خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئله کشاورزی جزو مسائل حیاتی است/ امروز بیش از همه وقت کار و ابتکار است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئله کشاورزی جزو مسائل حیاتی است/ امروز بیش از همه وقت کار و ابتکار است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه مسایل کشاورزی جزو مسایل حیاتی است، گفت: وزارت کشاورزی باید تثبیت اقتصادی در محصولات استراتژیک را انجام دهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز (۱۹ مرداد ماه) در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ضمن تسلیت شهادت حضرت امام سجاد (علیه السلام) گفت: در این بیش از ۴۰ سال که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد آزمون و خطا های مختلفی داشتیم و در همه آنها شاهد رشد بودیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در این مدت چهل سال شاهد بودیم تغییر در سیاستهای دولت ها است که فقط آثار در مسائل مکتبی و سیاسی خلاصه نشد و آثار در همه جای وزارتخانه ها و سازمان ها حرکت در وصول به هدف را کند کرد، در حالی که بارها مقام معظم رهبری فرمودند که با تغییر دولت‌ها سیاست ها تغییر نکند چرا که جایگاه دولت مشخص و عبور از آن تخلف بوده باید هر دوره ای که دولتی بر کار می آید بر اساس نظام کار کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت:  مسایل کشاورزی جزو مسایل حیاتی است لذا اول باید تأمین شود و بعد در موارد مختلف و رشته‌های گوناگون توقع رشد داشت چراکه کشاورزی در واقع لازمه حیات است.

حجت الاسلام ولمسلمین حاج آقای عبادی افزود:  محدودیت هایی که به وجود آمده را باید به گونه های مختلف در صدد رفع آن و وصول به هدف باشیم باید به نحوی آب را تأمین کرد چرا که زمین وجود دارد علم و فناوری از جهت درصد افزایش محصول یکی از راههای کارساز است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان داشت: تدبیر در اینکه آب و زمین زیر کشت موجود به نحوی بهره برداری شود، شرایط ویژه‌‎ای که جهان درگیر است سبب می شود توجه شود که از کارهای این مهم است چه نوع محصول کاشته شود که بیشتر استفاده شود، امروز هنوز شاهد هستیم  از محصولاتی که آب زیادی نیاز دارد کشت می شود ولی مورد استفاده قرار نمی گیرد که ضرر آن متوجه به کشور و کشاورز میشود.

وی گفت: در کشت و کار کالاهای اساسی که نمیشود از آن چشم پوشی کرد باید با تدبیر در اولویت قرار گیرد و در حد نیاز مردم سایر کالاهای کشاورزی در کشت قرار گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، اظهار داشت: محصولات که منحصر به خراسان جنوبی و بعضی نقاط دیگر کشور است باید زمینه های فناوری و بهره وری و صادرات به گونه‌ای تدبیر شود که سود کشاورز و کشور در آن باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور و سوء نیت هایی که دشمنان جمهوری اسلامی داشتند اوضاع به گونه ای رقم خورده که شرایط جهان تغییر کرده و دشمنان با همه شیطنت ها و آن همه خرج ها امروز باید غرب آسیا را ترک کند.

حجت الاسلام ولمسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد:  امروز هسته های مقاومت در منطقه تا کشورهای آمریکای لاتین پیش رفتند اما این وزارت کشاورزی است که باید حرف اول را در منطقه و کشورهای همسایه بزند و تثبیت اقتصادی در محصولات استراتژیک را باید انجام دهد لذا جایگاه وزارت کشاورزی جایگاه حیاتی است امروز بیش از همه وقت کار و ابتکار است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *