خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: راهیان نور یکی از بهترین برنامه های تاثیرگذار در نوجوانان و جوانان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: راهیان نور یکی از بهترین برنامه های تاثیرگذار در نوجوانان و جوانان است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه این مسئولین باید جامعه خود را با استفاده از راه ها و برنامه های مختلف حفظ کنند، افزود: یکی از بهترین این برنامه ها، راهیان نور است که در این برنامه افراد به سرزمین مقدسی قدم می گذارند که در جای جای آن آوای شهدا فضا را پر کرده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با اعضای ستاد راهیان نور دانش آموزی خراسان جنوبی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: راهیان نور برای همه و مخصوصاً نوجوانان و جوانان مسئله مهمی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: در سنین نوجوانی و جوانی خیلی بیشتر از میزانی که تغییرات جسمانی حاصل می شود، تغییرات روحی و معنوی با جاذبه بسیار قوی حاصل می شود، بقیه اش هم بستگی به این دارد که مربی که باشد و با چه تخصص و دستاوردی بتواند فرد را تغذیه کند که مسلماً شما برنامه های لازم برای این ایام فراغت ذهنی را در اختیار دارید.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اظهار نگرانی فرمودند و گفتند اگر تبیین به درستی صورت نگیرد دشمن بیکار نیست و با انواع طرح و برنامه ها کار انحرافی خود را انجام  می دهد، طبعاً برابر این تکلیف که دقیقا کارشناسی شده است و در زمان ویژه ای حاصل شده است انشاء الله مسئولین برنامه های موثری برای جامعه ما ارائه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی، بیان کرد: همه مردم و بالاخص نوجوانان و جوانان که نمی توانند این همه شگردهای سیاست کهنه کارهای شیطنت را بفهمند و طبعاً تحت تاثیر قرار می گیرد، این مسئولین هستند که باید جامعه خود را با استفاده از راه ها و برنامه های مختلف عملی، گفتاری، اخلاقی و … حفظ کنند.

وی ادامه داد: یکی از بهترین این برنامه ها، راهیان نور است که در این برنامه افراد به سرزمین مقدسی قدم می گذارند که در جای جای آن آوای شهدا فضا را پر کرده است و گذشته از دیدار، آنجا سرزمینی مقدس است که افاضه ارواح پاک شهدا در آن منطقه تاثیرگذار است، این کاری بسیار ارزشمند است.

امام جمعه بیرجند، گفت: در زمان جنگ به خاطر می دهیم که دانش آموزانی با اصرار خود در دفاع مقدس شرکت می کردند، عده ای با فداکاری به مقام شهادت رسیدند و عده ای دیگر با ایثار خود جانباز شدند و عده ای هم آزادگانی بودند که به حق در آن سنین دشمن را مایوس کردند، این نوجوانان افتخارات عظیمی آفریدند، حتی صدام نتوانست با خوشایند گویی و دعوت حواس آن ها را پرت کند و از آن ها به نفع خودش یک جمله بگیرد.

وی افزود: چه نوجوانان و جوانانی که در آن زمان وظیفه خود را انجام دادند و چه نوجوانان و جوانان عزیزی که امروز با سفر به سرزمین نور آن راه را تداوم می بخشند، آن عهد، پیمان و آن پرچم را حفظ می کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، اظهار داشت: دو سه سال قبل دشمن طمع بسته بود و آیه های یاس سر می داد، آن ها منتظر بودند که دیگر ۱۳ آبان، ۹ دی، ۲۲ بهمن و جمهوری اسلامی نباشد اما خداوند شرایط را به گونه ای رقم زده که جمهوری اسلامی را تحکیم فرمود.

وی افزود: نقش جمهوری اسلامی در منطقه و بین الملل و اهمیت این قضایا بسیار مهم است، در حال حاضر قوای سه گانه همسو هستند و مردم هم در ۲۲ بهمن حماسه آفریدند، اگر قدر آنچه که فعلا ن سنین دشآن حاصل شده را بدانیم فراتر از پیروزی سال ۵۷ است، آن قداست ها، حماسه ها، از خود گذشتگی ها که در سال ۵۷ وجود داشت که باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد که اتفاقی خارق العاده در تاریخ بود اما در آن زمان هم در داخل و هم در خارج اما و اگرها وجود داشت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به گذشته تاریخ و بعضی از انقلاب ها و جنبش ها که بر می گشتید آن ها هم همراه با اما و اگر بودند، انقلاب مشروطه از حکومت رضاخان سر درآورد، این خیلی اما و اگر دارد، با همه سرمایه های عظیمی که در زمان انقلاب وجود داشت اما همراه اما و اگر بود، بعضی هم بعد از آن تاریخ برای از بین رفتن انقلاب اسلامی وعده سه ماهه و شش ماهه می دادند، فتنه ها هم که پشت سر هم سر می زد ولی امام خمینی(ره) به امت فرمود ما می توانیم و گاهی امام حجت را بر دیگران هم تمام می کرد و می فرمود ما انجام وظیفه می کنیم و نتیجه آن با خداست.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: الان بحث ما می توانیم نیست، الان بحث این است که ما توانستیم و روی این جهت اهمیت این زمان را هم ضمیمه کنید یعنی این مجلس انقلابی، این مقام قضایی پاک، شایسته و مسلط بر امور و این دولت مردمی و مردم انقلابی را به زمان خود ضمیمه کنید، این زمان فراتر از مسئله سال ۵۷ است دلیلش هم این است که امروز شما کاملا می توانید با آمار و ارقام موفقیت های عظیمی که در جبهه های مختلف داشتید را تبیین کنید.

وی ادامه داد، شما حالا می گویید ما توانستیم، خیلی فرق دارد که مخاطب ما توانستیم را همراه با مستندات بشنود تا اینکه بگوییم ما می توانیم، حال آنکه در گذشته نتوانستند و لذاست که اما و اگر در آن بود اما الان اما و اگر نیست و شما توانستید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، در پایان اظهار داشت: مسئولیت شما در قبال اردوهای راهیان نور امانت مهمی است، شما به هر حال بر اساس ارزش ها و مسئولیت های ذاتی که نسبت به این قضیه دارید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهید، ان شاءالله آثار تلاش خود و پیروزی های نهایی را با چشم خودتان ببیند، امیدواریم این کارها زمینه ای برای اجرای عدل در جهان باشد تا صاحب اصلی بیاید و پرچم را تحویل بگیرد.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *