خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عدم تبیین علمای اسلام از دین سبب ایجاد داعش و امثال آن می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عدم تبیین علمای اسلام از دین سبب ایجاد داعش و امثال آن می شود

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه امروز دین ابزاری شده برای اجرای برنامه های یهود و صهیونیست، گفت: باید بدعت ها که بر خلاف متن قرآن است تببین شود چرا که مسلمانان مستقل هستند و باید از وحی و سنت پیامبر (صلوات الله علیه)پیروی کنید نه اینکه به وسیله صهیونیت راهنمایی شوند و به مسلمانان حمله کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت و تشیّع به مناسبت مبعث پیامبر اسلام (صلوات الله علیه)ضمن تبریک بعثت حضرت رسول اکرم(صلوات الله علیه)، گفت: مسلمین باید نسبت به آنچه که از اهداف خود عقب مانده اند از خدا طلب آمرزش کند و از خدا بخواهیم که ما را به آرمان های خود نزدیک کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: مثل سایر بیماری ها نمی شود با صحبت درمانی کاری کرد، باید علت و داروی آن کشف و معالجه شود، اگر مسلمانان مریض نبودند امروز باید در سراسر دنیا دین اسلام جامعه بشری را از این نکبت ها نجات می داد، پیدا است که انسان مشکل دارد، بخشی مشکل جهل است اما اگر جهل بسیط باشد زود معالجه می شود اما اگر جهل مرکب باشد خیر.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در جهل بسیط بعد از آن که تذکر داده شد فرد بیدار شده و به دنبال حقیقت می رود و از یک عرب جاهلی فردی همچون ابوذر غفاری ساخته می شود، اما اگر جهل مرکب باشد اینگونه نیست، در تاریخ گذشتگان نیز این بیماری بوده، اصحاب حضرت موسی(علیه السلام) حقانیت حضرت موسی(علیه السلام) را می دانستند و انکار می کردند، در آیات قرآن وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان داشت:اصولاً خدای متعال که حق مطلق است و دینی که به آن دعوت می کند نیز حق است، تشخیص حق محال نیست و امکان دارد، حضرت موسی(علیه السلام) نیز توجه داشت که اصحاب او می دانند اما روی نفسانیات و مادیات موضع می گیرند لذا صحبت درمانی کاری از پیش نمی برد.

وی افزود: از سویی به هر عقیده و دینی بدون اجازه نمی شود وارد شد و پرسید چرا افراد این دین را دارند، چراکه ما مفتش عقیده نیستیم، دیگران را نیز نمی شود تکفیر کرد مگر با ملاک های علمی و فقهی که مطابق با کتاب و حدیث باشد؛ اما انسان در خلوت خودش می تواند از خودش بپرسد و با آیات خدا معیار بزند که آیا دستور خدا را عمل کرده است؟

امام جمعه بیرجند، گفت: انسان از دو جهت مورد خطاب پروردگار است، یکی از جهت انسان بودن چراکه انسان موجود عاقل و مختاری است و به همین دلیل زیر سوال می رود و زمانی این سوال عاقلانه است که اختیار دارد، موجود عاقل کار را با انتخاب انجام می دهد و حقیقت آزادی یعنی حقیت انتخاب، این خطاب ها در قرآن کریم تحت عنوان  “یا ایهاالناس” آمده، خدا با ما حرف می زند و باید گوش داد که خدا چه می گوید.

وی افزود: انسان وقتی ایمان آورد مسلمان می شود ، اسلام نیز معیار، حساب، قاعده و قانون دارد، کار، عمل و رفتار مسلمان باید طبق قانون اسلام باشد و این نیز مورد خطاب پروردگار است، اینجا می شود “یا ایهاالذین ءامنوا”، حال باید دید این خطاب هایی که نسبت به انسان است چیست، بعد ببنیم پیامبراکرم(صلوات الله علیه)در این مورد چه فرموده است.

وی ادامه داد: آفات هایی موجب شده که عظمت مسلمانان زیر سوال رفته؛ در هرگوشه جهان از مسلمانان طلبکار هستند، این مکتب و تاریخ غنی امروز به گونه ای شده که همه ازآنها طلبکار هستند، برخی مسائل جزئی و فرعی به عنوان احکام فرعیه پیش می آید که آنقدر روی آن سماجت می شود به طوری که بعد از ۱۴۰۰ سال بر روی مسائل جزئی اختلاف دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت:  اگر واقعاً غیرت دینی است، باید در این بدعت های عظیمی که بر مسلمین تحمیل می شود و بدتر از همه این است که امور را می دهند دست جهال و علمای دین در حاشیه قرار می گیرند، این بدترین مصیبت اسلام است در حالی که علمای دین باید در متن باشند و تحلیل اسلامی به مردم ارائه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، ابراز داشت: به اسم گروه یا داعش یک عده جهال حرکت می کنند و هرکاری می کنند و به اسم اسلام می زنند در حالی که جنگ در ماه حرام همواره حرام بوده اما می بینید که رعایت نمی کنند و هیچ کدام از علمای اسلامی دورهم ننشستند که نسبت به این مسئله اطلاعیه می دادند که تجاوز و جنگ در ماه حرام ممنوع است.

وی ادامه داد: اینها چه کسانی هستند که حرمت ماه حرام را می شکنند و هیچ کس حرفی نمی زند، یا کارهایی که در سرزمین حرام می کنند، چند سال پیش امنیت را از داخل مسجد الحرام گرفتند، امنیت را از منا گرفتند، چرا همه با هم جمع نشدند که کسانی که در پشت پرده دست دارند را تببین کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: در مقابل بدعت جهاد نکاح هیچ کس بیانیه نداد که این مسئله هیچ جای اسلام نیامده است، بچه ها و زنان را می کشند، زیرساخت ها را خراب می کنند، این موارد همه احکام دارد در اسلام، دستورات زیبای پیامبر اسلام(صلوات الله علیه)که بروید به یاد خدا نه به یاد نفس جهاد کنید، به زنان و کودکان کاری نگیرید.

وی ادامه داد: در مقابل این همه جنایات هیچ کدام از مسلمانان دور هم جمع نشدند و بگویند این ضرر بر مسلمین است و جلوگیری کنیم، در حالی که پیامبر اسلام (صلوات الله علیه)پیامبر رحمت است، یهود جایگاهش نسبت به مسلمین پیدا است که به تمام معنی دشمن مسلمانان است اما برخی با صهیونیت ها می سازند و کشورشان را در اختیار آنها قرار می دهند تا به مسلمانان حمله کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد:  بیماری که در بین مسلمانان شکل گرفته بیماری هوای نفس است که باید به اسلام ناب برگشت و همه را به حقیقت اسلام دعوت کرد و اینهمه آسیبی که به اسلام و مسلمانان وارد شده جبران کنیم، این همه عالم نسبت به دین باید اسلام را برای مردم بازگو کنند تا جهال به اسم دین این کارها را نکنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز دین ابزاری شده برای اجرای برنامه های یهود و صهیونیست، بارها این موارد در قرآن کریم آمده است، چرا این بدعت که بر خلاف متن قرآن است تببین نمی شود که مسلمانان مستقل هستند و باید از وحی و سنت پیامبر (صلوات الله علیه)پیروی کنید نه اینکه به وسیله صهیونیت راهنمایی شوید و به مسلمانان حمله می کنید.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: وقتی دردی حاصل شد این درد نعمت است چراکه به دنبال درمان می رویم، این دردهایی که در جامعه اسلام به وجود آمده مقدمه درمان است، باید منصفانه اعمال خود را با قرآن، سیره و اخلاق پیامبر(صلوات الله علیه)سنجید و همه با هم مسلمانان را در این شرایط سخت کمک کنیم، چون این درد احساس شده امیدواریم درمان به زودی اتفاق افتد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، در پایان خاطر نشان کرد:  باید با مشورت راه را شناسایی کرد و از قرآن کریم، پیامبر و ائمه(علیها سلام) که حجت خدا هستند کمک گرفت و از اشتباهات خود دست برداریم.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *