خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:کسب قرب الهی از نماز صورت می گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:کسب قرب الهی از نماز صورت می گیرد

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه انسان اشرف مخلوقات است، گفت: اما همین انسان اگر توجه به نماز و بندگی نداشته باشه هر کاری میکند و هر جایی میرود پس رمز بندگی‌ و عبودیت و کسب مقام قرب انسان در نماز است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی ، حجت الاسلام و المسلمین حاج اقای عبادی صبح امروز در دیدار با دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان، اظهار کرد: رابط بین پیوند انسان با خدا و این مسئله ای است که برای مراتب متعدد است و هر کسی فراخور معرفت خودش آنرا درک میکند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: نماز یک ظاهری دارد که احکام خاص خودش را دارد اما حقیقت نماز با صورت نماز خیلی متفاوت است، صورت نماز را هر کسی میتواند شبیه سازی و عمل کند اما در حقیقت نماز باید خودسازی کند،شرط اولیه آن است که به عنوان یک انسان، مسلمان، انسان آگاه بداند نماز سمبل عبادت است و عبادت در نماز خلاصه نمیشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه عبادت ۷۰ نوع است اما سمبل آن نماز است، گفت: آنچه ابتدای امر به ذهن میرسد این بوده که خدا منعم است و منِ بنده در برابر نعمتها بی تفاوت نباشم، اما حقیقت مطلب چیز دیگری است چراکه خدای متعال غنی بالذات است.

 

وی ادامه داد: حقیقت حال این است آنچه را که فیاض هستی خدای متعال افاضه میفرماید دو نوع است؛ به اصلاح امروزی ها سخت افزار و نرم افزار است، خدای متعال به ما نماز، روزه، اعتکاف، ارتباط و بندگی داده و دست بنده در سخت افزار و نرم افزار به سوی خدا دراز بوده و خدا غنی بالذات است.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: خدا همانطور که رشد گیاهی و حیوانی داده رشد انسانی داده و عبودیت یک برنامه سازندگی است که این موجود تراب به جایی میرسد که کار خدایی از دستش بر می آید، ظاهر نماز تکلیف به آن است و باطن نماز پرورش روح در این سیر الی الله است.

 

وی افزود: عبودیت و بندگی معامله با خدا نیست بلکه برای پرورش است، انسان اشرف مخلوقات است اما همین انسان اگر توجه به نماز و بندگی نداشته باشه هر کاری میکند و هر جایی میرود پس رمز بندگی‌ و عبودیت و کسب مقام قرب انسان در نماز است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: در راه انسانیت کمرهایتان را محکم ببندید، شما که امکانات دارید مردم را در راه و بندگی خدا نگهدارید نه بندگی شکم، شهوت، هوا و هوس؛ شما مسئولیت بزرگی دارید و صورت نماز را به حقیقت و سیرت نماز برسانید.

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *