خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: مدارس در کنار علم مفید، طرحی برای حفظ نسل جوان در لغزشگاه ها داشته باشد

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: مدارس در کنار علم مفید، طرحی برای حفظ نسل جوان در لغزشگاه ها داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه آموزش و پرورش در کنار وظایف تعلم، معلم سیاسی نیز باشد، گفت: برای دانش آموزان و فرزندان کشور طرح های سیاسی گذاشته شود تا بینش سیاسی آنها بالا رود و گول افراد معاند را نخورند و بازی گرفته نشوند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدعلیرضا عبادی پیش از ظهر  امروز شنبه (۲ مهر) در دیدار با آقای علیرضا عبدی، معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش، گفت:  اگر بی سوادی با سواد شود و بتواند بخواند و بنویسد، ابزار کاری است که به سمت هدف غایی طی می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید داشت: همانگونه که زبان، لفظ تولید می کند و ابزار کاری است برای انتشار اندیشه یک فرد، انسان وقتی حرف میزند، همه حواس او کار میگند، اما اگر حواس پرت شوند، زبان دیگر از آن کاری ساخته نیست، لذا همه مقدمه است که این زحماتی که کشیده می شود منجر به نتیجه شود.

وی افزود: نتیجه ای که می خواهیم از افراد تعلیم دیده شده بگیریم این است که این افراد حامل علم مفید باشند، علم مفدید نیز باید هدفمند باشد، اگر علم مفید هم کسب شود اما هدفمند نباشد باز هم کارآمد نیست، اگر مرغوب ترین مصالح بنایی باشد اما نقشه مهندسی وجود نداشته باشد به هدف خود در ساختمان سازی نمی رسیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: آموزش و پرورش با گستردگی که دارد، سرنوشت آینده را تأمین می کند، هیچ سرمایه‌گذاری به اندازه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تاثیرگذار نیست.

امام جمعه بیرجند گفت: همچون اتفاقات اخیری که در کشور رخ می دهد، به این دلیل است که تحت یک سیاست هوشمند در نظام آموزشی کار نشده است، این آسیب هایی که امروز رخ داده است از ندانم کاری های گذشته است اما به لطف خدا هرجایی که خراب کردیم، دست الهی درست کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در ادامه یادآور شد: امروز در کشور شرایطی پیش آمده است که منطقه و صحنه بین الملل را تحت تاثیر قرار داده است، لذا باید قدر این فرصت را دانست و در حفظ امانت الهی تلاش کرد و کم نیاورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: باید از دولت به دلیل کنترل شیوع کرونا و افتتاح مدارس و دانشگاه ها تشکر کرد، آموزش و پرورش در کنار وظایف تعلم، معلم سیاسی نیز باشد، برای دانش آموزان و فرزندان کشور طرح های سیاسی گذاشته شود تا بینش سیاسی آنها بالا رود و گول افراد معاند را نخورند و بازی گرفته نشوند.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: در کنار علم مفید در مدارس، طرحی باید داشت تا در انواع لغزشگاه ها پای آنها نلغزد، در این مسیر به راه حلی می توان اعتماد کرد که بنیان علمی داشته باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *