خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در مسئله غدیر اکتفا به یک دهه نشود و متناوب باید کار کرد/ اختلاف بین دو مذهب زهر بیگانه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در مسئله غدیر اکتفا به یک دهه نشود و متناوب باید کار کرد/ اختلاف بین دو مذهب زهر بیگانه است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه روی موضوع غدیر متناوب کار شود و تنها به یک دهه اکتفا نکرد، گفت: همواره شیعه و سنی در خراسان جنوبی همراه و همسو بوده اند اما دشمن این را برنمی تابد و جوانان را فریب می دهد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز (۰۲ تیر) در دیدار با دبیر اجرایی و جمعی از معاونین بنیاد بین المللی غدیر استان، گفت: ما غدیر را مطرح می کنیم و بنا است که روی این موضوع متناوب کار شود و تنها به مناسبت یک دهه نباشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان ما استان تلفیقی است نگرانی هست که آیا مسئله غدیر موجب اختلاف می شود یا خیر؟

وی ادامه داد: غدیر عامل وحدت است نه عامل تفرقه، البته باید قضایا تجزیه شود، اول اینکه مسائل اخلاقی با مسائل اعتقادی باید از یکدیگر جدا شود، بداخلاقی ها را نباید به عنوان طرح یک مسئله گذاشت، در باقی علوم نیز آیا نظر دانشمندان یکی است؟ خیر در بسیاری از جاها اختلاف دارند، پزشک، شیمی دان و فیلسوف ها در بحث های علمی باهم درگیر نمی شوند بلکه دلیل می آورند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت: منشاء عدم تحمل طرح موضوع نیست به عنوان موضوع مورد اختلاف بلکه منشاء آن بداخلاقی است، باید از طریق خود نسبت به علاج، کاری کرد، نمی شود صورت مسئله را پاک کرد، باید یک قدم موثر برداشت و آن قدم این است که مسائلی که مطرح می شود باید توجه داشت در طرح مسئله نه شیعه باشیم نه سنی، مذهب از خودش هیچی ندارد، مذهب یعنی راه شناخت دین، پس شیعه و سنی مطرح نیست بلکه اسلام شناسی مطرح است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد:  باید دلایل آورده شود، باید کار کنیم تا اخلاق خود را صحیح کنیم، هر مسئله ای که همراه با دلیل و منابع اسلام است باید بپذیریم، لازمه این کار این است که روی کار های مقدماتی در بخش های تحقیقاتی نیز ده ها موضوع هست که مرتبط با مسئله غدیر می شود که باید این مستندات جمع شود و نظرات علمای هر دو طرف جمع شود و مطرح شود.

وی افزود: در هر دانشی باید تحقیق کرد و تابع دلیل آن بود، اما باید اخلاق درست شود، آنهایی که ادعای دیانت می کنند باید بیش از آنهایی که جنبه علمی دارد اخلاق را رعایت کنند و تحمل داشته باشند، این موضوع نیز در تاریخ همواره بوده و انجام می شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی یادآور شد: نباید ابزار دست بیگانه شویم و تحمل حرف همدیگر را نداشته باشیم، همواره اینطور بوده که سیاست مداران تاریخ برای اینکه مردم تحت سلطه داشته باشد این کار را می کردند ولی علمای هوشیار تحت تاثیر قرار نمی گرفتند، از رئیس بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی گفت: وقتی استعمار نیز بر روی کار آمده است همواره کارش تفرقه است اما این بدین معنی نیست که اسلام شناسی و تحقیقات دینی را کنار بگذاریم که تفرقه نندازیم، باید قبل از همه چیز اخلاقمان را درست کنیم و تابع دلیل باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: اگر اخلاق ما بد است ربطی به طرح مسائل و استدلال ندارد و لذا است که اگر یک وقتی احتمال چنین مسائلی باشد پیش از آنکه منابع باید تهیه و جمع آوری کنند، یک عده نیز نیاز است تا کار اخلاقی کنند و از زهرهایی که انگلیس و بیگانه در حال القا است درمان شود و زمینه فراهم شود.

وی تاکید کرد: در خراسان جنوبی نیز از گذشته عالمان اهل سنت فرهیخته داشتیم و هنوز اوقافی که در میان برداران اهل سنت برای عزای امام حسین(علیه السلام) است در این استان وجود دارد و همواره شیعه و سنی در استان همراه و همسو بوده است اما دشمن این را برنمی تابد و جوانان را فریب می دهد، باید یک سالم سازی وجود داشته باشد که جوان شیعه و جوان سنی ما گمراه نشوند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد : باید علمای آگاه دو مذهب با هماهنگی و حسن جوار دست بیگانه را کوتاه کنند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *