خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: وظیفه اصلی مسجد ساخت انسان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: وظیفه اصلی مسجد ساخت انسان است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه اگر انسان ساخته شود همه چیز ساخته می شود ،گفت: وظیفه اصلی مسجد ساخت انسان است .

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز (۲۸ تیر) در دیدار با دبیران مراکز رسیدگی به امور مساجد استان، گفت: انسان خلقتاً یک موجود فرهنگی آفریده شده است.
وی افزود: اگر درجه فشار سنج بگذاریم مطابق با شرایط ذهنی فشار وارد می شود و مطابق با شرایط ذهنی فشار برداشته میشود اگر انسان خارج از مسائل ایمانی و انسانی و الهی در چارچوب مسائل مادی و حیوانی زندگی کند تمام آن فشار است لذا نتیجه آن فشارها این است که به بیرون سرایت میکند درندگی و قتل ها انجام می دهد چرا که زندگی را بر خود تنگ میبیند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: چنین انسانی تصور می کند انسان های دیگر رقیب او هستند و باعث میشود زندگی انسان تنگ شود اما اگر یاد و ذکر خدا باشد انسان نسبت به شناخت خود و معاد از نظر ذهنی در چنین وسعتی قرار بگیرد دیگر فشار برای انسان معنی ندارد وقتی انسان می دانند همه چیزش پیش خدا حفظ می شود سعه صدر می گیرد؛ انسان که تنها جسم نیست و تنها معیشت وی خوراک و مسائل دنیا نمی باشد؛ سخت ترین مصائب بر امام حسین (علیه السلام) گذشت اما ایشان سعه صدر داشت و این سعه صدر از خود شناسی و خدا شناسی حاصل می شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: مسجدی که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) تاسیس فرمود در مدت ۱۰ سال نیز افرادی چون ابوذر و مقداد در آن پرورش یافت اما بعد از مدتی به دست معاویه و افراد ظالم افتاد لذا برنامه های پیامبر بسته شد و برنامه های جدید آمد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی یادآور شد:  کسانی که تربیت شده مکتب پیامبر صلی الله علیه و آله بودند هیچ فرصتی پیدا نکردم رضا برنامه های مسجدی که همه زوایای انسان در آن ساخته می شود بعد از پیامبر تعطیل شد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت:  در سال‌های آخر منتهی به انقلاب اسلامی رسماً استبداد جهانی قصد داشت به اسلام پایان دهد جشن شیراز پهلوی جشن پایان اسلام بود که با معجزه انقلاب اسلامی، امروز دوباره اسلام ناب در حال جان گرفتن است که باید کارهایی را که دانش بنیان انجام می شود، شروع شود و این جرأت میخواهد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در ادامه گفت: دشمن در دشمنی از ما کارشناس تر است از همان روز اول انقلاب اسلامی طرح ها آنها این است که ما یک روز فرصت انسان‌سازی پیدا نکنیم خداوند همان گونه که با معجزه انقلاب اسلامی را عطا کرد در تحریم‌ها نیز معجزه را نمایان کرد.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی مسجد ساخت انسان است اگر انسان ساخته شده همه چیز ساخته می شود لذا مسجد تولید انسان می کند در اینجا سهم حوزه های علمی فراوان است با همه کارشکنی ها در طول تاریخ اما باز هم این مسئله شدن است که ظرفیت مسجد بسیار بالا است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت: نماز و باقی انجام وظایف در کنار هم است چرا که نماز ستون دین است اما همه دین نیست لذا عبادت تنها نماز نیست چرا که در هر لحظه وظیفه شناخته شود و در آن قصد قربت شود عبادت است، سپس عمود این برنامه‌ها نماز است.

وی ادامه داد: هر موضوع را که مطرح می کنید اسلام در آن حکم دارد، وقتی تمام عمر باید به عبادت بگذرد مسلماً فقط نماز خواندن نیست بلکه همه امور است که باید قصد قربت کنیم همه اینها از کانال مسجد به جامعه باید تزریق شود و بعد از آن ساخت نیروی انسانی، جامعه ساخته می شود.

امام جمعه بیرجند، گفت: در همه تولیدات کارشناسان نقشه را میریزد و باقی کارگران آن نقش را انجام می دهند، نمیشود که سلیقه ای عمل کرد، کارگر نباید طرح و نقش را کم و زیاد کند، در مسئله انسان سازی نیز که بالاترین تولید است همین گونه است، شرط آن این است که مسجد نقش سازنده پیدا کند نه فقط یک مراسم را اجرا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: وقتی یک فردی در مسیر خدا ساخته شد کل عمرش می شود عبادت حتی خواب فرد عبادت می شود چرا که در راستای وظیفه انجام میشود.

وی افزود: در طرح مهندسی مسجد، انسان ساخته می شود و همه امور را رقم می‌زند و برای هر مسئله ای طرحی خداپسندانه و کارساز دارد ورود به این قضایا باعث می‌شود جهان از دست گزنده‌ها و درنده هایی که دنیا را برای همه موجودات نا امن کرده‌اند نجات دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی تاکید کرد: تمدنی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن یاد کرده اند را می توان از همین مسجد شروع کرد موج هایی که امروز در سراسر جهان دیده می شود امید را زنده میکند که خبری در راه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  هنگامی که همه دنیا اسلامی شود زندگی معنی پیدا می‌کند، معجزه انقلاب اسلامی را امروز می‌بینیم در حالی که تمام دشمنان شمشیر را از رو بسته بودند و آیه یاس می‌خواند اما انقلاب اسلامی همچنان در حرکت است.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *