خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: صنعت گردشگری نیازمند طرحی نو است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: صنعت گردشگری نیازمند طرحی نو است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادیگفت: صنعت گردشگری نیازمند طرحی نو است که جدای از معرفی فرهنگ و تمدن، اقتصاد و موقعیت‌های فرهنگ سیاسی را در نظر داشته باشد تا جلوی کارشکنی‌ها در این زمینه گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز (۰۴ خرداد) در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: تاکنون گردشگری نداشتیم و گردشگری با فعالیت جریان سیاسی برای تغییر نگرش مردم فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: وزارت‌های میراث فرهنگی، محیط زیست و فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر انواع تغییرهای سیاسی در کشور جایگاه اصلی خود را پیدا نکردند در حالی که مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند با تغییر دولت‌ها، سیاست‌های قانونی عوض نشود زیرا سیاست باید براساس قانون اساسی تعریف شود.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: به عنوان فعال محیط زیستی جاسوس‌های آنچنانی شناخته می‌شوند و به عنوان گردشگر به جای اینکه میراث فرهنگی چندین ساله اسلامی که راهگشای جامعه بشری بوده معرفی شود عده‌ای با سوء‌استفاده اقدام می‌کنند و مسوولی می‌گوید که آمده‌ایم تا فرهنگ را تغییر دهیم.

وی گفت: برخی گردشگران در سال‌های گذشته از مهمترین مصیبت‌ها بودند زیرا گردشگر نبودند عناصر سیاسی بودند که لانه می‌کردند و هیچ قانونی را رعایت نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: وزیر خارجه سابق انگلیس به عنوان گردشگر می‌آید و به اهداف خود می‌رسد بعد برخی‌ها اسمش را گردشگری می‌گذارند.

وی تاکید کرد: مسوولان از فرصت همسویی قوای سه گانه باید بهترین استفاده را بکنند گردشگر با ورودش باید حرمتش حفظ شود و از آنجا که آمده تا چیز جدیدی را بشناسد باید برای وقت او برنامه‌ریزی شود تا با دست پر از استان یا کشور خارج شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر توجه به حوزه صنایع دستی تاکید کرد و افزود: برخی صنایع دستی باید احیا شود و اداره کل میراث فرهنگی باید نسبت به آموزش، تامین مواد اولیه و بازار فروش به خوبی اقدام کند.

وی یادآور شد: توجه به صنایع دستی از نظر اقتصادی، سیاسی و بین المللی مهم است اما باید مطابق با قانون اساسی تعریف و برابر آن اجرا شود وگرنه یک عده بیگانه قانون شکنی و بی‌حیایی را ترویج می‌کنند که بین مردم و مسولان درگیری ایجاد کنند و فایده‌ای هم نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: نوآوری داشته باشید تا فرهنگ را صادر کنید و الا فرهنگ غربی که حیوانی است.

وی گفت: قانون در هر کشوری ارزش ویژه‌ای دارد اما گردشگر وارد ایران که می‌شود هیچ قانونی وجود ندارد که جای سوال است باید برای اینگونه مشکلات در حوزه گردشگری بازنگری شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *