خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تولیدات کشور دانش بنیان و استاندارد باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تولیدات کشور دانش بنیان و استاندارد باشد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به این که امروز  دولت متعهد آمده است و امیدواریم همگان تعهد داشته باشیم گفت:امیدواریم با تصمیمات خوبی که گرفته می شود برای نسل آینده سرنوشت ساز باشد و با افزایش تولیدات داخلی که هم دانش بنیان و هم استاندارد باشد در داخل به درستی مدیریت، و به خارج نیز صادر شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد کشور ضمن عرض تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان گفت: استاندارد مسئله ضروری است، گاهی به عنوان سازمان و گاهی به عنوان سازمان نظارتی معرفی می شود ولی مفهوم آن یکی می باشد.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی با اشاره به آیه « وَلَا تَكْتُمُوا الشَّهَادَةَ؛ و کتمان شهادت ننمایید» اظهار کرد: اثبات هر شی شاهد می خواهد، گاهی استاندارد را به نسبت مردم می سنجید و شما مشاور مردم می شوید چون وقتی کسی مُهر استاندارد را می بینید معنی‌اش این است که با شما مشورت کرده است و گاهی هم به عنوان شاهد هستید که آن حقیقت را نه کم و نه زیاد کنید.

وی نقش استاندارد در زندگی مردم را زیاد دانست و افزود: اگر استاندارد واقعا باشد چه عوارض و لوازمی دارد اگر استاندارد نباشد چه عوارضی دارد، درمواد تغذیه‌ایی سلامت مردم، وسایل نقلیه، وسایل خانگی و غیره می بینید بستگی به استاندارد واقعی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی نقش استاندارد کالاهای داخلی در اقتصاد کشور را مؤثر دانست و بیان کرد: اگر در خارج از کشوراستاندارد کالاهای داخلی سلب کیفیت شود دیگر کسی جنس ایرانی را نمی خرد و بازار را به دست دیگران می دهیم.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی با انتقاد از تصمیم گیری برای واردات خودرو به کشور گفت: جنس خودروهای داخلی قابل رقابت نیست و این آسیب های زیادی دارد، وقتی کارخانجات و تولیدی‌ها فعال باشند جوان ما به کار گرفته می شود ولی وقتی که واردات به کشور زیاد باشد به جای این که جوانی ایرانی به کارگفته شود جوان خارجی به کار گرفته میشود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت استاندارد را همه می دانند اما مهم تعهد در اجرا است، اظهار کرد: انسان استاندارد لازم است چون اجازه مُهر استاندارد را کسی مجوز می دهد که اگر آدم غیراستانداردی باشد همین مُهر را به روی کالای بُنجول و بی کیفیت می زند.

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت : در این ۴۳ سال خیلی تجربه کرده ایم اکنون خداوند زمینه ای را فراهم کرده است و به دوران شهید رجایی و شهید باهنر بازگشت نموده ایم  آنها متعهد بودند و در پای تعهدشان جانشان را تقدیم کردند و امروز که دولت متعهد آمده است امیدواریم همگان تعهد داشته باشیم و حداقل کار خود را به درستی انجام دهیم وامیدواریم با تصمیمات خوبی که گرفته می شود برای نسل آینده سرنوشت ساز باشد و با افزایش تولیدات داخلی که هم دانش بنیان و هم استاندارد باشددر داخل به درستی مدیریت، و به خارج نیز صادر شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *