خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دشمن به دنبال رخنه فساد در بین جامعه زنان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دشمن به دنبال رخنه فساد در بین جامعه زنان است

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  با بیان اینکه «زن» تنها مادر ولادت نیست بلکه «زن» مادر فرهنگ، تربیت و جامعه است، گفت: به همین دلیل اگر زن تباه شود قطعا جامعه تباه خواهد شد و اگر آن طور که خداوند فرموده زن صالحه باشد جامعه بشری صالح خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدعلیرضا عبادی پیش از ظهر امروز (۱۶ شهریور) در دیدار با مسئولین واحدهای دانش آموزی بسیج خواهران ناحیه بیرجند اظهار داشت: شهدای هفدهم شهریور بت را شکستند و راه انقلاب را گشودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان هدف نظام خلقت است، افزود: سایر موجودات خدمت گذار هستند و انسان در بُعد انسانی اش جنسیت آن مطرح نیست در حالی که از نوع وظایف و تکالیف تفاوت هایی بین زن و مرد وجود دارد اما از نوع انسانی هیچ تفاوتی نیست.

وی در ادامه بیان کرد: تفاوت هایی که بین مرد و زن وجود دارد موضوعاتی ایجاد می کند که متناسب با آن احکامش متفاوتی دارد که در حکمت و دین الهی بیان شده است و از آن به عنوان رمز کمال می توان یاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با تاکید بر اینکه جایگاه زن در رشد جامعه بشری بسیار ویژه است، گفت: اعم از آن چه که از نوع مسائل طبیعی یا تکلیفی شمرده می شود از جمله وراثت که نقش زن در جهت وراثت قابل انکار نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نقش زن در تعلیم انکارناپذیر است، افزود: همه انسان ها اولین مدرسه که تعلیم و تعلم دیدند دامن مادرشان است و حرف زدن را آنجا یاد می گیرند و زیرساخت آن جا وجود دارد و تعلیمات کلاسیک مبتنی به آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: اولین نقش تربیت، دامن مادر است و تربیت های بعدی نقش های دوم به بعد را دارند و این در حالی است که زن و مردی در برخی از احکام با یکدیگر مشترک هستند.

وی در ادامه گفت: در احکام دین برای تجهیز یک خانواده که بتواند انسان تربیت کند به صورت اختصاصی وقت زن را که معلم، مادر و مربی است را آزاد قرار داده است در حالی که وقت مرد بر اساس تکلیف پُر است زیرا باید سخت افزار زندگی را مرد اداره کند و امکانات زندگی طبق شان زن باید توسط مرد تامین شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار زن ها در خانه و زندگی حکم عبادت دارد، افزود: وقت زن برای علوم نرم افزاری و تربیتی باز است و زن تکلیف مستقیم ندارد و کاری که انجام می دهد در حال عبادت است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: «زن» تنها مادر ولادت نیست بلکه «زن» مادر فرهنگ، تربیت و جامعه است به همین دلیل اگر زن تباه شود قطعا جامعه تباه خواهد شد و اگر آن طور که خداوند فرموده زن صالحه باشد جامعه بشری صالح خواهد شد.

وی در ادامه تاکید داشت: جامعه اسلامی که منتج به تمدن اسلامی شود باید کار خود را از تفکر اسلام ناب و انقلابی و بسیجی شروع کند و از زبان وحی و انبیا و حتی طرح دشمن همین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: دشمن به دنبال رخنه فساد در بین جامعه زنان است و فاجعه ای ایجاد می شود جوانان و جامعه به تباهی کشیده می شوند و دشمن به دنبال اجرای طرح اندلسی در کشورهای اسلامی به خصوص ایران است تا ارزش ها بی ارزش شوند.

وی با بیان اینکه عده ای بلندگوهای فساد و کارهای زشت هستند، گفت: نسبت به کارهای خوب تبلیغات منفی می شود و وقتی برنامه های فساد و ترویج باطل و بی تفاوتی نسبت به ارزش ها به وجود آید اندیشه ها جا به جا خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی عنوان کرد: در جنگ های فیزیکی شهرها و روستاها ویران می شود و بعد از آن قابل بازسازی است اما اگر فرهنگ ۱۸۰ درجه تغییر کند نمی تواند بازسازی کرد و فرهنگ همان هویت انسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه «زن» عنصر اصلی برای رشد و تربیت جامعه و رسیدن به کمال است، افزود: وجود مقدس حضرت زهرا(سلام الله علیها) در کنار پیامبر اکرم(صلوات الله علیه)، امام علی(علیه السلام) و امام حسن و امام حسین(علیه السلام) محور قضیه است.

ایشان در پایان گفت: انسان های بزرگ تاریخ مادرهای بزرگی داشتند و از نقش زن ها در جامعه غافل نشوید و با اجرای این برنامه های ارزشمند در قالب طرح های صالحین نقش تفکر بسیج بتواند زمینه سازی برای تغییر جهان به نفع ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *