خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در سایه امنیتی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ایجاد می کنند همه امور و کارها فعال است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در سایه امنیتی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ایجاد می کنند همه امور و کارها فعال است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه ماهیت جنگ در اسلام در راه قسط و عدل و رضای خداوند و دفاع از بشر، ناموس و مردم است اما جنگ دشمنان تجاوز است، گفت: روزی که قسط و عدل پیاده شود جلوی هرگونه تجاوزی گرفته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی ، حجت الاسلام و المسلمین حاج اقای عبادی امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان ارشد آجا مستقر در خراسان جنوبی به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) و روز ارتش، گفت: انسان در زندگی فرد و اجتماعی ابعاد مختلفی دارد که نیازمند شناخت تخصصی است و در کنار همه اینها یک مسئله اجتناب‌پذیر جنگ است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیه « مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ ۖ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ؛ گفتند: آیا کسانی در زمین خواهی گماشت که در آن فساد کنند و خونها بریزند و حال آنکه ما خود تو را تسبیح و تقدیس می‌کنیم؟! خداوند فرمود: من چیزی (از اسرار خلقت بشر) می‌دانم که شما نمی‌دانید.»، بیان کرد: در دین خدا در اهم مسائل زندگی بشری یکی از آنها جهاد و دفاع مطرح شده که رمز آن إِنِّي أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ است ولی این نوع جنگی که میان بشر اتفاق می افتد و آنچه که در مکتب انبیاء و خارج از آن است یک تفاوت ماهوی دارد که باید به آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: پیام بعثت انبیاء الهی پیام فرهنگی است و آیات الهی برای این است که بشر راه خود را پیدا کند، علم و کتاب، میزان و قانون که جنگ ندارد و هدفش این است که بشر به حقیقت عدل فراگیر برسد،شهوت، حرص، غضب و کبر بر مکتب دشمنی حاکم است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی، ابراز کرد: انگیزه جنگ در دشمنان غرایض و شیطنت  و حیوانیت است اما در این طرف هدف ایجاد قسط و عدل در بشر، ایجاد قانون و علم و برهان است بنابراین جنگ و دفاع در مکتب انبیاء، جنگ برای صلح است و لذا از نظر ماهیت ۱۸۰ درجه با جنگ دشمنان تفاوت دارد.

امام جمعه بیرجند، گفت:  ماهیت جنگ در اسلام در راه قسط و عدل و رضای خداوند و دفاع از بشر، ناموس و مردم است اما جنگ دشمنان تجاوز است، حاج‌قاسم سلیمانی در نامه ای به خانواده‌اش می‌گوید من تصور ندارم که لباس نظامی را برای کشتن انسان‌ها بر تن کنم بلکه من لباس نظامی را پوشیدم تا انسان کُش ها را از روی زمین بردارم، این دیدگاه و مکتب انبیاء است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد : روزی که قسط و عدل پیاده شود جلوی هرگونه تجاوزی گرفته خواهد شد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با نیروهای مسلح دنیا ۱۸۰ درجه تفاوت دارد و این تحت رهبری امام معصوم و ولی فقیه جامعه است، در سایه امنیتی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ایجاد می کنند همه امور و کارها فعال است و شما در همه آنها سهیم هستید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *