خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم احیای فرهنگ الهی و انسانی/ علم در جهت خدمت به مظلومین قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم احیای فرهنگ الهی و انسانی/ علم در جهت خدمت به مظلومین قرار گیرد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه فرهنگ الهی و انسانی باید احیا شود، گفت: متاسفانه علم همراه با اهداف الهی و انسانی نیست و به همین دلیل امروز کار علم ویران گری شده است و با کمک علم دست به غارت و قتل می زنند و بشر را گرفتار و ویران و ظلم را حاکم می کنند.

امام جمعه بیرجند امروز (۲۳ مهر) در دیدار با سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی اظهار داشت: امیرکبیر برای اینکه دانشمند ایرانی به درد ایران بخورد دست به تاسیس «دارالفنون» زد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اما دشمن با هوشیاری خود دست به مست کردن شاه زمان زد و آن مرد بزرگ را با ایده هایی که داشت در حمام فین کاشان به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی دانشگاه ها جنبه کاربردی نداشتند، افزود: اما بعد از انقلاب اسلامی تا جایی که امکان داشت سعی کردند تا دانشمند ایرانی در خدمت ایران باشد و در حد میسور انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین آقای  عبادی در خصوص دانشگاه علمی کاربردی گفت: این دانشگاه به گونه ای تاسیس شده تا دانشجویان و اساتید و مجموعه آن از کاربرد برخوردار باشند و در اختیار ایران و مردم قرار گیرند و وقتی صورت می گیرد که همه عوامل آن هدفمند عمل کنند و بدانند برای سرفرازی ایران و انقلاب و مردم در جهت های مختلف چه اقدامی باید انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عالم و دانشمند وقتی می توانند به واقع خدمتگذار باشد که اهداف الهی را سرلوحه قرار دهد، افزود: بر اساس پرستش حق عمل کند و آن کسی که پول پرست و شهوت پرست است هیچ وقت نمی تواند خدمتگذار باشد.

وی بیان کرد: کسی که از نظر فرهنگی فقیر و تحت تاثیر بیگانگان باشد نمی تواند به مردم و کشور خدمت کند و باید همه جهات را در نظر گرفت تا خدمتش به ایران و هر انسانی در جهان کمک کند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اسلام از آن قشر خاصی نیست، گفت: برای نجات انسان از دست غول های وحشی غرب باید حرکت کرد و در این جهت امیدواریم که دانشگاه های ایران و جامع در چهارچوب خودشان بتوانند دست بشر را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه متاسفانه علم همراه با اهداف الهی و انسانی نیست، افزود: به همین دلیل کار علم ویران گری شده است و با کمک علم دست به غارت و قتل می زنند و بشر را گرفتار و ویران و ظلم را حاکم می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: باید علمی بیاید که بشر را نجات دهد و هیچ باقیات صالحاتی بالاتر از این وجود ندارد که علم در خدمت مظلوم و فرهنگ متعالی انبیا قرار گیرد و هدف اسلام همین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی  ادامه داد: اگر بتوانیم فرهنگ الهی و انسانی را احیا کنیم مسائل اقتصادی خود به خود حل می شود و اگر بشر با دست توانای علم دلسوز باشد هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دانشجویان مهمترین سرمایه هر جامعه است، گفت: امیدواریم بتوانید دانشجویان را هدایت کنید تا با ایده های مقدس بتوانند جهان را از دست جهانخواران نجات دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *