خانه / نمازجمعه / خبر / امام جمعه بیرجند: تلاش دشمن برای تضعیف اراده و توان ملت/سلاح فرهنگی خطرناک تر از نظامی است

امام جمعه بیرجند: تلاش دشمن برای تضعیف اراده و توان ملت/سلاح فرهنگی خطرناک تر از نظامی است

حجت الاسلام و المسلمین  عبادی با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف اراده هاست، گفت: بی حجابی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که سبب تضعیف اراده در جامعه می شود و باید فرزندان خود را با ابزارهای دشمن آشنا کنیم چرا که جنگ فرهنگی بسیار خطرناک است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز(۳۱ تیر) در خطبه های نماز جمعه بیرجند ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت اظهار داشت: تقوای الهی تنها ذخیره آخرت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: روز مباهله و اعیاد غدیر خم و قربان اسناد حقانیت اسلام و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) است.

*نماز جمعه؛هدیه الهی

وی با بیان اینکه نعمت های بسیاری چه در امور معنوی و چه مادی وجود دارد، افزود: اما نعمت یک موضوع و شناخت و توجه به نعمت یک موضوع دیگر است بنابراین شُکر نعمت و به فعلیت در آوردن آن نعمت بحث سوم است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی بیان کرد: نعمت انسانیت، اسلام و انقلاب اسلامی را خداوند به ما داده است و باید ببینیم که آیا به این نعمت ها توجه داریم و برای فعلیت در آوردن آن کاری انجام داده ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از نعمت ها و هدایای الهی است، ادامه داد: یک ظرفیت نامتناهی در تشریح این نماز خداوند متعال قرار داده است و نماز جمعه یک پایگاه عظیم فرهنگی محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: خلا فرهنگی برای انسان در هر مقطعی آسیب خود را بر ملا می کند و مکتب غنی اسلام به همه نیازهای بشر توجه داشته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نفوذ فرهنگی کار اصلی استعمار برای تسلط بر کشورهاست، افزود: تشریح این پایگاه فرهنگی نماز جمعه می تواند در مقابله با این موضوع اثرگذار باشد و اگر انواع مشکلات در زندگی ما وجود دارد به خاطر این است که دشمن با آسیب فرهنگی باعث ایجاد این مشکلات شده است و قطعا در قسمتی نفوذ فرهنگی داشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ابتدا آسیب فرهنگی رخ می دهد و سپس عوارضش در قسمت های دیگر مشاهده می شود و این موضوع به عمل ما باز می گردد.

*لزوم تربیت فرزندان در جهت دشمن شناسی

وی با بیان اینکه در تمامی مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره خداوند را در نظر بگیرید، افزود: روزی خواهد رسید که هیچ چیز جز تقوای الهی برای ما باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: تفاوت های بین انسان و جانداران دیگر وجود دارد و مهم ترین تفاوت این است که انسان «قدرت اراده» دارد و مانند دیگر جانداران مجبور نیست از غریزه تبعیت کند و می تواند در مقابل انواع غرایز بایستد و محکوم به غرایز نیست.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن های انسانیت با ابزارهای خود برای آسیب رساندن به ما به دنبال تضعیف امور فرهنگی هستند، گفت: سلاح فرهنگی دشمن خطرناک تر از سلاح نظامی آن است.

وی عنوان کرد: طی چند وقت اخیر دشمن تلاش کرده به صورت کارشناسی شده مواد مخدر را در جامعه برای تضعیف کردن اراده پخش کند و این طرح دشمن است و می خواهد توان ملت را با اعتیاد، شراب، بی حجابی و فحشا بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه فرزندان خود را دشمن شناس تربیت کنید، ادامه داد: ابزارهای دشمن را به فرزندان خود معرفی کنید چرا که پایان طرح های دشمن فاجعه هایی را به بار خواهد آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه بی حجابی و بدحجابی یکی از چیزهایی است که اراده را ضعیف می کند، افزود: این موضوعات ابزار دشمن هستند و اسلام هم به این موضوع اشاره کرده که اراده را از بین می برد و باعث ایجاد انواع و اقسام جنایات در جامعه می شود.

وی ادامه داد: دشمن همه گزینه ها را سنجیده است و می داند که با ایران نمی تواند جنگ نظامی داشته باشد چرا که مسلمانان وقتی بحث جهاد مطرح باشد دشمن را سرجای خود می نشانند.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: کسی که ایمان دارد از تطمیع و تهدید نمی ترسد و حجاب را کنار نمی گذارد و به سراغ مواد مخدر نمی رود و باید این موضوع را برای فرزندانمان بیان و یادآوری کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *