خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند : غربی ها اصرار بر سبک و بی شخصیت کردن زنان در جامعه دارند

امام جمعه بیرجند : غربی ها اصرار بر سبک و بی شخصیت کردن زنان در جامعه دارند

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه زنان در جامعه ما، امروز در حالی که مدیران خانه هستند به بهترین وجه در اجتماع وارد شده اند، گفت: امروز در جبهه فرهنگی هجمه های فراوانی علیه کشورها انجام می دهند و از همه بدتر، تفکر غربی است که برخی ها به آن مبتلا هستند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز (۰۳ شهریورماه) در دیدار با مشاوران حوزه بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی استان، بیان کرد: در هدف آفرینش، بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد.

 

وی در ادامه گفت: بین وظیفه های مرد و زن تفاوت هایی وجود دارد، هرکدام ویژگی هایی دارد، که به سه مورد اشاره می کنم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اسلام احساس شخصیت در خود، میان زنان که به نوعی تکبر گفته می شود، را حُسن می داند؛ در حالی که این صفت را برای مردان نهی کرده و توصیه به تواضع و فروتنی می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی، اظهار داشت: این موضوع تنها یک بیان نیست بلکه زیرساخت دارد، انسان ها در زمان های نیاز و احتیاط کوچک می شوند، در اسلام، کل نیاز برای زن جبران شده است، به این معنا که در تشکیل خانواده، این مرد است که باید نیاز خانواده و همسر خود را تأمین کند، لذا به کسی دیگر نیاز ندارد تا کوچک شود، پس زن باید به همه نامحرمان بی اعتنا باشد و در مقابل آنان احساس بی نیازی کند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، افزود: دومین موردی که برای زنان خوب است که رعایت کنند، تنگ گرفتن دست خود در خرج کردن است، اما مرد باید گشاده دست باشد.

 

وی افزود: سومین مسئله ترس و با احتیاط عمل کردن است، برای زنان خوب است که همواره جانب احتیاط را بسنجند و همه جا مراقب باشند اما در خصوص مردان این ترس و احتیاط خوب نیست و توصیه نمی شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: زن وقتی به نامحرم بی اعتنا باشد، شخصیت او حفظ می شود، یک زن در خصوص زندگی شوهر خود امانت دار است لذا باید حافظ امانت باشد، و زمانی که احتیاط کار باشد، امور ناخواسته بر او عارض نمی شود و در تنگنا قرار نمی گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی، اظهار داشت: حضرت زینب (سلام الله علیها) وقتی وارد مجلس دشمنی مغرور شد، به صورت محسوس به آنها بی اعتنایی میکرد، به طوری که صدای آنها در آمد که این زن متکبر کیست، از آسیب های بزرگی که بر پیکره انسانی زن وارد شده در سیستم غربی این است که همه شخصیت زن را فنا داده اند.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: زنان با شخصیت، پرورش دهنده انسان های بزرگ هستند، امروز افرادی که در این جنگ اقتصادی تولیدی دام و زنبور و غیره دارند، بسیار خدمت می کنند، اما بزرگترین پرورش دهنده مادرانی هستند که افرادی چون شهید مطهری و شهید چمران پرورش میدهند.

 

وی افزود: غربی ها اصرار داشتند زنان در جامعه سبک و بی ارزش شوند به طوری که بدون هیچ مقدمه ای یک آدم بی سواد و زورگو را در ایران حاکم کردند به طوری که در یک قالب تقلیدی زشت برای ادا درآوردن از بیگانه، حجاب را برداشت و می گفت حجاب مانع رشد است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اما امروز در انقلاب اسلامی از جهات مختلفی رشد زیادی داشتیم، و زنان در جامعه ما، امروز در حالی که مدیران خانه هستند اما به بهترین وجه در اجتماع وارد شده اند و تحصیلات عالی دارند، در عین حال باید توجه داشت که هر مسئله ای آفتی دارد و ممکن است در یک زوایایی آفت وارد شود و این خود بانوان هستند که باید وارد شوند و آفت زدایی کنند.

 

وی گفت: پیش از درمان همواره باید بهداشت را رعایت کرد تا پیشگیری شود و بیماری عارض نگردد، با نظارت صحیح خود زنان باید یک بهداشت فرهنگی در مردم شکل گیرد تا جامعه حفظ شود، البته هر بیماری علتی دارد، علت این آفت نیز در غرب است، همانگونه که در جنگ نظامی چندین کشور را علیه ما جمع کرد امروز در جبهه فرهنگی نیز هجمه های فراوانی علیه کشورها انجام می دهند و از همه بدتر، تفکر غربی است که برخی ها به آن مبتلا هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی، در پایان اظهار داشت: متاسفانه در این مدتی که از انقلاب اسلامی میگذرد برخی دولت هایی وجود داشته که به جای انجام سیاست های نظام اسلامی ، تفکرات و سلیقه خود و بعضا طرح و نقشه غرب پیاده کردند، لذا باید کار و تلاش کرد تا جامعه اصلاح شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *