خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایجاد آمادگی جهان برای ظهور حضرت مهدی (عج) است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایجاد آمادگی جهان برای ظهور حضرت مهدی (عج) است

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیامده که کار حضرت مهدی(عج) را انجام دهد بلکه این انقلاب شکل گرفته تا آمادگی ایجاد کند، گفت: در منابع شیعه و سنی نیز آمده است که فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایجاد آمادگی جهان برای حضور حضرت مهدی (عج) است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدعلیرضا عبادی  صبح امروز دوشنبه (۱۸ مهر) در اعضای شورای سیاستگذاری و پشتیبانی بنیاد مهدویت استان، گفت: چهار موضوع به هم مرتبط است، اولین موضوع آمادگی جهان برای پذیرش عدالت که مصداقش از جهت میدانی وجود حضرت مهدی(عج) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اینکه یک سرود سلام فرمانده همچون موج در کشور های مختلف صورت میگیرد نشان دهنده این است که جامعه بشری آماده می شود چراکه از ظلم و استبداد به تنگ آماده است، اینکه در اربعین حسینی به عنوان مظهر عدالت از کشورهای گوناگون و ادیان و مذاهب مختلف در آن هوای گرم خودشان را به کربلا می رسانند علامت این است که جهان به سمت صاحب الزمان در حال حرکت است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با تأکید بر اینکه در روز نهم ربیع الاول مردم با یک اشاره در مراسم بیعت با امام زمان(عج) جمع می شود، گفت: دشمن از سالهای قبل برای مقابله با ظهور حضرت مهدی(عج) طرح و برنامه دارد که باید توجه داشت که دشمن نیز این موضوع را درک کرده است.

امام جمعه بیرجند  در ادامه گفت: با وجود منابع کثیر و غنی در کتب قبل از اسلام، منابع اسلامی، در مذاهب تشیع و تسنن و همچنین به عنوان یک بحث ریشه ای و عقیدتی با دلایل عقل و نقل مشکلی در مباحث نداریم، برای ورود مباحث مهدویت به نسخه های درسی در آموزش و پرورش و دانشگاه طرحی ارائه شود تا به درد مسائل امروز در جامعه بخورد.

وی گفت: در بخش دیگر باید در تبلیغات به عنوان های مختلف همچون مراسماتی که در طول سال در ایام و اماکن خاص است و همراهی با اینگونه مراسم، با تبلیغات رسانه ای و قلمی باید صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در مراسامات مختلف برای حضور و اجرا همانگونه که در روایات آمده است، فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایجاد آمادگی جهان برای حضور حضرت مهدی (عج) است، در منابع شیعه و سنی نیز آمده است؛ انقلاب اسلامی نیامده که کار حضرت مهدی(عج) را انجام دهد بلکه این انقلاب شکل گرفته تا آمادگی ایجاد کند.

وی افزود: حتی فتنه هایی که صورت می گیرد یک غربالی است برای کسانی که می خواهد مردام را گول بزنند و بیدار باشی است برای افرادی که صداقت دارند، لذا بعد از سه موضوع قبلی در بحث زمینه سازی مسئله اصلی اجرا است، در معادلات جهان باید در میدان اثر داشته باشد، وقتی حرف از انتظار می زنیم منظور اجرای حکومت است و این اجرا اهدایی نیست، بلکه باید همه آنچه که در حکومت داری لازم است به وقوع بپیوندد تا تبلیغات و اعتقادات در جای اصلی خود ثمر دهد.

امام جمعه بیرجند  در ادامه گفت: با همه این مخالفت های جهانی و فتنه های مختلف انقلاب اسلامی معادلات جهانی را تغییر می دهد، روزی انگلیس در کشور حاکم بوده و در منطقه نیز همه کشورها زیر سلطه استعمار بوده است، قدرت دشمن در گذشته اینگونه بود که هرجایی که خلاف میل غرب بود با یک تشر یک دولت و نظام را عوض می کرد، حتی شوروی با آن قدرت را از هم پاشند، آنی که غرب را زمین گیر کرد انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی یادآور شد:  خلوت سرای آمریکا در غرب و آمریکای لاتین امروز متکی به ایران است و رسماً رئیس جهور ونزوئلا گفت ما را جزو هسته های مقاومت حساب کنید، باید در بخش اجرا، انتظار به معنی صحیحش که زمینه سازی است، تقویت نظام اسلامی مد نظر قرار گیرد، دولت باید در جهت پیاده کردن قانون اساسی و منویات مقدس جمهوری اسلامی و سرکارگذاشتن افراد دلسوز و آگاه نسبت به تقویت از دورن خود اقدام کند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان کرد: از سویی در دانشگاه ها در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی و پیوند با دولت در جهت کارسازی و افزایش دانش به صورت میدانی عمل کنند و گام های موثرتری بردارند، در بسیاری از مسائلی که از جهت رشد انسانی و الهی حوزه ها نیز باید نقش خود را به درستی انجام دهند، چرا که حضرت مهدی(عج) منتظر ما است.

ایشان در پایان خاظر نشان کرد: امروز کشور در موقعیت خوبی قرار دارد، اگر نظر و نقدی هست باید دلسوزانه باشد، حالت گلایه نداشته باشد، از چه کسی گلایه کنیم؟ همه ما یکی هستیم، مردمی که با صبر و حوصله بیش از ۴۰ سال در انواع مختلف دولت ها تحمل کردند تا دوران آنها به سر آمد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *