خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: موضوعات مختلف به صورت شفاف برای مردم تبیین شوند تا خود مردم قضاوت کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: موضوعات مختلف به صورت شفاف برای مردم تبیین شوند تا خود مردم قضاوت کنند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه واقعیت را در قالب جدول کارشناسی تنظیم و هزینه‌ها به‌صورت واقعی برآورد و در نصب شود، گفت: در این صورت نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف گرانفروشی کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز (۰۱ خرداد) در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه، گفت: امروز در بهترین شرایط هستیم و فرصت طلایی است اما شرط این است که از این فرصت حداکثر استفاده شود، برخلاف خواب‌های دیگران هماهنگی قوای سه‌گانه و حضور مردم در صحنه‌های مختلف وجود دارد و بیشتر توجه به این است که امور براساس نظام تنظیم شود و آزمون و خطاهای سیاسی که در بیش از ۴۰ سال گذشته بوده، خاتمه پیدا کند ولی کار زیاد می‌طلبد.

وی افزود: به همان اندازه که فرصت برای نظام جمهوری اسلامی طلایی است، همه تلاش دشمنان نیز این است که فرصت‌سوزی کنند لذا ملاحظه می‌کنید در امور مختلف از جمله امور اقتصادی و مساله بازار، احتکار و گرانفروشی دست دارند؛ درست است برخی براساس نیات خودشان کاری را انجام می‌دهند اما جریان‌های معاند در جهت تحریک، تهییج و ایجاد فتنه دست دارند که متناسب با برنامه‌های دشمن کار کردن خیلی مهم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: شب گذشته در اخبار گزارش‌هایی از تخلف و گرانفروشی در برخی نانوایی‌ها منتشر شد بنابراین باید راهکاری ارائه شود و مگر چقدر نیروی تعزیرات دارید که بخواهد هر نانوایی یا هر واحد صنفی را کنترل کند یا چقدر می‌شود نانوایی را پلمب کرد لذا این شیوه، فنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی، بیان کرد: به بهانه گران شدن کارگر و خمیر مایه، مشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نان خود را گران می‌فروشد که واقعیت این نیست، واقعیت را در قالب جدول کارشناسی تنظیم و هزینه‌ها به‌صورت واقعی برآورد و در نانوایی‌ها نصب شود در این صورت نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف گرانفروشی کند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد:  آگاهی را به‌صورت مستند در اختیار مردم قرار دهید و مردم در راستای منافع خود تعزیرات می‌شوند، در این زمینه آگاهی مردم مهم است و اگر مردم را ناآگاه نگه می‌داریم، ولو ۲ برابر هم فایده کند اما می‌گوید من ضرر می‌کنم، نان از جمله اقلامی است که شرعا باید وزن شود و عددی نیست که نصف کنند، برای اینها و از این قبیل موضوعات کارهای بهتری را می‌توان انجام داد و طرف حساب آن نه تعزیرات حکومتی بلکه مردم شوند.

وی ادامه داد:  روز جمعه  در نماز جمعه درخصوص تعیین تکلیف زمین‌های پادگان قدیم از من سوال شد که گفتم مسئول اراضی پادگان نیستم و حقوق عامه است که دادستانی در این زمینه مسئولیت دارد، اینها به جهت سوء‌استفاده سیاسی این کار را می‌کنند و قطعا می‌دانند که مسوول امور قضایی نیستم و مدعی‌العموم باید این مشکل را برطرف کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت: سال گذشته در این شهر پسر بچه‌ای مورد هجوم سگ‌های ولگرد قرار گرفت و کشته شد، در رسانه‌های مختلف بارها به این موضوع و بی‌قانونی آن پرداخته شده است و تعیین تکلیف سگ‌‎های ولگرد که چیز مضری هستند و همواره در کشور ایجاد ناامنی می‌کنند، چرا انجام نمی‌شود؟ جمع‌آوری سگ‌ها باید همراه با ساماندهی باشد و مکان لازم، آذوقه و کارگر مورد نیاز را تعیین کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  این‌ها غیر از ایجاد ناامنی در جامعه، گونه‌های حیوانات دیگر را نیز از بین می‌بردند و محیط زیست کجاست؟ اما سگ قداست دارد و نباید آن را کشت در حالی که چهار میلیون سگ در خانه‌ها پرورش داده می‌شود، جامعه کجا می‌رود و چه طرحی برای مدیریت این موضوع داریم؛ برای این موضوع قانونی در کشور نداریم و اگر قانون نیست باید امنیت مردم را تامین و قانون ایجاد کنید یا در جهت اجرا مشکل دارد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: اینها موضوعات خطرناکی است و چیزی نیست که حتما متصدی آن شما باشید اما به عنوان یک نظر موثر حالا چه مجلس قانون گذاری کند و چه دولت می‌خواهد اجرا کند، امیدواریم به این مسائل در کنار مسائل عمده که در بهترین شرایط و فرصت هستیم، پرداخته شود، این موضوعات را کنار هم بگذارید و ممکن است نامتناسب باشد اما از این فرصت استفاده شد و اینها نمونه است که این قبیل موضوعات باید به‌صورت قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *