خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: کمک موردی با فرهنگ ایران و خراسان جنوبی سازگار نیست/ کمک به خودکفایی قشر کم بضاعت باید در اولویت باشد

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: کمک موردی با فرهنگ ایران و خراسان جنوبی سازگار نیست/ کمک به خودکفایی قشر کم بضاعت باید در اولویت باشد

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه کمک های موردی و دستی در عین حالی که در بسیاری از موارد یک ضرورت است اما یک هدف نیست، گفت: هدف اصلی توانمند سازی قشر کمک بضاعت است نه کمک دستی.


به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با مدیرکل و مدیران ستادی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ضمن تبریک میلاد حضرت امام حسین(علیه السلام) و روز پاسدار و گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری گفت: مسئله فقر و غنی مثل باقی حوادث عالم تحت قانون علت و معلول است اما کمتر به این مسئله توجه می شود، کمک های موردی و دستی در عین حالی که در بسیاری از موارد یک ضرورت است اما یک هدف نیست، هدف اصلی توانمند سازی است نه کمک دستی.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد:  قبل از آنکه به توانمند سازی توجه کنید به علت های فقر باید توجه کرد آن هم در کشور غنی ایران قطعاً یک مسئله عادی نیست و با اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، امام علی(علیه السلام) می فرماید« فَمَا جَاعَ فَقِيرٌ إِلاَّ بِمَا مُتِّعَ بِهِ غَنِيٌّ» ، فقری به وجود نمی آید مگر اینکه غنی بی دلیلی برای یک عده ای فراهم شده باشد.

وی افزود: مسلم از چارچوبه نظام جمهوری اسلامی خارج است که نباید فقر باشد اما وجود دارد، اگر جنگ هشت ساله نظامی تحمیل می شود و آمار چند صد هزار شهید و جانباز و آزاده حادث می شود یا اگر تروری صورت می گیرد و نتیجه آن معلول هایی باقی می ماند، مشخص می شودعمل خصمانه بیگانه هست.

امام جمعه بیرجند  افزود:  فقرا و مستمندان در ترورهای اقتصادی همچون همان شهدا و جانبازان در جنگ نظامی هستند با این تفاوت که در ان جنگ همه متوجه می شوند که مصدومان جنگی هستند اما در جنگ اقتصادی حتی خواص هم متوجه نمی شوند که این طبقه محروم دچار مشکلات فراوان هستند، دشمن در همه گزینه ها برای نامبودی ما طرح و برنامه دارد و در زمان انقلاب اسلامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، اظهار داشت: در ایران وقتی انگلیس حاکم بود، مواد غذایی را گرانتر می خرید و مازاد مصرف خود را در صحرا می سوزاندند، و از طرق پاکستان و هندوستان و در غرب از طریق عراق، ورود غلات را مانع  شدند و از جمعیت ۲۰ میلیونی ایران حدود ده میلیون نفر مردند، انگلیسی ها یک شعاری داشتند که می گفتند «ایرانی نباید سیر باشد».

وی ادامه داد: از طرفی با گسترش فقر، اعتیاد و شراب خواری و فحشا چرخ های اقتصادی و فرهنگی را می زدند، وقتی مسلط بود انگلیس مردم تحت فشار بودند اما یک عده ای خاص که عوامل استعمار بودند، اموال مردم را چپو میکردند، یک آدم بی سواد تریاکی را حاکم ایران کردند که هرچه انگلیس گفت انجام داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: در آن شرایط سخت جامعه که مردم نان نداشتند بخوردند، رضا خان ۴۴ هزار روستای شش دانگ را از مردم گرفت، اشیاء گرانبهایی را خارج می کردند، بیش از ۴۰ سال است که این خانواده با جمهوری اسلامی به عنوان سلطنت طلب می جنگد، این پول ها را از جیب مردم ایران دزدیند و تمام نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت:  استان چهاردهم ایران که بحرین بود را توسط محمدرضا شاه را هدیه کردند، زمین‌های آرارات را به ترکیه دادند، زمین های حاصل خیز هیرمند را واگذار کردند و این خشکسالی را به وجود آورند، بعد از انقلاب اسلامی این فقری که به وجود آمده همچون ترور ها از طریق عوامل بیرونی است، وقتی جنگی تحمیل می شود یعنی اقتصاد را از بین ببرد و به همین ها خلاصه نمی شود.

وی افزود: در جنگ اقتصادی به منابع تصمیم گیری و تصمیم سازی نفوذ کردند و در دولت های متعددی که سلیقه ای عمل کردند و انقلاب رنگی خواستند شکل دهند، به عنوان دولت مردها اموال مردم را غارت کردند، وقتی کارخانه ها تعطیل شود و تولید کم شود فقر و بیکاری حاصل میشود، این ها همه طرحی است که از نفوذ بیگانه شکل می گیرد.

امام جمعه بیرجند  با اشاره به اینکه با وجود حقوق های نجومی و تعطیلی کارخانه فقر ناخواسته شکل می گیرد، گفت: همه ما در ایجاد فقر مقصر هستیم، در ایران اسلامی هر چهار سال رای گیری میشود تا اگر انتخاب اشتباهی انجام شد دوباره به آن فرد رای ندهیم اما اینکار انجام نشده و یک آدم مشکوکی بر سر کار می آید و باعث ایجاد مشکلات امروزی شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت: به عنوان مثال یک وقتی در برخی دولت ها برای ۴۵ هزار تومان برای نیازمندی که روزی اش را از سطل زباله جمع می کرد می گفتند غِصه پر غُصه دولت اما از طرفی پول های میلیاردی به نورچشمی ها و خویشاوندان دستشان باز است، این فقر ها زایده دست حزب بازی ها و اصل آن  نیز از پشت مرز در آن دمیده می شود .

وی افزود:  کمیته امداد و باقی نهاد های امدادی یک دایره وسیع که کمک دستی بدهند نیست، در دولت مردمی امروز در جهت ایجاد اشتغال توصیه دارند، اصولاً پول دستی با فرهنگ ایران و بالاخص خراسان جنوبی نمی سازد، از بس این قضیه تکرار شده همت آنها آسیب خورده اما باطن مردم این است که پول دستی نمی خواهد بلکه اشتغال میخواهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در دولتی که وارث بسیاری از مشکلات است ،شبانه روز برای حل معضلات ندارد، اما نیاز است همه مردم همکاری کنند تا برای همیشه این کشور تضمین شود، بازار به سهم خود و کارمندان اداری به سهم خود باید تلاش کنند، ایران کشوری غنی و ثروتمند است که اگر طرح های کار و چرخه تولید فعال شود ما دیگر فقیر نخواهیم داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: تجربه بیش از ۴۰ سال داریم که دیگر نباید آزمون خطا داشته باشیم، دیگر نباید به دشمن تکیه داشت، در ایران اسلامی همه چیز وجود دارد اما نیاز است که همه تلاش کنند، در روایت داریم انقلاب اسلامی زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم می کند، که باید عدالت را در کل جهان می گستراند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، اظهار داشت:  باید موظف باشیم که در تحقق آرمان ظهور عمل کنیم، شرایط به دلیل دست برد دشمن است و لازم است آسیب دیدگان ترورهای اقتصادی درمان شوند و کار کمیته امداد امام خمینی(ره) همین است.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *