خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دولت برای حل مشکلات مردم از تخصص های دانشگاه استفاده کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دولت برای حل مشکلات مردم از تخصص های دانشگاه استفاده کند

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با بیان اینکه دولت باید به دانشگاه ها نزدیک شود و حداکثر استفاده را برای حل مشکلات مردم از طریق تخصص های دانشگاه داشته باشد، گفت: رشد جامعه دانشگاهی و حوزوی در این است که در وسط جامعه باشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با معاون دانشجویی وزارت علوم و تحقیقات اظهار کرد: دانشگاه و حوزه در عین حالی که نیاز به کمیت دارد اما حرف اول را کیفیت می زند و امیدواریم بیش از ۴۰ سال آزمون و خطا در گام دوم انقلاب برای وصول به آرمان ها و اهداف اصلی انقلاب دانشگاه بسیار موفق باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  ادامه داد: در حال حاضر قوای سه گانه همسو هستند و مردم هم در ۲۲ بهمن حماسه آفریدند، خیلی حکایت ها دارد و زمینه بسیار مساعدی است که دیگر باید از اما و اگرها بگذریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی افزود: هم دولت باید به دانشگاه ها نزدیک شود و حداکثر استفاده را برای حل مشکلات مردم از طریق تخصص های دانشگاه داشته باشد و هم دانشگاه صرفاً تئوری نباشد و رشد جامعه دانشگاهی و حوزوی در این است که در وسط جامعه باشند و اکنون زمینه بسیار مساعد است.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: امیدواریم طرح ها و برنامه های کارشناسی و با زمان بندی انجام شود.

 

وی با بیان اینکه زمان کنونی فراتر از مسئله پیروزی انقلاب در سال ۵۷ است، تصریح کرد: اما در آن زمان هم در داخل و هم در خارج اما و اگرها وجود داشت و وقتی امام خمینی(ره) به امت فرمود ما می توانیم، خیلی ها  در این زمینه تردید داشتند و لذا بعد از آن تاریخ برای از بین رفتن انقلاب اسلامی وعده سه ماهه و شش ماهه می دادند، جنگ و فتنه های بسیاری تحمیل کردند اما دشمن ناکام ماند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: الان بحث ما می توانیم نیست، اکنون بحث این است که «ما توانستیم»، و دشمن به هیچ کدام از مقاصد شوم خود نرسید که در این جهت دانشگاه و حوزه باید این فرصت را غنیمت بشمارند و با طرحی نو و حساب شده مطابق با گام دوم انقلاب حرکت کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *