خانه / نمازجمعه / خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه های نماز جمعه بیرجند: تجمع بزرگ اربعین خط و نشان دوباره برای جبهه استکبار است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه های نماز جمعه بیرجند: تجمع بزرگ اربعین خط و نشان دوباره برای جبهه استکبار است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی  با تاکید بر اینکه تجمع بزرگ مسلمانان به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، خط و نشان دوباره برای بدخواهان اسلام و جبهه‌های استکباری است، گفت: برخی از افراد به نیابت انگلیس و فرانسه بار آمریکا را می کشند و به خاطر بی تقوایی و بی بصیرتی با مسلمانان می جنگند.

 

خطبه اول

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در خطبه اول نماز جمعه بیرجند ، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: امیدواریم در جهاد تبیین مسئولان و مردم با احساس وظیفه هر چه بیشتر در مقابل تحریف ها، پیروزی اسلام مقابل کفر را رقم بزنند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اربعین حسینی گفت: افراد بسیاری با التهاب و عشق در این حماسه بزرگ حضور یافتند و بسیاری از افراد از دور عشق خود را نشان می دهند و حسین(علیه السلام) قلب همه عاشقان اهل بیت (علیه السلام) است.

 

وی در ادامه بیان کرد: این تجمع بزرگ عاشقان حسین(علیه السلام) برای بدخواهان و جلوه های استکبار و مخالفان اسلام خط و نشان کشیده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مرز دیانت، دوستی و دشمنی است، گفت: حقیقت دین اسلام، جاذبه و دافعه است و افرادی که مثل پروانه جذب حسین(علیه السلام) می شوند دشمن، ستمگر هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی عنوان داشت: امروز بعد از ۱۴۰۰ سال یک مسئله حساس بین المللی در ارزش خواهی و آزادی خواهی و عدالت خواهی پیام حسین(علیه السلام) را به همه جهان می رسانند و پایه گذار این حرکت بزرگ جابر بن انصاری بود.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دل خانه خدا است و هر کسی را راه ندهید، ادامه داد: از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده است که هر کس قومی را دوست داشته باشد با آنان محشور می شود و هر کس عمل قومی را دوست بدارد در کار آنان شریک است.

 

وی در ادامه بیان کرد: ظالم و منحرف در دل مسلمان جا ندارد و دل هر مسلمان جای اولیا الله و امام حسین(علیه السلام) است و در عمل یا سخن بدی که کسی انجام می دهد شریک نشوید.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به گناه قلب و گناه فعل گفت: یک روزی در پیش است که همه چیز خاصیت خود را از دست می دهد به جز قلب سلیم و مطیع حق که به درد انسان خواهد خورد، قلبی که جاذبه ظلم و نفاق نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: روزی خواهد آمد که جز تقوا هیچ چیز به درد انسان نمی خورد و هر کسی حواس خود را جمع کند تا در آزمایش های آخرالزمانی شکست نخورد و معین حق و عقل باشیم.

 

وی با تاکید بر رعایت تقوا عنوان کرد: تقوا مرزی است که انسان را بین بندگی خدا نگه می دارد و بصیرت به انسان می بخشد.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: شاخصه های عمار یاسر از مهم ترین موضوعاتی است که امروز در دنیای ما کاربرد دارد از جمله می توان به بصیرت اشاره کرد و عمار یاسر سمبل بصیرت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه با بصیرت می توان فرق گذاشت، افزود: کسانی که با اهل بیت(علیه السلام) جنگیدند به روزه و مستحبات و نماز اعتقاد داشتند اما این ها کافی نیست و عمار یاسر این شخصیت بزرگ و خالص و با بصیرت، اهل نفاق را کاملا با تقوایی که داشت می شناخت و خودش را به مال و منال نمی فروخت.

 

وی بیان کرد: وقتی فرهنگ، حکومت و سیاست دست انسان های صالح باشد تبعات آسیب آن کمتر خواهد بود و ما در یک جامعه ترکیبی زندگی می کنیم که نیاز به بصیرت دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ابلیس آدم رو در جهان وجود دارد، افزود: به هر دستی نباید دست داد و اینجا باید بصیرت داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی گفت: در زمان امام حسین(علیه السلام) عده ای به اسم اسلام علیه اسلام و تعلیمات پیامبر گرامی اسلام(ص) جنگیدند به این دلیل که تقوا را رعایت نکردند و این موضوع مختص به زمان خاصی نیست و هنگام به وجود آمدن داعش هم این موضوع قابل مشاهده بود که سلاح دست گرفتند و علیه مسلمانان به خاطر بی بصیرتی جنگیدند.

 

وی با بیان اینکه نادان ها بار آمریکا را می کشند، افزود: برخی از افراد به نیابت انگلیس و فرانسه به خاطر بی تقوایی و بی بصیرتی با مسلمانان می جنگند.

 

امام جمعه بیرجند در پایان گفت: مردم ایران به خاطر تقوایی که دارند ۴۳ سال است که پای انقلاب اسلامی و حکومت حق ایستاده اند و امیدواریم شایسته درک حضور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) باشیم.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *