خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آتش‌نشان ها دوستان ناشناخته روز حادثه هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آتش‌نشان ها دوستان ناشناخته روز حادثه هستند

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اهمیت حفظ جان و مال مردم، رفع موانع آتش‌نشانی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: عوامل خدمتگزار، زحمتکش و فداکار آتش‌نشانی، دوستان ناشناخته روز حادثه هستند.

 

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدعلیرضا عبادی صبح امروز پنجشنبه(۰۷ مهر) در دیدار شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران و کارکنان سازمان آتش‌نشانی بیرجند که به مناسبت هفتم مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی انجام شد، افزود: حفظ جان و مال مردم ۲ عنصر اصلی است و از نظر شرعی آن قدر اهمیت دارد که اگر یک انسان را نجات دهی انگار عالمی را نجات داده‌ای و موضوعی قابل تامل است.

 

وی گفت: حفظ اموال به گونه‌ای است که اگر حین نماز باشی و ضرر جانی یا مالی وارد شود جایز به شکستن نماز که یک واجب است، برای جلوگیری از ضرر می‌شوی و این موضوع اهمیت کار حافظان جان و اموال مردم را می‌رساند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به اهمیت و ارزش کار آتش‌نشانان اشاره کرد و افزود: عوامل خدمتگزار، زحمتکش و فداکار آتش‌نشانی که یک کار آنها اطفای حریق در کنار سایر خدماتی است که ارائه می‌دهند، دوستان ناشناخته روز حادثه هستند و کار مقدسی است.

 

وی اظهار داشت: آتش‌نشانی و مقابله با انواع حوادث در درجه اول انگیزه می‌خواهد و ممکن است بقیه این انگیزه را نداشته باشند چون بازی کردن با جان است، وقت اداری و ساعت مشخصی ندارد، زمان هم برای آتش‌نشانان با ثانیه سنجیده می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی گفت: همانطور که در برخی حوادث افرادی خود را به آب و آتش می‌زنند و در سطح کشور یا جهان به عنوان فداکار شناخته می‌شوند بنابراین شرط اول این کار، انگیزه مقدس است.

 

وی افزود: آنچه تخصص یا آموزش گفته می‌شود نیز ضروری است به گونه‌ای که فرد بر همه زوایای احتمالی حادثه مسلط باشد و مساله را جامع ببیند، در کنار آن باید تجهیزات لازم را در اختیار بگیرد زیرا هرچه فداکار و مسلط باشد بدون تجهیزات، کار پیش نمی‌رود.

 

امام جمعه بیرجند رفع موانع را از دیگر الزامات کار آتش‌نشانی ذکر کرد و گفت: گاهی برخی ساختمان‌ها به دلیل قدمت بالا و در مواردی با توجه به نوع ساخت و ساز تبدیل به مانع می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: بنابراین یکی از برنامه‌های شهرداری و شورای شهر به منظور رفع مانع این باشد که مصوبه بگذرانند و همه جاهایی که مانع هست، بازدید و استانداردسازی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی گفت: برخی ساختمان و ابنیه‌هایی که خطرهای عمده برای جامعه دارد از بابت حقوق عامه باید به دادستانی گزارش شود و دادستان به عنوان مدعی‌العموم به‌خصوص در مورد ساختمان‌های بدون مجوز و پایان کار ورود کند تا آتش در یک ساختمان به جاهای دیگر سرایت نکند.

 

وی با بیان اینکه مکان‌های پرجمعیت شهر بنا به استاندارد بودن یا نبودن باید بازدید کارشناسی شود افزود: کثرت جمعیت باعث مانع جدید می‌شود و در فضای بسته هم لزومی ندارد مواد قابل اشتعال استفاده شود.

 

ایشان در پایان خاطرنشان ساخت: همه این موارد مسئول خاص و مربوطه دارد که باید به آنان ارجاع داده و یک نسخه هم به دفتر نماینده ولی فقیه در استان ارسال شود تا ما پیگیری کنیم و امیدواریم این دیدار منشأ تصمیمات جدید برای بیرجند و سایر شهرها باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *