خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در کنار مباحث اقتصادی، مسئله فرهنگ ناب مردم روستایی ارزشمند است که باید حفظ شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در کنار مباحث اقتصادی، مسئله فرهنگ ناب مردم روستایی ارزشمند است که باید حفظ شود

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان کرد: کار تعاون روستایی بسیار ارزشمند است و اگر مسائل و مشکلاتی دارند با اقدامات به موقع حل شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدعلیرضا عبادی   امروز دوشنبه (۲۸ شهریور) در دیدار بارئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر تعاون روستایی استان اظهار کرد: پیشرفت های علم و تکنیک وارد زندگی بشر می شود و نظیر همان ماشین های صنعتی زندگی انسان هم صنعتی می شود این از یک دیدگاه به هر حال پیشرفت است اما مشروط است به جهتی اینکه وقتی در تمام امور، اختیارات دست خود انسان بود هر جا با مانعی مواجه می شد خودش را با شرایط تطبیق می داد و منتظر اما و اگر و دستور دیگری نبود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اختیار در زندگی صنعتی از دست افراد خارج می شود چون اگر به دلیلی چوب لای چرخ داده شد چرخ های دیگر هم از کار می افتد، افزود: در این زندگی‌ها بیش از جنبه های پیشرفت، تکنیک، تجربه و تخصص که همه لازم است اما کافی نیست آن انگیزه اصلی که فرد جایگاه اصلی خود را بشناسد و با احساس مسئولیت همه تلاش و صداقتش بر این باید که برای خدمت و تعاون آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه مبادا عدم کارایی افراد چرخ زندگی سایر افراد جامعه را از کار بیندازد، ادامه داد: در طول چند دهه، شرایط زندگی عمومی تغییر می کند و به عنوان جایگزین باید منافع روستایان درنظر گرفته شود و هر بخشی که از رده خارج شده باید بخش منفعت‌زایی دیگر برای مردم جایگزین شود.

وی با تأکید بر لزوم بازنگری در تشکل های تعاون روستایی بیان کرد: دولت های مختلفی هم که می آیند بی تاثیر نیستند و با اجرای سیاست های سلیقگی و حزبی آسیب های نامرئی بر جامعه و سرمایه مردم زدند.

امام جمعه بیرجند با ابراز خرسندی از روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی و توجه به اقشار مردم به ویژه روستاییان، گفت: بیش از بحث اقتصادی، مسئله فرهنگ ناب مردم روستایی ارزشمند است که باید حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه خدمت به مردم از بالاترین عبادت است، افزود: کار تعاون روستایی بسیار ارزشمند است و اگر مسائل و مشکلاتی دارند در این شرایط مساعد می توانند با اقدامات به موقع حل کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *