خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: غدیر یک مسئله انسانی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: غدیر یک مسئله انسانی است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تاکید کرد: نگرانی به حقی که وجود دارد که غدیر منشاء اختلاف نشود باید گفت که در این مسئله به عنوان یک مذهب نیست بلکه ورود انسان به اسلام شناسی است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز (۱۶ تیر) در دیدار با معاونت رسانه بنیاد بین المللی غدیر استانچند سال پیش رژیم صهیونیستی برای هر کدام از ائمه ۱۲ گانه کارگروه تخصصی گذاشته بود که در زمان خاصی از این اطلاعات بهره برداری سوء کنند، یکی از سرگروه های متصدی شناخت امام محمدباقر(علیه السلام) گفته بود« ماکه دشمن هستیم اما انصافاً یک چنین انسان با فضیلتی در تاریخ نبوده است».

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت: ورود به مسئله غدیر که یک مسئله انسانی است همانگونه که پیامبراسلام برای کل بشر مبعوث شده است، غدیر نیز برای همه است، نگرانی به حقی که وجود دارد که غدیر منشاء اختلاف نشود باید گفت که در این مسئله به عنوان یک مذهب نیست بلکه ورود انسان به اسلام شناسی است.

 

وی ادامه داد:  یک نفر در اسلام باید بداند که غدیر در اسلام بوده و چه جایگاهی دارد لذا اسلام و پیامبر برای همه جامعه انسانی است پس غدیر نیز برای همه است، خیلی شایسته است که در جهت تغذیه جنبه میدانی و رسانه ای و هنری انجام شود، کار تحقیقاتی و پژوهشی به عنوان محتوا قرار گیرد تا با رسانه تبیین شود، زحمت این کار تحقیقاتی را بزرگان و دانشمندان کشیده اند.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: کار پژوهشی باید جمع آوری آن توسط بنیاد غدیر در پایتخت انجام شود و این محتوا به همه زیر مجموعه ها در استانها و خارج از کشور تزریق شود تا یک بحث تحقیقاتی برای تجدید حیات انسان برای انسان های آزاده قرار گیرد و هیچ کس نیز به کس دیگری حق ندارد بگوید چه دین و مذهبی داری، همه باید خود را آماده کنند تا پیش خدا جواب گو باشد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی یادآور شد: مشکلاتی که امروز در سطح بین المللی شکل گرفته همه از ندیده گرفتن غدیر است و الا اگر عدالت حضرت علی(علیه السلام) انجام میشد همه ملت ها به اسلام می گرویدند و هیچ کس بر حتی مورچه هم ظلم نمی کرد، چرا که مولا علی(علیه السلام) می فرماید« اگر کل آسمان و زمین را به من بدهند من پوست جویی را از دهان مورچه نمی گیرم»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *