خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی: پرورش انسان فلسفه بعثت انبیاء است / شهیدان رجایی و باهنر الگوی مدیریتی در طراز جمهوری اسلامی ایران هستند.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی: پرورش انسان فلسفه بعثت انبیاء است / شهیدان رجایی و باهنر الگوی مدیریتی در طراز جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انسان موجود بی نهایتی است و باید مثل گنج استخراج بشود، گفت: آموزش و پرورش در نظام خلقت برای انسان است که انسان به کمال برسد، سرمایه گذاری به نحو خاص برای پرورش انسان ، هدف وفلسفه بعثت انبیاء است .

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی عصر روز جمعه ( چهارم شهریورماه) در دیدار با وزیر آموزش و پرورش ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و بزرگداشت هفته دولت،گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی مدیریتی در طراز جمهوری اسلامی ایران هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان موجود بی نهایتی است و باید مثل گنج استخراج بشود اظهار کرد: آموزش دادن و پرورش دادن به معنای عام در جامعه تاثیرگذار است چه در خانه‌ها، چه در مدارس آموزش و پرورش، چه در دانشگاه‌ها و حوزه ی علمیه و بیش از همه در جامعه عمومی این تعلیم و تربیت است که افراد را پرورش داده و جامعه را به کمال می رساند.

وی گفت: آموزش و پرورش در نظام خلقت برای انسان آفریده شده است که انسان به کمال برسد، سرمایه گذاری به نحو خاص برای پرورش انسان هدف وفلسفه بعثت انبیاء است .

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: در قسمت های مختلف که بحث پرورش مطرح است روی جامدات کار می شود استعدادها ظاهر می شود و قیمت پیدا می کند، پرورش نباتات، انواع و اقسام گیاهان، حیوانات و سایر جامدات مشخص است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه انسان یک موجود استثنایی است اظهار داشت: ما با چه مدت زمانی می توانیم وعده بدهیم که این اندازه نیرو از جهت آموزش و‌ پرورش و‌ تربیت و کمال تحویل می دهیم؟
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه موجودات تسلیم طرح و برنامه هستند اما انسان دارای سلایق، علایق و انگیزه‌های شخصی است، گفت: اما کسانی که در آموزش و پرورش نقش یا تریبون دارند از جمله مساجد، ائمه جمعه و جماعات تا حوزه و دانشگاه نسبت به این ماده اولیه که وجود انسان است چه می‌توانند انجام دهند؟

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تاکید کرد: چه طرح و برنامه‌ای برای فرزند انسان داریم که با استفاده از تجربه‌های گذشته ، با امید نزدیک به یقین طوری کار کنیم که ما را به این مقصود بزرگ برساند؟

وی از تلاش بی وقفه دولت مردمی و انقلابی تشکر کرد و افزود: دولت سیزدهم حتی از راحتی‌های ایام تعطیل هم صرف نظر کرده و در جهت خدمت به جامعه و کوتاه کردن دست بیگانگان تلاش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد موارد عقب مانده تکمیل شود و به صورت هماهنگ از فرصت پیش آمده که به صورت آزمایشی خدا در اختیار ما قرار داده بهره‌مند شویم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *