خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: با قلمِ هنر کربلای امروز را باید تبیین کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: با قلمِ هنر کربلای امروز را باید تبیین کرد

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه کربلا یک نقطه جغرافیایی و یک زمان تاریخی نیست بلکه یک جریان فکری است، گفت: قلم ها و تریبون ها حقوق بشر آمریکایی و اروپایی و نوع ظلم و برهان آن را باز کنند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز (۸ مرداد ماه) در جمعی از شاعران آئینی شهر بیرجند به مناسبت روز شعر و ادبیات آیینی ، بزرگداشت محتشم کاشانی در اولین روز از ماه محرم، گفت: انسان موجودی است که عمل و سخن و اخلاقش برخاسته از نوع اندیشه و تفکر اوست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت:  حکمت عملی تابع حکمت نظری است، به عنوان یک نظر از خودش مبدا، معاد، وظیفه و … چه برداشتی دارد، خودش را بر اساس آن تطبیق می کند لذا کربلا  یک نقطه جغرافیایی و یک زمان تاریخی نیست بلکه یک جریان فکری است.

 

وی ادامه داد: از زمان هابیل و قابیل تا آخر انسانی که روی زمین باشد جریان کربلا وجودداشته و خواهد داشت و این ما هستیم که در زمان حال در جهت مبدا شناسی و معاد شناسی کار میکنیم تا عمری سعادتمند داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ولمسلمین آقای عبادی خطاب به شاعران آئینی گفت: شما جمعیتی با ایمان و باهنر هستید؛ در شرایط ویژه آخرالزمانی قرار داریم که تمام آن پیام است و این پیام با استفاده از قلم شما به مخاطبان سراسر جهان باید برسد.

 

وی افزود: کربلا یک سنبل و نقطه عطف است اگر اندیشه یک جامعه شهوت پرست و بت پرست شد دیگر در آن جامعه انسان امنیت ندارد اگر اندیشه های عده‌ای به گونه ای رقم خورد که فرزندان پیامبر(صلوات الله) امنیت ندارد یقین بدانید برای کل جهان امنیت نخواهد بود.

 

امام جمعه بیرجند، ابراز کرد: امروز این ناامنی هایی که در سراسر جهان مشاهده می کنیم دلیلش این است که این موضوع از بنیان غلط است در مکتب انبیا و ائمه اطهار(علیه السلام) ظلم محکوم است، در قانون اساسی نیز این گونه است، حتی فطرت انسان نیز ظلم را محکوم می کند مگر اینکه چقدر کسی منحرف شده باشد که صدای فطرت درونی خود را نشنود.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را مطرح کرده‌اند، کربلا در این منطق برای ۱۳۰۰ سال قبل نیست، کربلا مال امروز است کودکان فلسطین، زنان یمن حمایت نمی‌شود و تنها هستند در همه جای کره زمین که می بینیم بر سر مردم مظلوم چه می آورند و کاملاً هم معلوم است که کار کیست؟

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان داشت: از اواخر قرن ۱۵ بدترین نوع آفت ها بر روی زمین به وجود آمد و آن آفت استعمارگران  هستند که تاریخ آنها کاملاً مشخص است، از کشتار بی رحمانه اروپاییان در قاره آمریکا که بومی های آنجا را کشتند تا امروز که گورهای دسته جمعی کودکان در کشور های مختلف که توسط کلیساها به خدمت گرفته می شد، کشف می شود.

 

وی ادامه داد: امپراتوری تبلیغاتی غرب به گونه ای است که همه این موارد را برعکس جلوه می‌دهد، بوش(رئیس جمهور وقت آمریکا) با یک دروغ ظلم های فراوانی در افغانستان کرد و ۲۰ هزار کودک را در افغانستان کشت اما هیچ‌کس حرفی نزد، زیرساخت‌ها را خراب میکند، مردم را آواره می کنند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، اظهار داشت: بارها در رسانه ها اعلام می شود چندین هزار آواره های جنگی ناپدید شدند آن هم در اروپای متمدن اما هیچکس فکر نمی کند که این ناپدید شدن یعنی چه؟ آیا برده داری است یا فروش اعضای بدن آنها؟

 

وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم به بیش از ۵۰ کشور استعمارگران وارد شدند و همه جا خرابکاری کردند، در یمن چقدر ظلم کردند این همه قتل و شکنجه می کند، در فلسطین نوزاد دو ساله را زندان می کند، همه اینها را دنیا نگاه می کند اما کسی کاری نمی کند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: قلم ها، زبان ها،  تریبون ها و هر جای این دنیا از این حقوق بشر آمریکایی و اروپایی این اعداد و ارقام نوع ظلم و برهان آن را باز کنند، کربلا یعنی این، همانطور که آقای گاندی گفت« به پیشوایی رهبر آزادگان جهان حضرت حسین بن علی (علیه السلام) انگلیسی‌ها را از هند خارج می کنم و این کار را کرد».

 

وی افزود: بزرگتر از خطرات بیماری، سیل و زلزله؛ فرهنگ استعماری است که تعجب اینجاست متاسفانه هنوز یک عده به غرب نگاه می کند اما غربی که در این بیش از ۴۰ سال هر جا آدم متعهد و متفکری بود را کشتند و نگفتند که جرم آنها چیست؟

 

امام جمعه بیرجند، ابراز کرد: واقعیت غربی که معتقد است انسان گرگ انسان است را باید تبیین کرد و اسلامی که همواره فداکاری برای همدیگر کمک به همدیگر را در دعاها و ارزشهای اسلامی  گوش زد می کند را به جهانیان معرفی کرد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، در پایان خاطر نشان کرد: یزید، شمر و عمرسعد امروز را باید به همه معرفی کرد، «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(علیه السلام) را شما ها جواب می دهید، فرهنگ دین خدا و اسلام ناب که اسلام فرزندان پیامبر است را یاری می کنید.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *