خانه / سخنرانی / پیام ها و نامه ها / پیام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به اجلاسیه ملی جهادگران (جهاد مقدس)

پیام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به اجلاسیه ملی جهادگران (جهاد مقدس)

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به اجلاسیه ملی جهادگران (جهاد مقدس) در شهرستان فردوس، پیامی صادر نمود.
متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم با ایمان و فرهنگ شهرستان فردوس و روحانیت معّظم و امام جمعه‌ی گران قدر این شهرستان اقدامی خردمندانه و بسیار ظریف صورت داده اند، کشف رمز این داستان امتیاز بزرگ بصیرت است.

 در شهریور ۱۳۴۷ زلزله مهیبی به وقوع پیوست که عالِيَها سافِلَها نمود و مهیب‌‌تر از آن این که دولت دست نشانده غرب با همه ادعا و یک قلم درآمد ۶ هزار بشکه نفت، با حدود ۳۰ میلیون جمعیت به احوالپرسی بقایای از مردم داغدیده هم نیامد؛ و مهیب تر از آن درآمدهای نفتی و غیر نفتی کشور صرف مثل جشن‌های تاج گذاری و ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و یا خرج انتخابات آمریکا به نفع کاندیدهای خاص ریاست جمهوری آن کشور و این قبیل می شد.

 در حالی که مردم با نیمه‌جانی که داشتند با یأس و مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند، آقایی و جمعیتی تشریف آوردند که با همۀ وجود جهت نجات مردم دستاندر کار شدند، هدیۀ حیات به همراه داشتند، از آن روز تا به امروز و امروز آن عطیه را نه تنها برای مردم ایران بلکه برای مردم منطقه و جهان عرضه می‌کنند.

باز هم لایه‌های پنهان قضیه هم چنان مبهم است، یعنی آیا قبل و بعد از آن کسانی به همنوعان خود خدمت نکرده‌اند؟خیر، منظور این نیست، مقصود شناخت نوع این خدمت است که محصول مکتب خاص است.

 در باب حُسن فعلی حتی فرعون هم ممکن است کار خوب انجام دهد، ریا کار هم کار خوب انجام دهد، سوداگر هم کار خوب انجام دهد، استعمارگر هم کار خوب انجام دهد، اما همه این ها ابتر است و هر یک در مقطعی متوقف می شود و به منزل نمی‌رسد مراد حُسن فعلی از حُسن فاعل بالخیرات است که آن عمل که انجام می‌دهد، منّت این توفیق را از خداوند متعال می کشد و آرزوی کسب توفیق بیشتر در جلب رضای پروردگار دارد و حل مشکلات بندگان خدا را با سرانگشت ایمان و عبادت بالاترین آرزوی خود می شناسد،و این رمز پنهان مکتب است که اگر روزی فراگیر شود هیچ انسانی بی پناه و هیچ باری بر زمین نمی‌ماند.

این مکتب انبیای الهی (سلام ا… علیهم اجمعین) و اسوه‌اش امیرالمؤمنین و اولاد معصومینِ آن شجره صالحین است.

آری مبدأ تاریخ این رقم احسان هدفمند در راستای طرحی نو که در جهان رقم بخورد سفر حضرت آیت ا… العظمی امام خامنه ای (دامت برکاته) بود که در سنین جوانی به شهر فردوس رقم خورد و به انقلاب اسلامی ایران متصل شد و از اول انقلاب تا به امروز در قالب های مختلف ادامه یافت و امروز با تجربه گرانسنگ بیش از چهل سال به این رسیده ایم که نسخه حل مشکلات در همه عرصه ها این نوع اقدامات جهادی و انقلابی است، که به فضل الهی با همسو شدن بیش از پیش همه ظرفیت های بسیجی و جهادی و خیرّین مخلص و تعمیق و توسعه آن شاهد گشایش‌های پی در پی در همه عرصه‌ها و انشاءالله فتح الفتوح انقلاب اسلامی در گام دوم آن خواهیم بود انشاءالله؛

سید علیرضا عبادی

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند
۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *