خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در اجرای کارهای فرهنگی نباید سست شد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در اجرای کارهای فرهنگی نباید سست شد

با بیان اینکه برخی در داخل با همه وجود به دنبال تخریب داخل و مزدوری برای بیگانگان هستند، گفت: اگر کاری که انجام می شود با پیوست فرهنگی و مطابق قانون نباشد خودش آسیب خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز (۹ شهریور) در شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: هم عمل و اجرا در فکر و فرهنگ و هم فکر و فرهنگ در عمل و اجرا تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برنامه هایی که مسئولان بیان کردند یک عمل فرهنگی است که عکس العمل فرهنگی خواهد داشت و با جدیت وظیفه شورای فرهنگ عمومی در حال اجرا شدن است، مهندسی فرهنگی و پیشگیری از آسیب های فرهنگی امری لازم است، در این راستا اگر نوع کاری که انجام می شود با پیوست فرهنگی و مطابق قانون نباشد خودش آسیب خواهد بود و آسیب هایی که بر جامعه وارد می شود بسیاری از آنان القا شده توسط بیگانگان است.

وی در ادامه گفت: در طرح مهندسی انقلابی و پیشگیری از آسیب های فرهنگی باید به این بخش بپردازید که تا چه زمانی می توانیم شاهد این همه دشمنی های استعمارگران علیه نوع بشریت باشیم و متاسفانه ایران اسلامی آسیب های بسیاری از این دشمنی ها دیده است، برخی در داخل با همه وجود به دنبال تخریب داخل و مزدوری برای بیگانگان هستند، ۴۰ سال برای کسب تجربه کافی است و در این مدت توانستیم دوست و دشمن را بشناسیم و این آزمون و خطاها خودش در روحیه مردم ایجاد تردید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی، اظهار داشت: بعد از صدور بیانیه ی گام دوم انقلاب، امداد الهی که صورت گرفت ۱۸۰ درجه با خواب های بیگانگان متفاوت است؛ امروز ایران اسلامی شرایط ویژه ای در آرمان های انقلاب پیدا کرده است، امروز عوامل مرتبط با استعمارگران به رسوایی کشیده شده اند، باید مسئولان ذی ربط جامعه را از آسیب های مختلف حفظ کنند و به تبیین بپردازند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، افزود: اگر طرحی برای بازسازی فکر اصیل اسلامی در آموزش و پرورش می خواهد پیاده شود باید آن دبیر، تحت یک جمله مشخص به دانش آموز چیزی القا کند و قبل از آن باید به خانواده بپردازیم و به خانواده کمک کنیم تا کودک را با آموزه های اسلامی تربیت کند.

وی افزود: متاسفانه این موضوعات دیده نمی شود و همه ما کوتاهی کرده ایم و باید یک نوآوری و تاثیرگذاری به وجود آید و از این فرصت های عظیم استفاده کنیم تا این قتلگاه جوانان و نوجوانان را کنترل کنیم و باید یک گفتمان جدید به صورت موج ایجاد شود و چهره ی سیاه و نقشه های دشمنان را به فرزندان نشان دهیم.

امام جمعه بیرجند گفت: چهل سال است که طرحی برای مراسمات مختلف خود از جمله عروسی و عزا نداریم و طرحی قابل قبول با زبان هنر جهت کمک به دانش آموزان و دانشجویان وجود ندارد و متاسفانه این سرمایه های عظیم مردمی و فرصت های طلایی را می سوزانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی، در پایان اظهار داشت: خلا قانونی در بسیاری از جاها وجود ندارد، اگر وجود دارد طرحی بدهید تا قانون آن ایجاد شود و این موضوعات شدنی است و بی تفاوت از کنار آن به عنوان عذر عبور نکنید، در کار خود سست نشوید، از این وقت طلایی در دولت انقلابی استفاده کنید و فضای فرهنگی، روانی و تبلیغاتی جامعه باید با دولت همراه باشد تا جامعه بتواند در مقابل استکبار روی پای خود بایستد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *