خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اساس پرورش انسان بر محبت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اساس پرورش انسان بر محبت است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه دین جز محبت نیست، گفت: نماز و روزه و جهاد به نوعی مظاهر محبت به خدا است، خداوند هم به واسطه اینکه انسان را دوست می‌دارد همه آنچه در آسمان و زمین است را برای او آفریده است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز (۱۷ خرداد) در دیدار با مدیر کل و جمعی از  اعضای  کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان ضمن تبریک ایام دهه کرامت، گفت: پرورش انسان کار بسیار بزرگی است که ادامه دهنده راه انبیا است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: گاه انسان در بعد زیست شناسی مطرح  می‌شود، همانند باقی موجودات که بدنش تشریح می شود و تجزیه و تعریف می شود، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که بررسی انسان از ابعاد انسانی بسیار متفاوت با جنبه زیست شناسی است.

 

وی افزود: حیوانات وقتی متولد می شوند، هر تعریفی که دارند، بالفعل است، همه آنچه را که درآن تعریف می کنند ،همین است، اما انسان اینگونه نیست، انسان وقتی متولد می شود، بالقوه است؛ استعداد همه مراحل انسانیت را دارد؛ کار مکتب انبیا، ائمه هدی، جانشینان آنان و علمای ربانی این است که انسانیت وجود انسان را تکمیل کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی، بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی آنانی که توفیق اجرای قانون را دارند در راستای تحقق مسیر انبیا یعنی به فعلیت رساندن بعد انسانی کار می‌کنند، اساس پرورش انسان بر محبت و حب است، دین جز محبت نیست و نماز و روزه و جهاد به نوعی مظاهر محبت به خدا است، خداوند هم به واسطه اینکه انسان را دوست می‌دارد همه آنچه در آسمان و زمین است را برای او آفریده است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: شهید سلیمانی در نامه به خانواده‌اش می‌گوید که اگر لباس نظامی بر تن کرده است به واسطه آن است که دشمن دشمنان انسانیت هستم، جمهوری اسلامی بر این محور است که نه ظلم کرده و نه ظلم را می‌پذیرد، مکتب انبیا از انسان‌ها برای همدیگر برادر و خواهر می‌سازد و از این جهت قرآن کریم تأکید می‌کند که «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» و باید جامعه بر محوریت مهربانی باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *