خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ورزش در تاریخ ایران همواره همراه با فرهنگ بوده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ورزش در تاریخ ایران همواره همراه با فرهنگ بوده است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه امروز در برخی ورزش ها می بینیم که ورزش می کنند اما همراه با آن بداخلاقی، سوء استفاده مالی یا بدخواهی دارند، گفت:  فرقی که بین ورزش شرق و غرب از گذشته ها این بوده است اما باید توجه داشت که ورزش باید همراه با فرهنگ باشد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز (۲۴ خرداد) در دیدار با  رئیس فدارسیون ووشو کشور گفت: انسان موجود اعجوبه ای است که انواع استعداد های جسمانی و روحی و معنوی دارد منتها به بار نشستن این استعداد ها راهکار خود را دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: تعبیر مسئله و کلمه ریاضت که همان تمرین است بر اساس شیوه های گوناگون هم بر جسم انسان و هم از جهت تمرین های معنوی در روح او اگر کار کند کمال کسب می کند، بی توجهی کند می کاهد تا خودش را نابود کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت: یکی از خصلت های ائمه اطهار(علیه السلام) به عنوان انسان کامل این بوده که در مسائل مختلف و آنهایی که خارج از مسئله شناسنامه ای پیروی می کنند کسانی هستند که در این دو جهت خودشان را به احمال نگذاشته اند، حرکاتی که گاهی ممکن است در اندیشه عمومی شبه محال جلوه کند اما با تمرین به انواع و اقسامش در آب و زمین یا هوا خیلی راحت انجام می دهد چرا که تمرین کرده است.

وی ادامه داد: در ریاضت های معنوی نیز برای انسان قدرت هایی است که به ظاهر تصور می کنند فوق بشر است در حالی که اینگونه نیست و فوق بشر نیست بلکه ما انسان را نشناخته ایم، قوای خفته ای در بشر است که با ریاضت های معنوی رشد می کند، از مرحوم شیخ حسنعلی اصفهانی (قدس سره) که بعد در مشهد به شیخ حسنعلی نخودکی مشهور شد تا صد هزار کرامت از ایشان نقل شده است و قابل انکار نیز نیست.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: این قدرت ها در انسان نهفته است، بالاتر از این نیز نهفته اس تا بشود انسان کامل، همچون پیامبران الهی چراکه آنها از طریق عبودیت و بندگی خدا به آن مقام رسیدند، تا جایی که حدیث قدسی داریم «عَبْدِي أَطِعْنِي أَجْعَلْكَ مِثْلِي؛ بنده‌ام، به من اطاعت كن تا تو را مانند خود سازم» ، مَثَل خدا می شود، مثل خدا نمی شود، اما صفات خدایی را کسب می کند، انسان کامل اینگونه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی یادآور شد: خدا خالق است، انسان هم می تواند خلق کند، خداوند در قرآن می فرماید« أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْرًا؛ من از گل مجسمه مرغی ساخته و بر آن (نفس قدسی) بدمم تا به امر خدا مرغی گردد»   خلق می کند؛ بهشت هم که خداوند در عالم دیگر برای انسان های کامل درنظر گرفته جایی است که انسان ها با اراده خلق می کنند اما فرق بین این خالق با خالق متعال در این است که خداوند قادر متعال بالذات است اما آن خالق به اذن الله است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: در رسانه های هرچندی مطرح می شود که ورزش می کنند همراه آن بداخلاقی است، ورزش همراه با سوء استفاده های مالی است یا بدخواهی دارند، فرقی که بین ورزش شرق و غرب از گذشته ها این بوده است اما باید توجه داشت که ورزش باید همراه با فرهنگ بوده، جریان پوریای ولی نیز در خاطر همه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به مسئله ریاضت های معنوی خیلی ارزشمند است و در شرایط فعلی باید بازسازی شود، اصولا آنهایی که راه خود سازی می روند، کار مهمشان است که نفس خودشان را به زمین بزنند، اگر نفس خودش را به زمین زد، این قهرمان و پهلوان است اما اگر در مقابل نفس قدرتی ندارد، فردی ضعیف است.

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *