خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: با تحول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی برای بازسازی فرهنگ اسلامی مهیا می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: با تحول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی برای بازسازی فرهنگ اسلامی مهیا می شود

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با بیان اینکه تمامی مسائل به فرهنگ ختم و مرتبط می شوند، گفت: هر جا که یک نفوذ فرهنگی صورت گرفت آثارش را از جمله فساد اقتصادی و اجتماعی در جامعه مشاهده کردیم.

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز (۲۱ تیر) در دیدار با مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: انسان خلقتاً یک موجود فرهنگی آفریده شده است و هویتش در فرهنگ تعریف می شود، در هر فرهنی متناسب با آن است.

امام جمعه بیرجند  اظهار داشت: موضع اسلام ناب همان فرهنگ انبیا در غدیر تعریف می شود، ما وارث آن هستیم اما ضایعاتی که در طول تاریخ متاسفانه دادیم و پادشاهان مستبد همه فرصت های ما را سوختند و از ۲۰۰ سال قبل به خاطر این ضعف ها پای استعمار باز شد و درد ما صد برابر شد.

وی ادامه داد: اسلام، اخلاق و سرنوشت و مردم ما دست انگلیس که یک شیطان مجسم است،  افتاده و ملاحظه می کنید که استعمارگران در هر جای دنیا برای رسیدن به نقشه های خود چه کسانی را بر مردم مسلط می کنند در هر کشوری یکی مثل آتاترک یا صدام و در ایران هم یک انسان دزد و بی سواد را بر کشور حاکم کرده بودند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت:  غرب دیکته میکرد و این افراد بی سواد اجرا می کردند و دل این افراد به این خوش بود که کسی نمی تواند جلوی آنان را بگیرد و شهدای مسجد گوهرشاد یک گوشه از جنایات این فرد است، اما هنوز برای از بین بردن آثار گذشته فاصله بسیاری برای رسیدن به هویت و اهداف اصلی داریم، آنچه را که بنیان گذار انقلاب اسلامی با لطف خداوند و توجهات حضرت ولی عصر رقم زد یک معجزه بود.

وی ادامه داد: طی ۴۰ سال اخیر اگر در جایی کم می آوردیم دست غیب الهی به دست ما رسید و این جای شکر دارد تا آثار ۲۰۰سال سلطه غرب از بین برود زمان می خواهد به طوری که آثار نفوذ آنها هنوز در جای جای انقلاب اسلامی گاهی دیده می شود، هرجا در این بیش از ۴۰ سال کم آوردیم دست غیبی الهی بر سینه دشمنان زد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مشکلاتی که مشاهده می کنید و با تحول در فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی برای بازسازی فرهنگ اسلامی در کشور فراهم می شود و در تمامی زوایای زندگی مردم تاثیر خواهد گذاشت.، تمامی مسائل به فرهنگ ختم و مرتبط می شوند، هر جا که یک نفوذ فرهنگی صورت گرفت آثارش را از جمله فساد اقتصادی و اجتماعی در جامعه مشاهده کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد: باید شکرخدا را بجا آوریم با وجود این همه تهاجمات و فتنه هایی که هر روز رخ می دهد اما امروز فرصت بسیار مناسبی به وجود آمده و دولت انقلابی روی کار آمده است و باید از این فرصت با هم افزایی و حفظ اولویت ها استفاده کنیم و فرصت ها را نسوزانیم و یک پاداش معنوی از جهت بازسازی فرهنگی را به مردم تقدیم کنیم.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *