

 

 

خطیب نماز جمعه بیرجند ادامه داد: استکبار از دیگر اصول کفر است، اندیشه فرعونی داشتن استکبار است و در زندگیش حق مطرح نیست و برای رسیدن به اهدافش اگر میلیون ها انسان کشته و حق ضایع شود برای او مهم نیست، انسان مستکبر فقط به فکر لذات و رسیدن به امیال نفسانی خودش است و ضایعات این بیماری از هر مرض مسری خطرناک تر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی، اظهار داشت:  در صحنه های که استکبار جهانی و مزدورانشان به دنبال آن می روند ما باید مراقب خودمان و فرزندانمان باشیم تا گرفتار و شکار دروغ ها و تحریف های استکبار جهانی نشویم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان کرد:  بیش از ۱۷ هزار دروغ رسانه های استکبار جهانی در حوادث اخیر منتشر شد، روزی همگان باید پاسخگو اقدامات خود در پیش وجدان  خود باشیم از محاکمه این وجدان نمی توان راحت شد و اکنون مسئله خودکشی در ارتش آمریکا غوغا می کند چون بالاخره این وجدان ها بیدار می شود.

 

وی افزود: وجدان اخلاقی جزو فطرت انسان است و روزی به سراغمان می آید، حجاج بن یوسف پس از آن همه جنایاتی که انجام داد گرفتار وجدان شد و حتی خوابش نمی برد و این راهی نیست که انسان بتواند از آن فرار کند، انسان در قیامت محاکمه خواهد شد، بت پرستی یک بازی است اصل همان خودپرستی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ممکن است وجدان اخلاقی انسان در جنایت تحت تاثیر یکسری شرایط خاص قرار گرفته باشد اما روزی بیدار می‌شود و آیا می‌توان از محاکمه وجدان در این دنیا خلاص شویم؟ بدانیم وقتی دوران سرگرمی‌ها تمام شود دوران پاسخگویی‌ها فرا می‌رسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی، اظهار داشت:  دادگاه وجدان و آخرت، دو دادگاه برای محاسبه اعمال انسان براساس آیات قرآن کریم است، در دادگاه وجدان مساله خودکشی در بین ارتشیان آمریکا به اوج رسیده این موضوع به دلیل اعمال گذشته آنها در کشتن و تعدی به افراد بی‌نگاه و تجاورز به کشورها است، وقتی نسبت به نظام الهی و قرآن کریم جسارت می‌کنی آیا در خواهی رفت؟ وجدان اخلاقی روزی به سراغ ما می‌آید و این فطرت الهی است و ما را محاکمه خواهد کرد.

 

خطیب نماز جمعه بیرجند در پایان خطبه دوم خاطر نشان کرد: دادگاه دیگر الهی قیامت است، برنامه زندگی پس از زندگی یک برنامه پژوهشی و منحصر به ایران هم نیست و بین‌المللی است که در این برنامه به عنوان تجربه نزدیک به مرگ هم کارشناسی و هم راستی‌آزمایی می‌شود و متخصصان اظهار نظر می‌کنند که گویای خیلی از مطالب است.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *