خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: دفاع مقدس حافظ هویت ایرانی است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: دفاع مقدس حافظ هویت ایرانی است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود، گفت: دفاع مقدس با همه کارشکنی‌ها و نفوذها در همه فصول، حافظ هویت ایرانی و حفظ نوع بشر شد و این فرهنگ باید به نسل جوان منتقل شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز (۰۳ شهریورماه) در دیدار آقای جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زمانی در مقابل استعمار و استکبار جهانی قرار گرفت که دنیا به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده و مانند دو بال مقراض می‌خواستند اسلام را جدا کنند هرچند به تعبیر امام خمینی (ره) شوروی سابق بازی خورده بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: استعمار در آن زمان همه موانع را بر می‌داشت و حتی شوروی را هم متلاشی کرد اما انقلاب اسلامی حرف برای گفتن داشت و در مقابل همه گزینه‌هایی که روی میز داشتند، ایستاد.

 

وی افزود: تهاجم نظامی را به نام صدام اما با حضور چندین کشور در زمانی که حتی به سیم خاردار نیاز داشتیم، تحمیل کردند و تحت شعاع قرار دادن همه زوایای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باعث شد تا زن و مرد در دفاع مقدس از هویت انسان، دین و ناموس دفاع کند، در این هجوم نابرابر به همراه نفوذ و تحریم دولت‌هایی که با انقلاب رنگی آمدند، نیروی انقلابی با یاری رهنمود ولایت ایستادگی کرد و پیروز شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی، اظهار داشت: هرچند در داخل کشور نیز برخی‌ افراد می‌گفتند پیشرفت آلمان و ژاپن برای ترک کردن کار نظامی است در حالی که همین کشورها درصدد جبران آن برآمدند، فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود، خانواده و آموزش و پرورش نقش اساسی در این زمینه دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه بیرجند گفت: امروز قدرت از غرب منتقل شده و دنیا شکل جدیدی پیدا کرده است و همه مردم شرق و غرب به دنبال عدالت هستند، صدای جمهوری اسلامی ایران به گوش جهانیان رسیده است، امروز همه آزادگان بوی عدالت را از اربعین استشمام کرده و نشانی منجی را از کربلا می‌گیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در پایان گفت: دفاع ما مقدس بود و تنها قدرتی که میتواند جلوی وحشی گری های استعمار را بگیرد، انقلاب اسلامی است،دفاع مقدس با همه کارشکنی‌ها و نفوذها در همه فصول حافظ هویت ایرانی و حفظ نوع بشر شد و این فرهنگ باید به نسل جوان منتقل شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *