خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: ضرورت بازاریابی محصولات تولیدکنندگان صنایع دستی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: ضرورت بازاریابی محصولات تولیدکنندگان صنایع دستی

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه مسئله صنایع دستی خیلی ارزشمند است چرا که هم فعال کردن اقتصاد و اشتغال را دارد و از سویی احیای آنچه که مربوط به نیاکان و جامعه است بر میگردد، گفت: زحمتی که صاحبان صنایع دستی بکشند و جنس مرغوب تولید کنند نباید جنس یک روز دست تولید کننده بماند تا موجب دلسردی شود و بازاریابی را سازمان میراث فرهنگی باید انجام دهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز (۲۳ خرداد) در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان به مناسبت هفته صنایع دستی ضمن تبریک ایام ولادت امام رضا(علیه السلام) گفت: مسئله پشتیبانی از صنایع دستی کار بسیار مهمی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در طول تاریخ اجداد ما، کل زندگی مردم صنایع خانوادگی اداره می کرد و اینها همراه بود با حفظ، تربیت و فرهنگ خانواده، خیلی ارزشمند بود که گذشتگان ما بر اساس وظایف و اخلاق دینی خود مجموعه ای را ایجاد کرده بودند و کل زندگی خود را بر این اساس اداره می کردند، جنس وارداتی را نیم گرفتند و هرچه نیاز داشتند خودشان تولید می کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت: از بذر پنبه یا پشمی که دامدار جمع آوری می کرد تحویل خانواده داده می شد و این پنبه یا پشم را به فراوری می رساندند، از سویی نیز بود که صاحبان سرمایه ای که صنایع سنگینی وارد می کردند و روی منافع کاری خود حساب باز می کردند و این ارزش های بزرگ جامعه مدنظرشان نبود این ارزش ها غارت می شد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: مسائل طب سنتی که وراثتش به ابوعلی سینا و حکیم مؤمن بر میگردد، یک تشکیلات فراوانی بود، آنهایی که تصرف کردند بازار دارو را، بی رحمانه آن را از بین بردند، شاید کشور هایی بود که نتوانستند در کنار پیشرفت های جدید، سرمایه های گذشته خود را حفظ کردند، اما در کشور ما اینگونه نشد که اگر می شد خیلی خوب بود، یعنی در کنار اینکه سرمایه های اصیل خود را حفظ می کردند نبوغ خود را در علوم جدید نشان می دادند، در حالی که حالت رغابت بود.

وی ادامه داد: نسبت به فرهنگ جامعه نیز همین گونه است، یعنی آنهایی که در سطح جهان رقم زدند که اقتصاد دنیا را تصرف شوند بی رحمانه صنایع دستی را از بین بردند، شاید یک اسمی از این صنایع باشد، اما آن نیست، یا در طب سنتی مسائل غیر استانداردی را وارد کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت:  مسئله صنایع دستی غارت شده، فرهنگ جامعه، اصالت خانوادگی غارت شده است ولی تا جایی که ممکن است باید بازسازی شود، از این رو کار شما خیلی ارزشمند است چرا که هم بخش بازار و اقتصاد و اشتغال را دارد و از سویی احیای آنچه که مربوط به نیاکان و جامعه شما است لذا باید به کار خود خیلی ارزش قائل شوید و تا جایی که می توانید خدمت کنید تا این مسئله احیا شود و بماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی یادآور شد: پیوند نسل امروز با نسل های گذشته ضایع شده اما قابل بازسازی است چرا که بسیاری از این افراد از نسل هایی که به ظرافت های این قضیه وارد هستند هنوز زنده هستند و می توان از آنها بهره برد، جایی اگر کمبود است از سویی باید در جهت مرغوبیت و کیفیت صنایع دستی طبق معیار های صحیح استاندارد شود، باید نظارت و کمک شود تا تولید دقیق و صحیح انجام شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: از سویی با این زحمتی که صاحبان صنایع دستی بکشند و جنس مرغوب تولید کنند نباید جنس یک روز دست تولید کننده بماند تا موجب دلسردی تولید کننده نشود و بازار یابی را سازمان میراث فرهنگی باید انجام دهد، بسیاری از این کارها را می توان با حفظ شخصیت و جایگاه خانواده در داخل خانه انجام شود و این خیلی فرق می کند با کارهایی که اصالت خانواده را آسیب میزند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان گفت: در جهت بازاریابی یک زمانی با آستان قدس رضوی صحبت شد و اعلام آمادگی کردند که از غرفه هایی که در جوار حرم امام رضا(علیه السلام ) بود تو غرفه به خراسان جنوبی داده شود تا در آنجا بحث بازاریابی کشور و حتی جهان برای تولید کنندگان سهل شود، از این قبیل اقدامات باید افزایش یابد.

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *