خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: اساس زندان و زندانبان در جمهوری اسلامی با کل جهان متفاوت است

امام جمعه بیرجند: اساس زندان و زندانبان در جمهوری اسلامی با کل جهان متفاوت است

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه کسی که راه خلاف می رود و حق کسی را پای مال میکند و در مراجع قضایی محکوم می شود باید به اندرزگاه برود، گفت: مسئله زندان و زندانبانی، آموزش و حفظ قرآن، فراگیری فنون و حرفه زندگی که در جمهوری اسلامی هست خیلی با  آنچه در دنیا مطرح است، متفاوت است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدعلیرضا عبادی صبح امروز (۱۳ شهریور) در دیدار با مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی خراسان‌جنوبی، بیان کرد: انقلاب اسلامی که شکل گرفته، آرمان هایی دارد که جامعه به سوی آن حرکت میکند اما با آن فاصله دارد که امیدواریم با گذر زمان این فاصله ها کم شود و روزی بیاید که هم رفع موانع شود و هم به بار نشستن اقتضائات شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در مسائل قضائی و به لازمه آن اندرزگاه ها است، انتخاب این نام نیز یک آرمان است، کسی که راه خلاف می رود و حق کسی را پای مال میکند و در مراجع قضایی محکوم می شود به زندان می رود که این زندان همواره در طول تاریخ بوده و امروز نیز در جوامع مختلف زندان های فراوانی وجود دارد، حتی زندان های مخفی بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی، خاطرنشان داشت:  در گذشته پیش از انقلاب اسلامی زندان هایی بود تحت عنوان شکنجه گاه که افرادی در این شکنجه ها از بین میرفتند اما در نظام جمهوری اسلامی، زندان های خود را اندرزگاه نامیده است، البته برابر قانون هرکس جرمی کرده باید تنبیه شود اما مسئله زندان و زندانبانی، آموزش و حفظ قرآن، فراگیری فنون و حرفه زندگی که در جمهوری اسلامی هست، خیلی با  آنچه در دنیا مطرح است، متفاوت است.

 

وی یادآور شد: ممکن است در همین شهر در ۲۴ ساعت ده ها جلسه باشد و افرادی در آن شرکت کنند اما بخشی از حواس مخاطبین در صحبت های گوینده است، چرا که هرکسی در بیرون از جلسه کار دارد، اما در دو جا تمام حواس به گوینده است، یکی در زندان است، یکی هم در زیارتگاه هایی است که مردم میروند.

 

امام جمعه بیرجند افزود: ولی بیش از همه شیوه تعامل با زندانیان خیلی مهم است، یعنی در کلاس درسی که شرکت کرده، یک بخش قضیه است، اما در تعامل و شیوه برخورد تاثیرگذاری بیشتری دارد که باید رعایت شود، طبعاً برای وقتی که دوران زندان تمام شود، اگر عاداتی دارد و گناهی کرده، تزکیه شود و زمانی که به خانه بر می گردد پالایش شده است، این آرمانی است که باید دنبال شود.

 

ایشان در پایان اظهار داشت: باید افراد را در جهت برخورد های شخصی، منش و زندگی سازنده باشد و امیدواریم که آرمانی که رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص دولت اسلامی و بعد از آن جامعه اسلامی شکل گیرد تا در آن جامعه کسی به دنبال خلاف نرود تا زندانی باشد و در ادامه آن تمدن اسلامی شکل گیرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *