خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: هلال احمر و نیروهای امدادی دوستان دوران بحران و سختی هستند

امام جمعه بیرجند: هلال احمر و نیروهای امدادی دوستان دوران بحران و سختی هستند

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه عبادتی بالاتر ازحل مشکلات مردم نیست، گفت: نیروهای هلال احمر و امدادی هستند که دوستان دوران بحران و سختی تلقی شده و به کمک می آیند که این مسئله خیلی ارزشمند است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدعلیرضا عبادی  صبح امروز یکشنبه (۱۷ مهر) در دیدار با سرپرست،ائمه جماعات و جمعی از کارکنان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، گفت: اقدامات صورت گرفته در هلال احمر از نوع کارهایی نیست که با قلم، اعداد، ارقام و گزارش قابل ارزش گذاری باشد؛ بلکه از نوع ارزش های الهی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در محدوده فکری یک فرد نمی گنجد که ایجاد ارتباط یک بنده حاکی با خداوند عالم یا نجات جان یک انسان چه معنی دارد و این موضوع از دایره اطلاعات محدود انسانی خارج است.

ایشان خطاب به کارکنان هلال احمر خراسان جنوبی گفت: شما باید شکر گذار خدا باشید که خدای متعال ضمن اینکه کار شما شغل محسوب می شود، به کاری دست پیدا کردید، که لحظه به لحظه و نفس به نفس در حال عبودیت و حل مشکلات مردم هستید و عبادتی بالاتر ازحل مشکلات مردم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی تأکید کرد: دوستی ها زوایای گوناگونی دارد، برخی دوستی ها عاطفی و احساسی است ولی در همین جمع دوستان اگر سیل یا آتش در خانه افتاد، همه فرار می کنند و این نیروهای هلال احمر و امدادی هستند که دوستان دوران بحران و سختی تلقی شده و به کمک می آیند که این مسئله خیلی ارزشمند است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: هرکس به هر عبادتی که نائل شده باید شکر گذار خدا باشد، که خداوند وی را توفیق داده تا در راه عبادت حرکت کند، باید قدر لحظات را دانست و بهترین مردم کسی است که خیر او بیشتر به مردم برسد، خدای متعال انسان ها را دوست دارد و حتی ظالم و کافر را نیز دوست دارد اما اعمال آنها را دوست ندارد.

وی افزود: انسانی که با تعلیمات صحیح دینی مکتب انبیاء رشد کرده نیز، همه را دوست دارد، اما نوع دوستی فرق می کند، در جبهه کفر نیزکه مسلمانان علیه دشمن جهاد می کنند، برای این است که این جهان را دوست دارد تا کفر و شرک از بین برود، در دین خدا اساس بر دوستی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *