خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خاطره شهدا نباید فراموش شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خاطره شهدا نباید فراموش شود

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جامعه ای که لباس شهادت به تن پوشیده هرگز تسلیم دشمن نمی شود، گفت: خاطره شهدا نباید فراموش شود چون در غیر این صورت همه ارزش ها فراموش خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی امروز (۲۹ خرداد) در مراسم رونمایی از کتاب آسمان ستاره ها زندگی نامه مادر شهید رئوفی فرد اظهار کرد: حیات جامعه در گرو جهاد و شهادت است زیرا یک تدبیر خداوند این است که شر بعضی از قدرت های اهریمنی را با قدرت های دیگر دفع کرده است در قرآن فرموده: «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ؛ و اگر خدا (رخصت جنگ ندهد و) دفع شر بعضی از مردم را به بعض دیگر نکند همانا صومعه‌ها و دیرها و کنشت‌ها و مساجدی که در آن (نماز و) ذکر خدا بسیار می‌شود همه خراب و ویران شود».

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در عین حالی که حبات جسمانی بسیار ارزشمند است، تأکید کرد: اما حیات روحانی، ایمانی، سیاسی و فرهنگی؛ بنابراین شهدا حافظ حیات هستند و جامعه ای می تواند حیات خود را حفظ کند که ایثار، گذشته و شهادت داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه جامعه ای که شهادت داشته باشد اسارت ندارد، افزود: در کلام معصوم آمده است که «الموت فی حیاتکم مقهورین و الحیاه فی موتکم قاهرین»؛ جامعه ای که از عهده دفاع از خودش برنیاید و توفیق باز کردن راه شهادت را نداشته باشد، اسیر است و دشمن بر آن جامعه مسلط است و حیاتی ندارد بلکه عین مرگ است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با تأکید بر اینکه جامعه ای که لباس شهادت به تن پوشیده است هرگز تسلیم دشمن نمی شود و مقاومت می کند، گفت: کربلای بزرگ سمبل این مقاومت است و بعد از ۱۴۰۰ سال ملاحظه می کنید که اربعین حسینی نه تنها برای مردم ایران و شیعه بلکه برای مردم جهان و همه آزادیخواهان پیرو هر دین و مذهبی که هستند سمبل آزادی است و مردم از اربعین حسینی است که آدرس مهدی(عج) را بریا آزادی جهان می گیرند.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: کسانی که مثل این شهید «محمدحسين رئوفی‌فرد» و خانواده اش که فتح باب شهادت را در پیروی از امام امت به روی امت باز کردند و خاطره این شهدا نباید فراموش شود چون در غیر این صورت همه ارزش ها فراموش خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه ارزش ها مقامی دارد که پیامبران و جانشینان پاک آنان هر وقت دین و ارزش های انسانی و فرهنگی و اسلامی به خطر افتاده سپر شدند و آن را حفظ کردند، افزود: شهدا در میدان ها نبرد کردند و افتخار آفریدند اما خانواده آنان هم روحیه دادند که در میدان های نبرد فتح الفتوحات حاصل شد و این لایه پنهان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *