خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه پای توحید الهی ایستاده اند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه پای توحید الهی ایستاده اند

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه دشمن بنا دارد خوبان را بکشند و حذف کنند و بعد بر بدها که هم جنس خودشان هستند سلطه پیدا کنند، گفت: مجموعه عقیدتی سیاسی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرافتخار پای توحید الهی که معنا می دهد نه توحیدی که وهابی و مشرک می گوید، ایستاده اند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی ، حجت الاسلام و المسلمین حاج اقای عبادی صبح امروز در دیدار با مسئول و جمعی از کارکنان عقیدتی سیاسی  و فرماندهان سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان، ضمن گرامیداشت یاد آیت الله شهید مرتضی مطهری، گفت: عقیده یک نوع علم است اما معنی خاص خودش را دارد و آن این است که در طبع خودش، لوازمی دارد که با آنها گره خورده، بر خلاف باقی علوم ممکن است به علت های عارضی ربط پیدا کنند اما طبعاً مستقل اند و لوازمی که به آن گره خورده باشد ندارد، لذا عقیده علم خاص است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در میان عقیده و آنچه که به آن عقیده داریم، از شناخت خود تا وظیفه و معاد، تعبیری دارد که عزیزترین سرمایه ما نیز است اصول عقیده است، در عرف مطرح است که اصول عقیده در اسلام توحید ،نبوت و معاد را می گوید، عدل و امامت نیز جزو اصول هستند، برخی نیز می گویند، سه تا اصول دین است، و آن دو تای دیگر اصول مذهب است.

وی ادامه داد: به نحوی که برخی می گویند اصول دین اسلام، و مذهب تشیع پنج تا است، اما جای این سوال مطرح است که اگر اصول دین سه تا هست، پس این دوتای دیگر از کجا آمده است؟ اگر بوده که می شود اصول دین، اگر نبوده می شود بدعت، اما اشکال در کلام است؛ اصول دین همان پنج تا است، مذهب که چیزی نیست که اصل داشته باشد، مذهب به معنی راه یافتن است، به تعبیر امروزی ها مذهب نوعی کارشناسی است لذا کارشناسی چیزی نیست که خودش از خود چیزی داشته باشد، بلکه ابزار است.

امام جمعه بیرجند، گفت: باید گفته شود اصول دین اسلام بر مذهب تشیع پنج تا است، یکی از اصول دین عدل است به جهت اینکه لازمه دارد، بقیه اصول دین وقتی معنی می دهد که با این اصل که گره خورده، جدا نشود مثلاً معاد اگر با عدل گره نخورد و اگر عدل معنی معاد را که جزو اصول دین است تعریف نکرد آن معاد به درد نمی خورد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد:  بشری که در این عالم به او اختیار و انتخاب داده شده و از میلیون ها راه یکی را انتخاب می کند، فردا بر اساس قاعده عدل کارهایش حساب و کتاب می شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در ادامه گفت: اگر عدل را از معاد بگیریم خاصیتی ندارد و همان اول ترازوی ظلم در قیامت زده می شود به جهت اینکه برخی آقایان معتقدند انسان در این عالم مجبور است و فردای قیامت همین آدمی که به جبر الهی نماز نخوانده را به جهنم می برند و آیا از این ظلمی بالاتر است که همان خدایی که انسان را مجبور کرده فردای قیامت مجازات کند بنابراین عدل جزو اصولی است که اگر آن را بگیرید اصل معاد دیگر هیچ معنایی نمی دهد و این برخلاف عقل و آیات قرآن و احادیث و روایات است.

وی یادآور شد: امامت در دیدگاه اسلام اصل دین است به جهتی که اگر امامت نباشد اصل نبوت معنی نمی دهد چون پیامبر(صلوات الله علیه)آن همه رنج و زحمت کشید که بعد حکومت را بدهد دست ستمگران؟! پس این نبوت چه خاصیتی داشت بر کجای مردم اتمام حجت کرد؟ اگر مسئله امامت نباشد خداوند متهم و اصل نبوت باطل می شود، کسانی که این اصول دین را کم و زیاد می کنند یا از روی جهل و نادانی است یا از روی ظلم و عدوان.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی عنوان کرد: باید حواسمان باشد که هیچ عزیزی پیش ما و خداوند به عزت عقاید و اصول عقاید ما نیست، دین ناموس خدا است و علمای بزرگی که در این آشفته بازار تاریخ که بازار مهم آن دین فروشی است تلاش کردند و جان خود را سپر قرار دادند تا این عقیده سالم و مستدل و وحیانی را با فاصله ۱۴۰۰ سال به ما رساندند بسیار ارزشمند هستند.

وی افزود: از امام خمینی(ره) نقل است که «آثار مرحوم مطهّرى، بلااستثنا سازنده و مفید است»، از همسر شهید نقل شده که در همان شبی که ايشان را ترور کردند، وقتی ما حدود ساعت يک و نيم بود که از بيمارستان برگشته و به خانه رسيديم، در همين موقع تلفن زنگ زد. وقتی من گوشی را برداشتم يکی از عرفا که دوست آقای مطهری بودند، پشت خط حال آقای مطهری را پرسيدند. گفتم: ايشان ترور شده‌‌اند. خيلی ناراحت و منقلب شدند و گفتند: الان خانمی که از شاگردان بنده‌اند تلفن زدند و گفتند: ساعت ۱۱ شب خواب ديده‌اند که يک قبر سبز را به ايشان نشان می‌دهند و می‌گويند: اين‌جا را زيارت کنيد. خانم سؤال می‌‌کنند: اين قبر کيست؟ می‌گويند: قبر امام حسين(علیه السلام)است.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: بعد يک قبر سبز ديگر را نشان می‌دهند و می‌گويند: اين قبر را هم زيارت کنيد. می‌پرسند: اين قبر کيست؟ می‌گويند: آقای مطهری است. بعد ايشان را عروج می‌دهند و به جای وسيعی می‌برند. در آن‌جا تخت نورانی‌ای را نشان می‌دهند که بسيار زيبا بود و عده‌ای دورش می‌گشتند و صلوات‌ می‌فرستاده و می‌گفتند: اين جای اولياء‌الله است. در همين وقت آقای مطهری وارد می‌شوند و روی آن تخت می‌نشينند. اين خانم نزديک می‌روند و می‌گويند: شما اين‌جا چه کار می‌کنيد؟ آقا می‌گويند: من الآن وارد شدم؛ من از خدا يک مقام عالی می‌خواستم ولی خدا يک مقام متعالی به من داد.

وی افزود: دشمن بنا دارد خوبان را بکشند و حذف کنند و بعد بر بدها که هم جنس خودشان هستند سلطه پیدا کنند اما غافل از این هستند که اگر مطهری حذف شود اما هرگز اندیشه او حذف نخواهد شد و نظیری هما صحبتی که رهبر معظم انقلاب فرمود شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد :با گرامیداشت یاد شهدا خونی تازه ای به انقلاب اسلامی تزریق می شود و بر همه دنیا حجت داریم، وحشی های اروپا دم از تمدن می زنند و از دین برای مردم بهاییت و وهابیت می سازند، مجموعه عقیدتی سیاسی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرافتخار پای توحید الهی که معنا می دهد نه توحیدی که وهابی و مشرک می گوید، ایستاده اند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *