خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسجد محور همه حرکت ها است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسجد محور همه حرکت ها است

حجت الاسلام و المسلیمین آقای عبادی با اشاره به اینکه باید هنر و تبلیغات را آموزش دید و تمرین و اجرا کرد، گفت: مسجد محور همه حرکت ها است و حرکت ها قبل از همه چیز در مسجد، با مسجد و توسط مسجدی صورت می گیرد، اگر اندیشه در مسجد، آنچنان که باید پرورده شود همه مسائل را پاسخ می دهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار  با اعضای ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان که به مناسبت سالروز تشکیل کانون های مساجد برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: رهبر معظم انقلاب به دلیل ضعف در مسئله تبیین نگرانی دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: دشمنان اسلام و ایران الحق در جهت هنر و تبلیغات فوق العاده هستند، به گونه ای که کاملاً می توانند برای مخاطب خود از آن طرف دریاها تا خانه ما جای جلاد و شهید را کاملا عوض کنند که بچه من و شما هم باور کند، این هنر تبلیغات است اما عاجزیم حتی فرزند خودمان را از آسیب آن ها نگه داریم، در عین حالی که حق با ماست خیلی تفاوت وجود دارد، حق با شهید است نه با جلاد، حق با مظلوم است نه با ظالم بنابراین کفه تبلیغات ما بسیار سبک است.

وی افزود: شما جریانات قبل از انقلاب و در دهه ۶۰ را ملاحظه کنید، در آن دوران ها اگر کسی تبلیغات می کرد و بالاخره گیر می افتاد سرنوشتش مشخص بود، در آن زمان افراد سازمان و اعتباری نداشتند و همه آن ها را باید خودشان در خوف و خطر انجام می دادند، امام در عراق بود یک پیام که می داد این پیام ها با امکانات کم آن زمان از مرز عراق تا مرز افغانستان می رسید به طوریکه جان افراد در خطر بود.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، اظهار داشت: هنوز هم بعد از پیروزی انقلاب وقتی شعر و سرود مرحوم حمید سبزواری و هنرمندان دیگر را سالی یکبار پخش می کنند مو بر بدن انسان راست می شود، الان هم سرود می خوانند اما پای سرود انسان را خواب می گیرد چون سرود احساس ندارد، نسبت به این همه جریاناتی که در دنیای امروز می گذرد ما در چه قالب تبلیغاتی و هنری برای مخاطبمان می توانیم منعکس کنیم؟

وی افزود: چند روز گذشته نماز جمعه شیعیان پیشاور را منفجر کردند و عده زیادی شهید و زخمی شدند، پیشاور پاکستان جایی است که مرحوم سلطان الواعظین چند روزی که در آنجا حضور داشت با علمای اهل سنت صمیمانه نشستند و بحث های دینی و مذهبی به میان آوردند، محصول آن هم کتاب شب های پیشاور شد، این کتاب دریایی از سند است، این موضع یک عالم اسلام شناس است، ابزار آن هم منطق، دلیل، سند،کتاب،حدیث و عقل است، منطق دشمن هم این است که در نماز جمعه و وقت عبادت مردم را با انفجار می کشند، این ها هر دو در یک شهر انجام می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هنر شما چیست؟ یک کفه ترازو بگذارید، اینجا دلیل و منطق و برهان و عقل و کتاب و سنت است و آنجا انفجار است، مردم؛ شما حق را تشخیص دهید، هنرمندان ما با چه زبان هنری این مسائل را تبیین می کنند؟ افراد به اسم هنر جایزه ها می گیرند، سازمان هایی دارند، حوزه هنری دارند، چرا ما از کنار این ها ساده می گذریم؟ بعد همان جنایتکار و اربابان صهیونیست او مسلمان ها را تکفیر می کنند، جلاد و شهید را چطور جا به جا می کنند؟ من و شما تا به حال هیچ کاری نکردیم، این تنها یک مورد از جنایات آن ها است، هزاران و میلیون ها مورد از جنایات آن ها وجود دارد، از خاور دور و میانمار بگیرید که مسلمان ها را می سوزند تا نیجریه و غرب آسیا را مشاهده می کنید که با فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن، ایران و … چه می کنند، ما نتوانستیم این جنایات را حتی برای فرزند خود منعکس کنیم و دشمن را به او بشناسانیم تا کمر همت را ببندد و حرکت کند.

امام جمعه بیرجند، گفت: علامه امینی(قدس سره) کتاب الغدیر را نوشته است، او برای نوشتن این کتاب ده هزار کتاب را مطالعه و در حین مطالعه این کتاب ها به صد هزار کتاب سند مراجعه کرد، الغدیر اینگونه نوشته شده است، این منطق، دلیل و سند است، منطق آن ها داعش است، آن ها زن و بچه و کودک و بزرگ را می کشند و همه جا را تخریب می کند، من و شما هنوز نتوانستیم این را برای بچه خودمان بگوییم که جلاد و شهید کیست؟

وی افزود: دشمنان جنگی را بر ما تحمیل کردند که هشت سال طول کشید، صدام آمده جلوی تلوزیون قرارداد الجزایر را پاره کرده و دستور حمله داده است بعد که به سازمان ملل مسخره و شورای امنیت شکایت شده است گفتند حالا ما تحقیق کنیم و ببینیم شروع کننده جنگ چه کسی بوده است؟ تحقیق چند روز، چند هفته و چند ماه و چند سال طول کشیده که بخواهند ببینند که شروع کننده جنگ چه کسی بوده است

وی ادامه داد: شما با این دنیا روبرو هستید، بعد از ۸ سال نه به خاطر اینکه بخواهند جنگ نباشد، آن ها بعد از هشت سال دیدند شکست می خورند و حریف ایرانی نیستند تازه آن موقع گفتند بله، صدام تجاوز کرده است، شما در چنین دنیایی هستید، تبلیغات و هنر باید متناسب با این جو باشد، ما تبلیغات نداریم و هنر را هم بلد نیستیم.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت: در همه جای دنیا و هر جا که فتنه ای است، هر جا ویرانی است، هر جا این مردم آواره و کشته می شوند و یا به اروپا پناهنده می شوند به دلیل طرح و برنامه های همین جنایت کاران است، روزنامه ها و رسانه ها را که مشاهده می کنید؟ یک مرتبه می گویند ده هزار پناهجو در اروپا ناپدید شدند، شما با هنر معنی کنید ناپدید شدند یعنی چه؟ یعنی به پناهجویان تجاوز می کنند، قطعات و اعضای بدن آن ها را می فروشند، چند ماه می گذرد مجدد می گویند چند هزار دیگر ناپدید شدند، عجب تمدنی، مجدد بعد از مدتی می گویند چند هزار نفر دیگر ناپدید شدند و این روند ادامه دارد، این جلاد با کدام هنر و تبلیغات کار می کند؟

وی افزود: وقتی خبر به امام علی(علیه السلام) رسید که تروریست های معاویه خلخال از یک زن یهودی که در پناه مسلمین بوده و حفاظت از او با مسلمانان بود را دزدیده اند و او داد می زده و هیچ کس به دادش نرسیده فرمود آی مرد های نامرد، اگر مرد از این غصه دق کند جا دارد، الان دشمنان انواع جنایات را می کنند بعد به عنوان مدعی حقوق بشر و زن تازه طلبکارانه حرف می زنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: صهیونیست ها بیش از ۷۰ سال است که فلسطین را تصرف شدند و مردم را کشتند و جرمی نیست که انجام ندهند حالا این یک گوشه کار آن هاست، در همه کشورها هر جا فتنه ای است کار آن ها است، آن ها آب و نان و غذا را به چه جرمی به روی مردم یمن بستند؟ شما با زبان هنر سوال کنید به چه جرمی این کار را کرده اند؟ آمار دارید که آن ها چه تعداد کودک را کشته اند؟ ‌فقط در افغانستان در بیست سال بیست هزار کودک را کشته اند، در یمن غیر از افرادی که زیر آوار و بمباران ها کشته می شوند در هر ساعت یک کودک از گرسنگی می میرد، بچه هایی هم هستند که مرده به دنیا می آیند، هیچ کس هم نیست که در این جهت از آن ها دفاع کند، این یک مسئله جدی است.

وی ادامه داد: در این همه ظلم و تعدی که به مظلومین می کنند مدافع مظلومین چه کسی خواهد بود؟ اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند شب ها مرا خواب نمی برد، تازه این یک گوشه از جنایات آن ها است تا به جنگ های سیاسی، اقتصادی، جنگ های فرهنگی، القائات، شبهات، دین سازی و یک جامعه متحیر و سرگردان را پروراندن برسد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت: انقلاب ما پیروز است اما این پیروزی به هنر من و شما نیست، این به دست خداست که هر وقت کار به استخوان می رسد چنین می کند، امروز شما در بهترین شرایط هستید اما این کار من و شما نیست بلکه کار خدا است، آن هایی که آرزوی نابودی انقلاب و ایران را می کشیدند زمین گیر شدند و شکست خوردند، امروز شاهد ایران همسو و هماهنگ هستیم، قوای سه گانه و مردم عزیز هم سو هستند، وضعیت تشکیلات سیاست خارجی و دولت هم که مشخص است، ما امروز یک مرکز قدرت هستیم اما کار ما چیست؟

وی افزود: باید هنر و تبلیغات را آموزش دید و تمرین و اجرا کرد، گاهی می شود با یک رباعی جانانه در زبان هنر یک ملت را دگرگون کرد، مسجد محور همه حرکت ها است و حرکت ها قبل از همه چیز در مسجد، با مسجد و توسط مسجدی صورت می گیرد، اگر اندیشه در مسجد، آنچنان که باید پرورده شود همه چیز را پاسخ می دهد اما وقتی خودش کمبود دارد نمی تواند از جا حرکت کند و کاری انجام دهد اینجاست که هیچ وقت به این ها نباید قانع باشیم و طرحی نو دراندازیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: سرنوشت ما و نسل های آینده انسان ها همین جا مشخص می شود، شما می دانید که اگر دشمن بر شما غالب شود با شما چه می کند؟ بدتر از همه نقاط را بر سر شما در می آورد، وهابی، بهایی، منافق و لیبرال، همه را بر سر شما رها می کند که تا یک قطره آب به راحتی از گلویتان پایین نرود، دشمن را کم نشمرید.

وی افزود: الان دشمن زمین گیر است اما شما باید کار کنید، در جبهه های نظامی تا پیروزی به دست می آید استحکامات می کنند و استقرار خود را با سنگرهای لازم مستحکم می کنند، حالا ما با این پیروزی می خواهیم چه کار کنیم؟ این همه کودک در سطح خاورمیانه و الجزایر و میانمار و نیجریه و .. را کشتند، یک جلسه ترحیم بگیرید و از سازمان ملل دعوت کنید تا بیاید محصول کارش را ببیند، شورای امنیت مسخره هم امنیت مفت خورها و آدم خورها را تامین می کند.

امام جمعه بیرجند، بیان کرد: قبرهای دسته جمعی که در فرانسه، کانادا و آمریکا درآمد را ملاحظه کردید، اروپایی ها ۸۰ میلیون بومی آمریکایی را کشتند و روی قبر آن ها ایالات متحده را ساختند، در قضیه قبرهای دسته جمعی کلیسا هم با آن ها شریک بود، شما برای آن ها چه کردید؟ جلسه ترحیم و یادبود گرفتید؟ سازمان ملل و اروپا برای این بچه هایی که از خانه گرفتند و به خانه برنگشتند یک دقیقه سکوت کرد؟ با زبان خود آن ها حرف بزنید.

وی در پایان گفت: گاهی برای هیچ چیز داد می زنند، در اینجا چرا داد نمی زنند؟ دشمن را ضعیف نشمارید، به تعبیر امام علی(علیه السلام) قدم های خودتان را محکم بگذارید و دندان هایتان را روی هم بگذارید، آینده ده و بیست سال بعد را نگاه کنید، ما به گونه ای هستیم که به صورت روزمرگی حالا اگر کاری شد، شد، اگر نشد هم نشد که خوب بنده گوینده هم بسیار خجل هستم، ما چه کار کردیم؟ از خودمان شرمنده هستیم، شهدا و جانبازان چه کردند؟ آزادگان چه کردند؟ کودکان چه کردند؟ بچه سیزده ساله چه کرد؟ من چه کار کردم؟ ما دنبال یک سری مسائل حاشیه ای و مواردی هستیم که مثل سم است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *