خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی؛ پیاده سازی عدالت فلسفه ظهور امام زمان(عج)

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی؛ پیاده سازی عدالت فلسفه ظهور امام زمان(عج)

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  با بیان اینکه پیاده سازی عدالت فلسفه ظهور امام زمان(عج) است، گفت: اگر «لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» صورت گیرد همه امور زیبا می شود و تمدن به معنای صحیحش به وجود می آید و سیر و سلوک حاصل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدعلیرضا عبادی امروز (۱۴ شهریور) در دیدار با جمعی از اعضای نهمین دوره ضیافت اندیشه هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار داشت: یکی از احساسات خاصی که انسان درک می کند، زیبایی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خصوص رمز زیبایی گفت: زیبایی همراه با تناسب است و آن نقاشی و خطی که زیبا است تناسب دارد و حرکت انسان سیر و سلوک دارد و به سوی زیبایی مطلق حرکت می کند و از نقص به کمال می رسد.

وی در ادامه بیان کرد: درک زیبایی از اولین احساساتی است که در انسان زنده است و تمام اخلاقیات انسان بر اساس تناسب ثابت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه فلسفه وجود پیامبران و انتظار امام زمان(عج) این است که انسان ها را به عدل برسانند، گفت: آن قدر که درگیر موضوعات اقتصادی هستیم فکر می کنیم عدالت پیاده شده اما این یک گوشه از عدالت جهانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اقتصاد برخاسته از فرهنگ است، افزود: امروز اقتصاد در اولویت مقطعی قرار دارد و اولویت اصلی و مسئله مهم بحث فرهنگ است.

وی عنوان داشت: ذهن ما تنها به سمت مسائل اقتصادی نرود و جایگاه انسان بر اساس عدل باید قرار گیرد و اگر این اتفاق رخ دهد همه امور متناسب می شود و این افراط و تفریط ها از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در ادامه تاکید کرد: اگر «لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» صورت گیرد همه امور زیبا می شود و تمدن به معنای صحیحش به وجود می آید و سیر و سلوک حاصل می شود و اگر بر اساس این آیه قرآن که فلسفه وجود پیامبران است حرکت کنیم همه امور زیبا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید سبک زندگی ما همه امور را زیبا کند، افزود: اگر انسان همه زیبایی های اخلاقی را کسب کند و در خودش بماند بسیار نازیبا است چرا که برای آن خلق نشده است.

وی در ادامه گفت: حقیقت زیبایی و تمدن و کمال بشری وقتی محقق می شود که نور خدایی بر انسان بتابد؛ جلوه خدا است که مخلوق را زیبا می کند و انسان خلق شده است که به خدا وصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه در پای نور الهی همه زیبایی ها جلوه پیدا می کند، ادامه داد: حیف انسان که خود را فراموش کرده است و چرا خودش را فراموش کرده چون خدا را به فراموشی سپرده است و نتیجه اش این شده که اسیر وحشی گری ها شده و از تعالیم انبیا یعنی اخلاق دور افتاده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خصوص دانش خودشناسی و خداشناسی گفت: این دانش ها را در هر رشته ای در آمیزید و علم را در بهترین جایگاه به کار بگیرید و به انتظار روزی باشید که انسان در جایگاه عدالت بنشیند.

وی با بیان اینکه امروز شرق و غرب به بن بست رسیده اند، افزود: حرکت جدیدی به برکت انقلاب اسلامی آغاز شده است و حضور مردم با ادیان مختلف در اربعین حسینی نشان می دهد که به دنبال عدالت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در پایان عنوان کرد: سمبل عدالت امام علی (ع) است و امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن عدالت به شهادت رسید و پیاده کردن عدالت در انتظار امام زمان(عج) است و امروز بُن بست مادی پرستی شکسته است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *