خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: در میدان های ورزشی بیش از همه پیروزی فرهنگی مدنظر قرار گیرد/ ورزشکارانی که برای کشور و پرچم خود افتخار آفرینی می کنند در راه هدف شهدا تلاش می کنند

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: در میدان های ورزشی بیش از همه پیروزی فرهنگی مدنظر قرار گیرد/ ورزشکارانی که برای کشور و پرچم خود افتخار آفرینی می کنند در راه هدف شهدا تلاش می کنند

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه مهمترین ورزشکاران و تمرین کنندگان آنهایی هستند که جبهه های دفاع را آراستند و طمع دشمن را بریدند، گفت: آن کشوری که قهرمانش بتواند پیروز میدان شود، برای وطن و پرچمش موجب سرفرازی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز چهارشنبه(۲۷ مهر) در دیدار با سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان، پیشکسوتان، روسای هیأت های ورزشی، سمن ها، ورزشکاران و مدال آوران استان، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی، گفت: به هر موجودی که نگاه کنیم چهار علت دارد، علت مادی که از آن تشکیل می شود، علت صوری که مهندسی شکلش است، علت فاعلی که بر می گردد به آنی که ساخته است و علت غایی که برای چه ساخته شده است و از همه مهمتر نیز همین علت غایی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد:  مسئله ورزش را از زاویه های مختلف می شود دید، یکی اینکه سلامت تن، منوط به اینکه فعال باشد، اگر راکد باشد، تخریب می شود، در این راستا بیشتر ورزش عمومی مدنظر است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت: در شرع مقدس اشاره شده که انسان امانت‌دار است، حتی این بدن امانت خدا است، لذا باید حفظ شود و در احادیث داریم حرام است که کسی به بدن خود ضرر وارد کرد.

وی ادامه داد:  ورزش در کنار سلامت یک نقش قهرمانی به خود گرفته که بیشتر شکل اجتماعی دارد به صورتی که یک مسئله جهانی است و آن کشوری که قهرمانش بتواند پیروز میدان شود، برای وطن و پرچمش موجب سرفرازی است، همه چشم ها به رسانه ها است که ببینند ورزشکار کشورشان چطور نتیجه می گیرد.

امام جمعه بیرجند  در ادامه گفت: اما باید توجه داشت سلامت نیز برای چه در انسان لازم است، هدف از بدن سالم داشتن چه چیزی است، از این فرصت سلامت تن چه اهدافی را تعقیب کند مهم است، در نهایت هیچ چیز در این دنیا نمی ماند لذا باید سخن عدل را بیان کرد، دست افراد نیازمند را گرفت، قدم خوب را برداشت و قلم نیکو زد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد:  یک مسلمان متعهد و شیعه باید در جنبه میدانی و عملی بر همه رقبا از جهت تقوا که ملاک مکتب است توفیق داشته باشد، ما شاهد بسیاری ایثارها و گذشت های ورزشکاران هستیم اما گاهی دیده می شود در میدان های ورزشی برخی ورزشکاران حق یکدیگر را ضایع می کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: لذا می بینیم که هدف اصلی ورزش فراموش می شود و به جان هم می پرند که این مسئله اصلاً شایسته دین و کشور ما نیست، باید در برنامه ها و میدان های ورزشی بیش از همه پیروزی فرهنگی مدنظر قرار گیرد چراکه پیروزی در صحنه فرهنگ که خاص انسان است خیلی برتری بیشتری در سطح جسمانی دارد.

وی ادامه داد: در فرهنگ گذشته ایران اسلامی نیز از شاخصه های قهرمانان فتوت و جوانمردی بود و همچنان که این وراثت را که حفظ می کنید، سعی کنید از دست ندهید؛ بدن سالم را در هرجایی که موجب رشد و کمال برای خود، جامعه و دین شود، ارزش دارد.

ایشان در پایان خاظر نشان کرد: مهمترین ورزشکاران و تمرین کنندگان آنهایی هستند که جبهه های دفاع را آراستند و طمع دشمن را بریدند و حداکثر استفاده را از بدن خود کردند، امروز ملت ایران مستقل هستند و ورزشکاران در صحنه های مختلف در سطح جهان برای ایران اسلامی افتخار آفرینی می کنید و در راه هدف شهدا قدم برمی دارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *